اعتصاب گسترده کارگران صنایع نفت و پتروشیمی در شهرهای مختلف کشور
صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اساساً در اختیار سپاه و بنیادهای وابسته به خامنه‌ای است که با آزادی کامل کارگران را غارت و هر نوع اعتراضی را سرکوب می‌کنند
روز شنبه دوم اردیبهشت‌ماه، کارگران صنایع نفت و پتروشیمی در بسیاری از شهرهای ایران از جمله گچساران، عسلویه، دهلران، شیراز، بوشهر، لردگان، سیرجان، جاسک، کنگان، کرمان، بندر ماهشهر، بندرعباس، اصفهان و یزد در اعتراض به پایین بودن سطح دستمزدها، عدم پرداخت دستمزدها و مزایا، شرایط طاقت‌فرسای کار، عدم توجه به مطالبات کارگری و... دست به اعتصاب زدند.
 
برخی از این اعتصابها عبارتند از:
گچساران، نفتگران تیام صنعت
عسلویه، کارگران فاز ۱۴، فاز آپادانا، پتروشیمی دماوند، پالایشگاه فرزانگان، شرکت اکسیر صنعت، کارگران پتروشیمی صدف شرکت ایده سازان
دهلران، کارگران شرکت آی جی سی دشت عباس
شیراز، کارگران شرکت پتروشیمی جندی شاپور و شرکت پتروشیمی هنگام
بوشهر، کارگران شرکت جهان پارس و کارگران پتروشیمی صدف
لردگان، کارگران شرکت پناه صنعت
سیرجان، کارگران شرکت توسعه فولاد
جاسک، کارگران شرکت هیدروسازان در پتروپالایش جاسک و کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی
کنگان، کارگران شرکت پارس لیان و کارگران شرکت فولاد کوشان
کرمان، کارگران شرکت کارانگستر سرچشمه
بندر ماهشهر، کارگران کیان سازه بونوا
بندرعباس، کارگران شرکت آفتاب
اصفهان، کارگران شرکت سپیدانه گستر فولاد
یزد، کارگران شرکت سنگ آهن
 
صنایع نفت، گاز، پتروشیمی ایران با درآمدهای نجومی اساساً در اختیار سپاه پاسداران و مؤسسات وابسته به خامنه‌ای هستند که بدون محدودیت و با استفاده از اختیارات حکومتی کارگران را غارت و هر نوع اعتراضی را سرکوب می‌کنند.
خانم مریم رجوی با درود به کارگران اعتصابی صنعت نفت و پتروشیمی در شهرهای مختلف کشور گفت در حالی کارگران و زحمتکشان میهن ما از حداقل حقوق خود محرومند و در شرایط طاقت‌فرسای معیشتی به‌سر می‌برند که سردمدارن رژیم ضدکارگری آخوندها و سرکردگان سپاه و آقازاده‌های فاسد، اموال مردم ایران را در ابعاد نجومی چپاول می‌کنند و برای حفظ نظام منحوس ولایت فقیه ثروتهای کشور را در پروژه‌های ضدمیهنی اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی خارجی به هدر می‌دهند. تنها راه، قیام و مقاومت برای سرنگونی و دستیابی به آزادی و عدالت و حاکمیت جمهور مردم است.
 
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲۲ آوریل ۲۰۲۳) 
 
عکس‌هایی از کارگران اعتصابی در حال ترک محلهای کار    

🙏لطفا به اشتراک بگذارید