روزنامه العرب چاپ لندن
اعترافات مقامات رژیم ایران در مورد ایجاد جنگ در نوار غزه
با توجه به میزان فرصت‌طلبی حاکمان تهران
و عدم تردید آنها در قربانی کردن مردم منطقه جنجال گسترده‌یی را برانگیخته است
 
رژیم تهران به مخالفت خود برای تشکیل یک کشور فلسطین
بر اساس ابتکار راه‌حل دو کشوری ادامه خواهد داد
چرا که جاه‌طلبیهای خارجی و بحرانهای داخلی
آن را ملزم به ادامه تجارت در موضوع فلسطین می‌کند
 
روزنامه العرب چاپ لندن طی مقاله‌یی درباره سیاست‌های جنگ‌افروزانه رژیم در منطقه و سوءاستفاده این رژیم از موضوع فلسطین نوشت: جاه‌طلبیهای منطقه‌یی تهران و بحرانهای داخلی، این رژیم را بسوی تجارت با آرمان فلسطین سوق می‌دهد.
العرب نوشت: اعترافات مقامات ایرانی در مورد انگیزه واقعی ایجاد جنگ در نوار غزه با توجه به میزان فرصت‌طلبی حاکمان تهران و عدم تردید آنها در قربانی کردن مردم منطقه برای حفظ مواضع قدرت خود، جنجال گسترده‌یی را برانگیخته است.
اکثریت اعترافات حول محور جنگ‌افروزی رژیم ایران در منطقه بدون دخالت کامل در آن، با هدف بهره‌برداری از آن در داخل برای کاهش فشار و منحرف کردن توجهات از مسائل مخالفان و قیام دور می‌زد.
از این نوع اظهارات نمایندگان ولایت مدار و مشاوران سیاسی و مذهبی دفتر سیاسی و عقیدتی رهبر ایران علی خامنه‌ای مشخص می‌شود که تصور غالب، ضرورت آشفته نگه‌داشتن منطقه و برجسته کردن ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌یی و شاید جهانی است. تا منتقدان و مخالفان را در داخل به‌عنوان کسانی جلوه دهد که به قدرت حامی مسلمانان و مدافع آرمان آنها خیانت می‌کنند.
بر خلاف آنچه رهبران رژیم ایران و حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مورد عدم اطلاع قبلی حکومت ایران از زمان عملیات طوفان اقصی تبلیغ کردند، آخوند سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی خامنه‌ای، در سخنانی که در هجدهم آبان ماه جاری از شبکه رسمی رژیم ایران «باران» پخش شد، مسئولیت رژیم را تأیید کرد.
العرب در پایان نتیجه‌گیری کرد: دشوار است که رژیم تهران راه‌حل بحرانهای منطقه‌یی را جدا از منافع و محاسبات خود بپذیرد و به مخالفت خود برای تشکیل یک کشور فلسطین بر اساس ابتکار راه‌حل دو کشوری ادامه خواهد داد، چرا که جاه‌طلبیهای خارجی و بحرانهای داخلی، آن را ملزم به ادامه تجارت در موضوع فلسطین می‌کند.
(روزنامه العرب- لندن ۶آذر ۱۴۰۲)    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید