سایت هیل ۴آذر در گزارشی نوشت برای بازدارندگی علیه ایران، بایدن باید جسور باشد.
در ۲۱ نوامبر، وزارت دفاع دور چهارم حملات تلافی‌جویانه علیه شبه‌نظامیان نیابتی تحت حمایت ایران را تأیید کرد که در طول ماه گذشته ۶۶ بار به ایالات متحده حمله کرده و ۶۲ پرسنل نظامی ایالات متحده را مجروح کرده بودند. با توجه به الگوی درگیری و سه حمله قبلی، این امر تهران را منصرف نخواهد کرد.
اولین دور حملات در ۲۶ اکتبر، پس از حملات مورد حمایت ایران که باعث مجروح شدن ۲۱ نفر شد و یک پیمانکار بر اثر سکته قلبی در هنگام هشدار کاذب برای حمله هوایی در عراق جان باخت. پنتاگون در ۶ نوامبر گزارش داد که نیروهای نیابتی ایران از ۱۷ اکتبر ۳۸ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام داده‌اند. ۴۵ نظامی آمریکایی در مجموع مجروح شدند. دولت در ۸ نوامبر به نیروهای نیابتی ایران حمله کرد، اما این اقدام تلافی‌جویانه به‌وضوح نتوانست ایران را بازدارد.
پنج روز بعد، پنتاگون تأیید کرد که این تعداد به ۴۶ نفر افزایش یافته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند. از مجموع ۵۶ سرباز مجروح، ۲۲ نفر دچار آسیبهای مغزی شده‌اند. با این حال، به‌رغم شکست اولیه در بازدارندگی ایران با حمله به نیروهای نیابتی‌اش، دولت بار دیگر در ۱۳ نوامبر به نیروهای نیابتی ایران حمله کرد که هم‌چنین نتوانست به هدف بازدارنده خود دست یابد.
با این حال، حملات و جراحات ادامه یافت و باعث شد که جدیدترین، چهارمین دور حملات مشابه همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، انجام شود. با این وجود، حملات نیابتی ایران هر روز ادامه دارد.
اعمال بازدارندگی تنها در صورتی امکانپذیر است که دولت بایدن داراییهای استراتژیک جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد. در غیراین صورت، استراتژی ایران برای ایجاد شکاف بین ایالات متحده و اسراییل می‌تواند موفق باشد.
به گفته نیویورک تایمز، دولت در تابستان با ایران به تفاهم رسید که در ازای آزادی داراییهای مسدود شده ایران، ایران حملات نیابتی خود را متوقف خواهد کرد. ایران تا زمان آزادی داراییهای مسدود شده در قبضه قطر و آغاز جنگ غزه به این توافق پایبند بود. از آن زمان به بعد حملات خود را تشدید کرده است. علاوه بر چهار دور حمله هوایی، دولت بایدن دو گروه حمله ناو هواپیمابر را در منطقه مستقر کرده است. هیچ‌یک از این اقدامات نیابتی ایران را منصرف نکرده است. بلکه تعداد حملات افزایش یافته است. ایران به تشدید ادامه خواهد داد و دولت آمریکا را با سه گزینه باقی می‌گذارد: موافقت با خواسته‌های جمهوری اسلامی برای توقف حملات. هیچ تغییری انجام ندهید و به تحمل حملات ادامه دهید. یا تشدید واکنش تلافی‌جویانه برای توقف ایران. آیا ایران می‌تواند در فشار وارد کردن بر دولت بایدن برای درخواست از اسراییل برای توقف عملیات در غزه برای پایان دادن به حملات فزاینده علیه پرسنل نظامی ایالات متحده موفق شود؟
... ایالات متحده هرگز در بازدارندگی علیه ایران با تنبیه نیروهای نیابتی آن موفق نبوده است. ایران جرأت رویارویی مستقیم با آمریکا را ندارد. در داخل کشور آسیب پذیرتر از همیشه است.
رژیم نگران بود که مردم ایران از آن حمایت نکنند و کشتن سلیمانی توسط آمریکا ماهیت این ترس را ثابت کرد.
به‌رغم پوشش خبری مراسم تشییع جنازه در رسانه‌های ایالات متحده، که به این موضوع توجه نکردند که سو گواران مجبور به شرکت شده و برای آنها مشوقهای مالی پیشنهاد شده بود مردم ایران در چنان روحیه جشنی بودند که نانواییها کیک تمام کردند و چند روز بعد آنها به خیبابان آمده و علیه سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی در حملات تلافی‌جویانه رژیم تظاهرات کردند.
امروزه برخی از جوانان ایرانی از این ژنرال کشته شده با عنوان «قاسم کتلت» یاد می‌کنند و جسد سوخته او را مسخره می‌کنند.
پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در سال ۲۰۲۰، ایران تا زمانی که بایدن به قدرت رسید، تجاوزات خود را به نیروهای آمریکایی کاهش داد. از آن زمان، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر گرفته و به تدریج آنها را تشدید کرده است... . اگر آمریکا برای بازدارندگی ایران و حفظ جان و سلامت نیروهایش در منطقه جدی باشد، از ترور سلیمانی به‌عنوان نمونه بارز یک استراتژی موفق استفاده خواهد کرد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید