سه سال حبس افزوده در ۲ بیدادگاه فرمایشی برای مریم اکبری از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی
به‌منظور آزاد نکردن او پس از پایان محکومیت و حبس ۱۵ ساله و افزایش آن به ۱۸ سال
فراخوان اقدام فوری به کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر و مراجع حقوق‌بشری برای آزادی مریم اکبری
قضاییه جلادان برای ممانعت از آزادی زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد پس از پایان محکومیت ۱۵ ساله‌اش او را در ۲ پرونده جداگانه که توسط وزارت اطلاعات سرهم‌بندی شده است با تشکیل ۲ دادگاه فرمایشی در سمنان و اوین جمعاً به ۳ سال زندان افزوده محکوم کرد و او بایستی در مجموع ۱۸ سال حبس متحمل شود.
هم‌چنانکه در اطلاعیه ۶ شهریور ۱۴۰۲ دبیرخانه شورا آمده است: وزارت اطلاعات دو پرونده جدید برای او تشکیل داده است. یکی تحت عنوان «تبلیغ علیه نظام» و دیگری «توهین به رهبری، اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، تحریک مردم علیه امنیت ملی». اطلاعیه افزوده بود در یکی از این دو پرونده شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری سمنان «در یک حکم غیابی او را به دو سال حبس تعزیری جدید و ۱۵۰ ملیون ریال جریمه محکوم کرد».
متعاقباً بیدادگاه اوین نیز در یک رسیدگی فرمایشی مریم اکبری را به یک سال زندان دیگر در مورد پرونده دوم محکوم کرد. طبق اطلاعیه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ دبیرخانه شورا، مریم اکبری را «روز شنبه ۱۰ تیر، از تبعیدگاهش در زندان سمنان به دادسرای اوین منتقل و پس از تفهیم ۵ اتهام جدید، به زندان سمنان» برگردانده بودند.
اخیراً هر دو حکم توسط قضاییه جلادان تأیید و ۳ سال زندان اضافی را برای او قطعی کرده و زندان او را در مجموع به ۱۸ سال افزایش داده است. این در حالی است که حتی طبق قوانین و مقررات همین رژیم ضدبشری مریم اکبری باید در سال ۱۳۹۸ پس از تحمل ۱۰ سال زندان آزاد می‌شد. دادخواهی خون شهیدان از یک دهه پیش جرم اصلی این زندانی سیاسی است. 
در دهه ۶۰ خواهر و سه برادر مریم اکبری به‌دست رژیم آخوندی به‌شهادت رسیدند. مجاهد خلق علیرضا اکبری در شهریور ۱۳۶۰ زیر شکنجه شهید و غلامرضا اکبری در سال ۱۳۶۴ اعدام شد. مجاهدان سربدار رقیه و عبدالرضا اکبری در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ به‌شهادت رسیدند.
مریم اکبری از قدیمی‌ترین زنان زندانی سیاسی در ایران است. او در قیام عاشورای ۱۳۸۸ در تهران دستگیر و در بیدادگاهی به ریاست دژخیم صلواتی به اتهام «محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران» به ۱۵ سال زندان محکوم شد و اکنون بیش از ۱۴ سال است که حتی بدون یک روز مرخصی برای معالجه، در زندان به‌سر می‌برد. دژخیمان او را در سال ۱۳۹۹ به زندان سمنان تبعید کردند.
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران بار دیگر کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در مورد ایران، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به محکومیت قاطع رفتار ضدبشری رژیم آخوندی با زندانیان سیاسی به‌ویژه زندانیان زن و اقدام فوری برای آزادی مریم اکبری فرامی‌خواند.
شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان
11 دی ۱۴۰۲ 
 
 اطلاعیه ۵ شهریور ۱۴۰۱ دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در باره ضرب و شتم زندانی سیاسی مریم اکبری توسط دژخیمان خامنه ای در زندان سمنان 
زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد، خواهر ۴ شهید مجاهد خلق، مجاهدان قهرمان علیرضا و غلامرضا و مجاهدان سربدار در قتل عام ۶۷ عبدالرضا و رقیه اکبری منفرد که به زندان سمنان تبعید شده است، روز چهارشنبه دوم شهریور ۱۴۰۱،  هنگام ملاقات با همسر و دخترانش، مورد ضرب و شتم وحشیانه دژخیمان خامنه ای قرار گرفت. مریم اکبری که در قیام عاشورای ۱۳۸۸ در تهران دستگیر شد و اکنون سیزدهمین سال زندان خود را میگذراند، جرم افزوده اش، دادخواهی و افشاگری و شکایت در سال ‍۳۹۵ در مورد مجاهدان سربدار است.
مریم اکبری در ۱۳ سال گذشته حتی یک روز مرخصی برای دیدار با فرزندانش نداشته و در زمان دستگیری در قیام ۸۸ دختر کوچکش ۳ ساله بود. روز چهارشنبه ۲ شهریور، در جریان ملاقات، دژخیمی به‌نام «کردی» معاون زندان سمنان، بر خلاف معمول به بهانه نپوشیدن چادر، مانع از دیدار دختر مریم اکبری با مادرش میشود و مریم اکبری را که برای دیدار با فرزندش مقاومت میکرده به زور و با ضرب و شتم به بند برمیگردانند. به این منظور دژخیمی به نام حسینی پور گلوی مریم را گرفته و او را مورد ضرب و شتم قرار میدهد، اما در اثر اعتراض خانواده سرانجام ناگزیر از دادن ملاقات میشوند، اما برای مریم اکبری منفرد به اتهام اغتشاش و برهم زدن نظم زندان پرونده جدیدی گشوده میشود. در اینجا روشن میشود که تمام سناریویی که به بهانه چادر به اجرا گذاشته شد برای جلوگیری از آزادی مریم اکبری و باز کردن یک پرونده دیگر برای او بوده است. 
این در حالی است که اخیراً بعد از ۱۳ سال برای مریم اکبری از سوی وزارت اطلاعات رژیم پرونده جدیدی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» گشوده شد که قرار است رسیدگی به آن در روز ۲۷ شهریور در بیدادگاه ضدانقلاب سمنان به نیابت از دادگاه ارتجاع در تهران انجام شود. شایان یادآوری است که علیرغم بیماری کبدی، رژیم به این زندانی حتی اجازه نمیدهد که علیرغم بارها درخواست، حداقل هفته ای یک یا دوبار برای خودش غذا درست کند، در حالیکه در تمام زندانها امکان پخت غذا و دسترسی به اجاق گاز برای زندانیان وجود دارد.
مریم اکبری منفرد در تاریخ دهم دی ماه ۱۳۸۸،  پس از قیام عاشورای ۸۸ بازداشت و در بیدادگاهی به ریاست دژخیم قاضی صلواتی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام وی ”محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران“ بود. دادخواهی خون شهیدان از یک دهه پیش جرم اصلی این زندانی سیاسی است.
مجاهدان سربدار عبدالرضا و رقیه اکبری  منفرد در قتل عام ۶۷ به شهادت رسیدند. قبل از آنها مجاهدان خلق علیرضا اکبری منفرد  و غلامرضا اکبری منفرد به ترتیب  در شهریور ۱۳۶۰ و ۱۳۶۴ در شکنجه گاه اوین تیرباران شدند.
مقاومت ایران از کمیسر عالی حقوق بشر درخواست مداخله بلادرنگ برای حفظ جان و حقوق و آزادی فوری مریم اکبری منفرد می کند، زیرا او ۱۳ سال از ۱۵ سال حبس ناعادلانه خود را تحمل کرده و حتی طبق قوانین همین رژیم باید بعد از ۱۰ سال آزاد میشد. 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید