اجلاس رسمی پارلمان اروپا
تصویب قطعنامه محکومیت اعدامهای فزاینده، نقض حقوق بشر
و سرکوب زنان توسط رژیم آخوندی با اکثریت قاطع آرا
 
فراخوان به تحقیقات جنایی در مورد جرایم ارتکابی
توسط مقامات رژیم تحت صلاحیت جهانی
تحریم مسئولین نقض حقوق بشر در ایران
 از جمله ولی فقیه، رئيس جمهور و دادستان کل رژیم
و لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران
 
پارلمان اروپا روز پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ قطعنامه‌ای را درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران، به‌طور مشخص آخرین حملات علیه زنان، مدافعان حقوق زنان، و بازداشت خودسرانه اتباع اتحادیه اروپا مورد برسی قرار داد.
پارلمان، بدتر شدن وضعیت حقوق‌بشر در ایران و قتل وحشیانه زنان توسط مقامات ایرانی از جمله ژینا مهسا امینی برنده جایزه ساخاروف در سال ۲۰۲۳ را به‌شدت محکوم می‌کند.
نمایندگان پارلمان اروپا از مقامهای رژیم ایران می‌خواهند که فوراً به هر گونه تبعیض علیه زنان و دختران، از جمله حجاب اجباری، پایان دهند و تمام قوانین تبعیض‌آمیز جنسیتی را لغو کنند.
آنها به‌شدت اقدامات رژیم ایران در بازداشت خودسرانه، خودداری از درمان پزشکی، خشونت پلیس، شکنجه، مجازات اعدام و افزایش نگران‌کننده در تعداد اعدامها را محکوم می‌کنند.
نمایندگان پارلمان اروپا خواستار آزادی فوری همه قربانیان بازداشتهای خودسرانه و مدافعان حقوق‌بشر هستند.
هم‌چنین این قطعنامه دیپلماسی گروگان‌گیری رژیم ایران را محکوم می‌کند و از اتحادیه اروپا می‌خواهد که استراتژی اتحادیه اروپا برای مقابله با آن را آغاز کند. 
آنها فراخوان خود را برای آغاز تحقیقات جنایی در مورد جرایم ارتکابی توسط مقامات رژیم ایران تحت صلاحیت جهانی، لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی و تحریم مسئولان نقض حقوق‌بشر در ایران از جمله ولی‌فقیه، رئیس‌جمهور و دادستان کل تکرار می‌کنند.     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید