تصویب لایحة «عدم تأمین مالی برای تروریسم رژیم ایران» 
با ۳۰۷رأی مثبت شامل ۹۰نمایندة حزب دموکرات
برای جلوگیری دائمی از دسترسی دیکتاتوری آخوندی
 به ۶ میلیارد دلار آزادشده در جریان معاملة گروگان‌ها
 
سخنرانی مایکل مک‌کال رئیس کمیتة خارجی کنگرة آمریکا
چگونه کسی می‌تواند از ورود شش میلیارد دلار به ایران حمایت کند.در حالی که می‌دانیم دقیقاً چه کسی پشت حملة ۷اکتبر است رژیم ایران سر مار است و این مار در سراسر خاورمیانه شاخک‌های خود را داشت.
چگونه کسی می‌تواند از ورود ۶ میلیارد دلار به ایران حمایت کند، در حالی که ، هم بر اساس اطلاعات طبقه‌بندی شده که اینجا نمی توانیم در مورد آن صحبت کنیم، هم بر اساس اطلاعات طبقه‌بندی‌نشده می‌دانیم که دقیقاً چه کسی پشت حملة ۷اکتبر است. رژیم ایران سر مار است و این مار در سراسر خاورمیانه شاخک‌های خود را داشت.
روز پنجشنبه کنگرة آمریکا در یک اقدام دو حزبی لایحه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن رژیم آخوندی از دستیابی به ۶ میلیارد دلاری که در جریان معاملة گروگانها شده بود، به‌طور دائم منع می‌کند.
این لایحه که توسط مایکل مک‌کال رئیس کمیتة خارجی کنگره ارائه شده با ۳۰۷رأی مثبت شامل آرای ۹۰تن از اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان در برابر ۱۱۹رأی منفی به‌تصویب رسید.
کمیتة مطالعات جمهوری‌ خواهان تصویب این لایحه را بی‌سابقه دانست و در حساب ایکس، خود نوشت: «این لایحه به‌طور دائم، همة دارایی‌های تحریم‌شدة رژیم ایران را مسدود می‌کند... این شدیدترین لایحة تحریم رژیم ایران است که تاکنون در مجلس نمایندگان به‌تصویب رسیده است».
واشینگتن‌پست گزارش داد: براساس لایحة مجلس نمایندگان آمریکا، دولت بایدن ملزم می‌شود تا شش میلیارد دلار دارایی رژیم ایران را که پیش‌تر در ارتباط با آزادی پنج زندانی آمریکایی، رفع توقیف شده بود، به طور دائمی مسدود کند.
این لایحه مورد حمایت جمهوری‌خواهان که برای تصویب نهایی به مجلس سنا می‌رود، هم‌چنین تحریم‌هایی را علیه صندوق‌ها و اشخاصی در نظر گرفته است که در این انتقال مشارکت داشتند.
پیش از رأی‌گیری در اجلاس کنگره، مایکل مک کال، رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنرانی خود، گفت: به‌عنوان بخشی از این توافق، دولت اتهامات پنج مجرم رژیم ایران را که متهم هستند امنیت ما را از جمله با کمک به برنامه اتمی رژیم ایران به‌خطر انداخته‌اند، کنار گذاشت. بنا به درخواست رژیم ایران، دولت تحریم‌های شش میلیارد دلاری از وجوه آن را که در کره جنوبی مسدود شده بود، لغو کرد تا این پول به حساب بانکی در دوحه قطر منتقل شود.بدیهی است که این توافق انگیزه‌یی برای گروگانگیری بیشتر است.
مک کال در ادامه تأکید کرد: «رئیسی رئیس‌جمهور رژیم ایران در برابر جهان به خود می‌بالید که این رژیم شش میلیارد دلار را «هرجا که نیاز داشته باشد» خرج خواهد کرد. چه مدرکی بیشتر از این نیاز داریم که نشان بدهد این پول‌ها برای اهداف بشردوستانه نیست، بلکه برای تروریسم خرج می‌شود.
پس از بیش از ۷۰حمله به نیروهای ما توسط نیروهای نیابتی تحت حمایت رژیم ایران در پاییز امسال، هیچ‌کس نمی‌تواند نقش این رژیم را به‌عنوان حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان انکار کند.
به بیان ساده، خاورمیانه در آتش است و نیروهای نیابتی رژیم ایران هر روز با حملات فزاینده مهاجم‌تر می‌شوند و خاورمیانه را به بی‌ثباتی کامل تهدید می‌کنند.ما باید هر اقدامی را انجام بدهیم تا رژیم ایران را از دادن یک سنت دیگر به نیابتی‌هایش باز داریم.
لایحه من، قانون منع بودجه برای تروریسم رژیم ایران، تحریم‌های جدیدی را برای جلوگیری از انتقال دائمی شش میلیارد دلار تحت قرارداد گروگان‌گیری۲۰۲۳ اعمال می‌کند...
رئیس کمیتة خارجی کنگرة آمریکا، اضافه کرد: چگونه کسی می‌تواند از ورود شش میلیارد دلار به ایران حمایت کند، در حالی که می‌دانیم  دقیقاً چه کسی پشت حملة ۷اکتبر است. رژیم ایران سر مار است و این مار در سراسر خاورمیانه شاخک‌های خود را داشت.
چگونه کسی می‌تواند از ورود ۶ میلیارد دلار به ایران حمایت کند، در حالی که ، هم بر اساس اطلاعات طبقه‌بندی شده که اینجا نمی توانیم در مورد آن صحبت کنیم، هم بر اساس اطلاعات طبقه‌بندی‌نشده می‌دانیم که دقیقاً چه کسی پشت  حملة ۷اکتبر است. رژیم ایران سر مار است و این مار در سراسر خاورمیانه شاخک‌های خود را داشت.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید