اکثریت نمایندگان پارلمان جمهوری مولداوی به کارزار جهانی در حمایت از قیام مردم ایران، طرح ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران پیوستند.
۵۳نماینده از ۱۰۱عضو پارلمان مولداوی در بیانیه مشترکی اعلام کردند ما در کنار مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین از دولت می‌ایستیم.
یکی از معاونان پارلمان، سه رئیس کمیسیون، معاونان ۱۰ کمیسیون و ۱۹ عضو کمیسیونهای خارجه، دفاع و امنیت، قضایی و حقوق‌بشر از امضاکنندگان بیانیه هستند.
بیانیه تصریح می‌کند مردم ایران با شعارهای خود در جریان قیام خواستار نفی همه اشکال دیکتاتوری اعم از شاه یا استبداد مذهبی شدند و ارتباط با هر یک از این دو دیکتاتوری را رد کردند.
نمایندگان از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت برای ایران فردا که شامل انتخابات آزاد، آزادی تجمع، آزادی بیان، لغو مجازات اعدام، برابری جنسیتی، جدایی دین از دولت، خودمختاری و یک ایران غیرهسته‌یی است، حمایت کردند.
اکثریت پارلمان مولداوی کشتار بیش از ۷۵۰تظاهر کننده و دستگیری بیش از ۳۰هزار نفر را در جریان قیام را محکوم کردند و خواستار توقف کشتار شدند.
در این بیانیه دخالت‌های رژیم ایران در منطقه خاورمیانه و اروپا، از جمله اقدامات تروریستی و حملات سایبری در آلبانی محکوم شده است.
بیانیه خاطرنشان می‌کند قیام مردم ایران از یک‌سو ناشی از وضعیت انفجاری جامعه به‌خاطر سرکوب، فقر، تبعیض و فساد حکومتی و از سوی دیگر بیش از ۴دهه مقاومت سازمان‌یافته سراسری است.
نمایندگان با تأکید بر این‌که در تابستان ۶۷ بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی که اکثر آنها اعضای مجاهدین خلق بودند با بربریت قتل‌عام شدند، از جامعه جهانی خواستند سردمداران این رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت مورد حسابرسی قرار گیرند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید