اقدامات جستجو در هامبورگ؛ نیدرزاکسن؛ هسن؛ بادن-وورتمبرگ؛ بایرن؛ برلین و نوردر این وستفالن صورت گرفته است
وزارت کشور آلمان با صدور یک اطلاعیهٔ مطبوعاتی اعلام کرد: 
وزارت کشور فدرال در حال انجام تحقیقاتی بر اساس فرایند قوانین تحقیق در مورد انجمن‌ها، علیه مرکز اسلامی هامبورگ و پنج انجمن دیگر است.
مرکز اسلامی هامبورگ مظنون است که علیه نظم مصرح در قانون اساسی و برخلاف ایده تفاهم بین‌المللی فعال بوده و در نتیجه شامل شرایط تحقیق در مورد ممنوعیت طبق بند۲ ماده۹ قانون اساسی و ماده۳ بند۱ قانون انجمن‌ها است.
مقامات امنیتی هم‌چنین در حال بررسی این ظن هستند که مرکز اسلامی هامبورگ از فعالیت‌های ممنوعه سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان در آلمان، حمایت می‌کند. گمان می‌رود سایر انجمن‌ها سازمانهای فرعی مرکز اسلامی هامبورگ باشند.
به‌ منظور روشن شدن بیشتر این شبهه و تأمین شواهد، در مجموع ۵۴ مرکز در هفت ایالت فدرال از ساعت ۶صبح پنجشنبه به‌دستور دادگاه اداری مربوطه، مورد بازرسی قرار گرفته است.
نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان گفت: «شبهات علیه «مرکز اسلامی هامبورگ» جدی است. این مرکز از مدتها پیش توسط اداره فدرال حراست از قانون اساسی تحت‌نظر بوده و مشاهده شده که در زمره گروه‌های افراط‌گرای اسلامی است  اقدامات روز پنجشنبه در خصوص جستجو در هفت ایالت فدرال بسیار ضروری بوده است.
در ادامهٔ اطلاعیهٔ وزارت کشور آلمان، خاطرنشان شده است: «هدف فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ که مسئول «مسجد امام علی» مستقر در هامبورگ است، گسترش اهداف افراطی سران رژیم ایران است که مظنون به ضدیت و مخالفت با قانون اساسی آلمان و ناقض ایدهٔ تفاهم بین‌المللی است.
  
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید