روزنامهٔ ال‌پاییس اسپانیا
ویدال کوادراس از بیمارستان رژیم ایران را به «طراحی و اجرای» حمله علیه او متهم می‌کند
وی در اولین موضع‌گیری خود به پلیس این سوءقصد را با روابطی که
از زمان حضورش در پارلمان اروپا با مخالفان ایرانی حفظ کرده مرتبط دانست
فرضیه اصلی پلیس درباره انگیزه این حمله نیز «سرنخ رژیم ایران» است
که پس از ۳دستگیری سه‌شنبه گذشته تقویت شد
 
ال‌پاییس ۲۲نوامبر۲۰۲۳
 ویدال کوادراس از بیمارستان،نامه‌یی را ارسال کرد که روز چهارشنبه در کنفرانسی که توسط حامیان مخالفان ایرانی در پارلمان اروپا برگزار شده بود قرائت شد.
ویدال‌کوادرس در این نامه ترور خود را گام دیگری در تلاش رژیم آخوندها برای تحمیل «اراده شیطانی خود» به جهان توصیف کرد.
این سند روز چهارشنبه در کنفرانسی در پارلمان اروپا قرائت شد که توسط گروه دوستان ایران آزاد و با حضور نمایندگان پارلمان اروپا و مریم رجوی، پرزیدنت منتخب شورای ملی ایران برگزار شده بود؛ ویدال کوادراس در اولین موضع‌گیری خود به پلیس، این سوءقصد را با روابطی که از زمان حضورش در پارلمان اروپا (۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴) با مخالفان ایرانی حفظ کرده، مرتبط دانست. فرضیه اصلی پلیس درباره انگیزه این حمله نیز «سرنخ رژیم ایران» است که پس از ۳دستگیری سه‌شنبه گذشته تقویت شد. دادگاه ملی این رویداد را به‌عنوان یک حمله تروریستی بررسی می‌کند.
این سیاستمدار تأکید می‌کند که این حمله صرفاً برای قتل او بوده است. ویدال کوادرس. پس از تقدیر از مشارکت مریم رجوی در این کنفرانس که او را «رهبر و الهام‌بخش» توصیف می‌کند، آشکارا رژیم ایران را به استفاده از چهار روش برای تحمیل خواست خود بر جهان متهم می‌کند.
او می‌گوید: تجارت با دیکتاتوری حاکم بر ایران نان امروز و گرسنگی برای فردا است. او می‌گوید: «ما نباید فراموش کنیم که اگر یک بار باج‌گیری را بپذیرید برای همیشه مورد باج‌گیری قرار خواهید گرفت».
ویدال کوادرس افزود: «برای دهه‌ها، غرب سعی در مماشات، مذاکره، گفتگو و دادن امتیاز داشته است ما اکنون همهٔ شواهدی را داریم که نشان می‌دهد این رویکرد کارساز نبوده و هرگز کارساز نخواهد بود. رژیم ایران نمی‌خواهد بین ما توازن قوا پیدا کند، می‌خواهد ما را از سطح زمین محو کند. تا زمانی که این حقیقت وحشتناک را درک نکنیم و نپذیریم موفق نخواهیم شد و شکست خواهیم خورد».
به‌همین دلیل، او از «قاطعیت، پایداری و قدرت» به‌عنوان یک استراتژی دفاع می‌کند که باید به «ترکیب مناسب تحریم‌ها، فشار دیپلماتیک و سیاسی، انزوای بین‌المللی و حمایت کامل از اپوزیسیون دموکراتیک ایران» منجر شود. او نتیجه می‌گیرد: «هر استراتژی دیگری اتلاف وقت است».
 
ال‌کنفیدنسیال اسپانیا
ویدال کوادراس با ارسال پیامی از بیمارستان
انگشت اتهام را به‌سمت حکومت تهران به‌دلیل سوءقصد علیه خودش نشانه رفت و نوشت
اگر یک‌بار سیاست باج‌خواهی را بپذیرید برای همیشه باج‌ خواهید پرداخت
 
آلخو ویدال کوادراس رهبر سابق حزب مردم در کاتالونیا و یکی از بنیانگذاران VOX برای اولین بار به‌طور صریح در مورد اصابت گلوله به‌صورت خودش در ۹نوامبر صحبت کرده است.
پیام او، در اجلاس گروه دوستان ایران آزاد، با حضور مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در استراسبورگ قرائت شد وی نوشت. می‌خواهم به شما به‌خاطر شجاعت و عزمتان در برگزاری این جلسه پس از اتفاقی که برای من رخ داد تبریک بگویم.
رسیدن به توافق با شر مطلق، غیرمنطقی و به‌سادگی غیرممکن است. رژیم ایران نمی‌خواهد بین ما توازن قوا پیدا کند، بلکه می‌خواهد ما را از سطح کرهٔ زمین محو کند و تا زمانی که ما این حقیقت وحشتناک را درک نکنیم و نپذیریم، موفق نخواهیم شد و شکست خواهیم خورد».
  
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید