رسانه‌های بلژیک از یک افتضاح دیگر در جریان زد و بند برای آزادی دیپلمات‌تروریست بمب‌گذار دیکتاتوری آخوندی در این کشور خبر دادند.
سایت تلویزیون ار. ت. ب. اف. گزارش داد: «بلژیک درخواست بازداشت یک وزیر قطری را پس گرفت تا قطر از آزادی اولیویه وان‌دکاستل حمایت کند.
علی‌بن سمیخ‌المری، وزیر کار قطر، مظنون به فساد در پرونده «قطرگیت»، پس از این‌که قطر اعلام کرد آمادهٔ وساطت برای آزادی اروپایی‌های بازداشت شده در ایران، از جمله اولیویه وان‌دکاستل است، دیگر تحت بازداشت بین‌المللی قرار ندارد.
این منبع افزود : رسوایی فساد قطر گیت در دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شد؛ در ۹ دسامبر جستجوهایی که در بروکسل انجام شد نمایندگان کنونی وسابق پارلمان اروپا را هدف قرار داد. این احتمال می‌رفت که قطر ومراکش به‌ازای موضعگیری‌های مطلوب برای کشورهای خود به نمایندگان مذکور پول داده باشند . در آن زمان دادگستری بلژیک از اینترپل خواست علیه وزیر کار قطر هشدار قرمز صادر کند .
ار. ت. ب. اف. هم‌چنین نوشت: آزادی اولیویه ون دکاستل کمی بعد از لغو هشدار قرمز اینترپل برای وزیر کار قطر صورت گرفت؛ پس گرفتن اخطار هشدار قرمز علیه وزیر قطری تنها اقدامی نبود که توسط دادگستری بلژیک برای تحققی آزادی اولیویه ون دکاستل انجام شد   در همان زمان، بلژیک یک فرمان سلطنتی را به تصویب رساند که به اسدالله اسدی اجازه داد به ایران برگردد؛ این در حالی بود که او در حال گذراندن حکم بیست سال زندان در بلژیک به‌دلیل یک حمله تروریستی برنامه‌ریزی شده بود».
لوسوار نیز در گزارشی نوشت: وزیر کار قطر که مظنون به پرداخت صدها هزار یورو به نمایندگان و دستیاران پارلمان اروپاست از آغاز تحقیقات هدف یک قرار بازداشت قرار گرفت اما ظاهرا این قرار بازداشت برای کمک به آزادی  ٰاولیویه ون دکاستل در ماه می گذشته به حالت تعلیق در آمده است . 
لطفا به اشتراک بگذارید:
🙏لطفا به اشتراک بگذارید