خبرگزاری فرانسه:‌اسرائیل روز شنبه برای دومین روز در غزه بمباران مرگباری را انجام داد.
سی.ان.ان:اسرائیل حملات خود را به اهدافی در جنوب پرجمعیت نوار غزه گسترش می‌دهد.
ارتش اسراییل اعلام کرد:در ۲۴ساعت بعد از شروع دوبارهٔ جنگ بیش از ۴۰۰هدف را در سراسر غزه،از جمله ۵۰ هدف در خان یونس در جنوب غزه را مورد حمله قرار داده است.
رویترز:سفر یک تیم از سرویس اطلاعاتی اسراییل به قطر،برای گفتگو در مورد شروع مجدد آتش‌بس در غزه.
تایمز اسرائیل:بن‌بست در مذاکرات و دستور نتانیاهو مبنی بر بازگشت هیأت مذاکره کننده.
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه برای مذاکرات که بتواند به آتش‌بس منجر شود به قطر سفر می‌کند 
ماکرون: این حق مشروع برای مردم فلسطین است که از یک کشور و از شناسایی سیاسی برخوردار باشند و به سمت دو‌کشوری حرکت شود 
دیدار رئیس دولت فلسطین با دادستان دیوان کیفری بین المللی در رام‌الله 
خبرگزاری وفا: محمود عباس بر رد و جلو‌گیری از آوارگی اجباری مردم فلسطین چه در نوار‌غزه و چه در  کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس تاکید کرد 
مقامات بهداشتی غزه اعلام کردند: تعداد کشته‌های بمباران اسراییل تنها در روز جمعه،بالغ بر ۲۴۰تن بود و تعداد مجروحان به ۶۵۰ نفر رسیده است.
مقامات بهداشتی فلسطین در غزه اعلام کردند: از آغاز جنگ زمینی اخیر اسراییل در غزه تاکنون ۱۶هزار نفر کشته شده‌اند که بیش از ۶۱۵۰ تن را کودکان تشکیل می‌دهند. تعداد مجروحان بیش از ۳۷ هزار تن است.
نخست‌وزیر انگلستان در دیدار با امیر قطر در دبی: ما باید در راستای یک راه‌حل دو کشوری کار کنیم.که امنیت و شکوفایی را هم برای اسرائیلی‌ها و هم برای فلسطینی ها  تضمین کند.
دیدبان حقوق‌بشر سوریه:در حمله بامداد شنبه اسراییل  به مواضع حزب‌الله لبنان در سوریه ۲تن کشته و ۷ تن مجروح شدند .حال دو تن از مجروحان وخیم است.
خبرگزاری سپاه پاسداران از به هلاکت رسیدن دو پاسدار در سوریه در اثر حمله اسراییل خبر داد.
رویترز: حزب‌الله لبنان مواضع ارتش اسراییل را هدف قرار داد.
خبرگزاری فرانسه:در حملات هوایی اسراییل در جنوب لبنان ۲ تن از اعضای حزب‌الله کشته شدند.
امیر عبداللهیان در گفتگوی با وزیر خارجه عمان:در سفر هفته گذشته‌ام به بیروت از رهبران مقاومت شنیدم که در صورت از سرگیری حملات اسراییل پاسخ مقاومت پشیمان کننده و سخت‌تر از قبل خواهد بود.
رجز خوانی و خوشحالی دری نجف‌آبادی نماینده خامنه‌ای در استان مرکزی، وزیر سابق اطلاعات منفور آخوندی ،از فجایع غزه: ۲۰ هزار کشتند، ۳۰ هزار مجروح کردند ،یک دانه اسیر خاک به سر خودشان را ،پیدا نکردند.بارک الله به حزب‌الله و سید حسن نصرالله، بارک الله به حشدالشعبی، بارک الله به انصار یمن.
آخوند دری نجف آبادی امام جمعه اراک:  ۲۰ هزار کشتند، ۳۰ هزار مجروح کردند ،مصدوم کردند، آواره کردند. ۱۸ هزار ۲۰ هزار خونه را نابود کردند ،گفتند یقین ما دسترسی پیدا می‌کنیم به اسرایمان، یک دونه اسیر خاک به سر خودشان، پیدا نکردند سه تا از آنها را بمباران کردند کشتند ،حالا والا اینها برای اسیرهاست ،پس اسیر گیرشان نیامده، حماس را می‌خواستند نابود کنند ،خاک به سرشان، همه دنیا علیه‌شان بسیج شدند.
بارک الله به حزب‌الله و سید حسن نصرالله، بارک الله به حشدالشعبی ،بارک الله به انصار یمن ،بارک الله به مقاومت مردم جنوب لبنان، مقاومت غزه، مقاومت فلسطین ،بارک الله . به‌قول مقام معظم رهبری با شوخی و طنز بسیجی های لندن، بسیجی های پاریس ،بسیجی های اروپا و آمریکا. ولی امروز دوباره اسرائیلی ها شروع کردند با هواپیما بمباران کردن غزه ،هم شروع کرده ،حماس هم شروع کرده ،عکس‌العمل نشان دادن.
 
آخرین اخبار تحولات جنگ منطقه -ش ۲
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید