ادامه بمباران و توپ باران غزه از زمین و هوا.محیط اطراف بیمارستانهای قدس و اندونزی،مناطق زیتون، تل هوا و اردوگاه الشاطی هدف قرار گرفتند.

خبرگزاری فلسطینی وفا:بمباران اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه.

سی‌ان‌ان به نقل از مدیر ارتباطات بیمارستان شهدای الاقصی: انفجار در این کمپ ۵۲کشته بر جای گذاشته است.

وزارت دفاع اسرائیل:در عملیات روز گذشته ۴ تن دیگر از جمله یک سرگرد ارتش اسرائیل کشته شدند. شمار کشته های اسرائیل از شروع حمله زمینی به ۳۲ تن رسید.

وزارت بهداشت فلسطین آمار تلفات انسانی غزه و کرانه غربی را تا ظهر یکشنبه بیش از ۹۷۷۰کشته اعلام کرد که ۴۸۰۰ تن از آنان کودکان هستند و ۲۶هزار نفر نیز مجروح شده اند.

دیدار وزیرخارجه آمریکا با رئیس دولت فلسطین در رام‌الله.

محمود عباس:راه حل‌های نظامی و امنیتی برای اسرائیل امنیت ایجاد نمی‌کند. امنیت و صلح با پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی حاصل می‌شود.

اسکای‌نیوز انگلستان:سفر بلینکن به رام‌الله یک لحظة دیپلماتیک مهم است. این‌که دیپلمات ارشد ایالات متحده برنامة خود را تغییر داده ،تا به مناطق اشغالی برود از اهمیت برخوردار است. در درازمدت هر راه‌حلی باید فلسطینی‌های کرانة غربی را در بر بگیرد.

رویترز:بلینکن تعهد ایالات متحده را به کار در راستای تحقق آرمان های فلسطینی هابرای تأسیس دولت فلسطین ابراز کرد و تصریح کرد که فلسطینی ها نباید به زور آواره شوند.

سازمان بهداشت جهانی: ۱۰۲ حمله به تأسیسات درمانی در نوار غزه از شروع جنگ .طی این حملات ۵۰۴ تن کشته و ۴۵۹تن مجروح شده‌اند.

دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل : نزدیک به ۱.۵ میلیون از ۲.۳ میلیون نفر در غزه؛ آواره شده اند.

رویترز:در تظاهرات بی‌سابقه جهانی در حمایت از مردم غزه ، دهها هزار نفر در واشنگتن تجمع کردند.

سنتکام-فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا:گروه ضربتی حامل ناو آیزنهاور به عنوان بخشی از افزایش وضعیت منطقه ای وارد خاورمیانه شد.

اعتراف به کسادی بازار دجالبازی و سواستفاده ننگین رژیم از فلسطین.آخوند دری نجف آبادی،نماینده خامنه‌ای در استان مرکزی،  وزیر پیشین اطلاعات  آخوندی:حمایت کنیم از ملت مظلوم فلسطین دیگه بدون هزینه است.دیگه زحمت اضافی هم ندارید عزیزان من با کمترین هزینه.

العربیه روز یکشنبه ۱۴آبان به نقل از منابع محلی نوشت، طی حملات و بمبارانهای یک ماه اخیر، ۶۰درصد از کل واحدهای مسکونی در غزه ویران شده اند. بنا به گزارش العربیه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر همچنان در شمال نوار غزه، که محل درگیریهای خونین و تشدید بمبارانهاست قرار دارند.

العربیه در گزارش دیگری از حمله ارتش اسرائیل به کرانه غربی نوشت: بامداد یکشنبه نیروهای ارتش اسرائیل به محل المره در اردوگاه جنین یورش بردند. بولدوزرهای اسرائیلی ضمن تخریب یک ساختمان، جاده ها و زیرساختهای حومه اردوگاه جنین را تخریب کردند. ارتش اسرائیل پس از درگیری با جوانان فلسطینی در این منطقه و هدف قرار دادن یک جوان، از ارودگاه جنین عقب نشینی کردند.

وزیر خارجة آمریکا روز یکشنبه در یک سفر از پیش اعلام‌نشده، به رام‌الله رفت و در مقر ریاست دولت فلسطین، با محمود عباس دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری وفا دربارة این دیدار، گزارش داد: «محمود عباس گفت: ما خواستار پایان‌دادن به تجاوز به مردم خود و تسریع در ارائه کمکهای انسان‌دوستانه هستیم. هیچ کلمه‌ ای برای توصیف جنگ و نسل‌کشی و ویرانی که مردم ما در غزه در معرض آن هستند، وجود ندارد. ما قاطعانه آوارگی مردم خود را در خارج از غزه، کرانة باختری یا بیت‌المقدس رد می‌کنیم. راه حلهای نظامی و امنیتی برای اسرائیل امنیت ایجاد نمی‌کند. امنیت و صلح با پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی حاصل می‌شود. سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نمایندة قانونی مردم ما و تصمیم‌گیرنده در مورد هر چیزی است که به آنها مربوط می‌شود».

محمود عباس گفت: « چگونه می‌توان در قبال کشتار ده هزار فلسطینی از جمله چهار هزار کودک، دهها هزار مجروح و تخریب دهها هزار واحد مسکونی، زیرساختها، بیمارستان‌ها، پناهگاهها و مخازن آب سکوت کرد؟».

 محمود عباس تأکید کرد که امنیت و صلح با پایان‌دادن به اشغال سرزمین فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی بر مبنای مرزهای ۱۹۶۷ توسط اسرائیل حاصل می‌شود.رئیس دولت فلسطین تأکید کرد نوار غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است و ما مسئولیت کامل خود را در چارچوب راه حل سیاسی جامع هم برای کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی و هم برای نوار غزه به‌عهده خواهیم گرفت.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ ای دربارة دیدار بلینکن با محمود عباس تصریح کرد: «وزیر خارجه آمریکا تعهد ایالات‌متحده را برای تلاش در جهت تحقق آرمانهای مشروع فلسطینی‌ها به‌منظور تشکیل کشور فلسطین ابراز کرد. دو طرف درباره تلاش‌ها برای بازگرداندن آرامش و ثبات در کرانة غربی، از جمله لزوم توقف خشونت افراطی علیه فلسطینی‌ها و حسابرسی از مسئولان این اعمال گفتگو کردند».متیو میلر اضافه کرد، بلینکن تأکید کرده است فلسطینی‌ها «نباید به‌صورت اجباری جابجا بشوند».

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفت، بلینکن به محمود عباس گفته است که دولت فلسطین باید یک نقش محوری در وقایع بعدی در نوار غزه ایفا کند.

اسکای‌نیوز انگلستان، گزارش داد: «سفر بلینکن به رام‌الله یک لحظة دیپلماتیک مهم است». فرستادة این تلویزیون در منطقه، گفت: «این‌که دیپلمات ارشد ایالات متحده برنامة خود را تغییر داده تا به مناطق اشغالی برود از اهمیت برخوردار است. «در درازمدت هر راه‌حلی باید فلسطینی‌های کرانة غربی را در بر بگیرد ».

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «بلینکن پس از دیدار با ملک عبدالله اردن «نگرانی خود را در مورد افزایش خشونت‌ها در کرانه غربی ابراز کرد و بر تعهد ایالات متحده به همکاری با شرکای خود در جهت صلح پایدار و بادوام در منطقه تأکید کرد.

به گفتة دولت فلسطین مستقر در رام‌الله، از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۵۰فلسطینی در درگیری با سربازان اسرائیلی و حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی کشته شده‌اند».

خبرگزاری فرانسه، اضافه کرد: «ایالات متحده از راه حل دو کشوری به‌عنوان تنها راه خروج از مناقشه اسرائیل و فلسطین حمایت کرده است.

بلینکن به‌تازگی گفته است که دولت فلسطین باید کنترل نوار غزه را که در حال حاضر توسط حماس اداره می‌شود، به‌دست بگیرد.».

وزارت دفاع اسرائیل روز یکشنبه ۱۴آبان در گزارش خود از تحولات غزه همراه با انتشار چند فیلم نوشت: در طول شب، نیروهای ارتش اسرائیل یک مجتمع نظامی حماس را که شامل مراکز فرماندهی و کنترل، پست های دیده بانی و زیرساخت های تروریستی اضافی بود، منهدم کردند. این منبع افزود در جریان فعالیت های ترکیبی نیروهای زمینی، هوایی و دریایی در نوار غزه، از آغاز جنگ زمینی اخیر تا کنون به بیش از ۲۵۰۰ هدف حماس ضربه زده است.

ارتش اسرائیل در حساب تلگرام خود همچنین اعلام کرد که روز یکشنبه یک پهپاد را که «از عمق خاک لبنان» به‌سمت اسرائیل پرواز می‌کرد رهگیری کرده است. ارتش اسرائیل اضافه کرد که «چند پرتاب» دیگر از لبنان به سمت شمال اسرائیل صورت گرفته که با آتش توپخانه به‌سمت منشاء حملات پاسخ داده شده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ۱۰۲ حمله به تأسیسات درمانی را در نوار غزه ار شروع جنگ ثبت کرده است که طی آن ۵۰۴ تن کشته و ۴۵۹تن مجروح شده‌اند.

به گزارش رویترز، دو منبع امنیتی مصر و یک منبع پزشکی گفتند که انتقال مجروحان غزه و دارندگان پاسپورت خارجی از طریق گذرگاه رفح به مصر از روز شنبه متوقف شده است. یکی از منابع امنیتی و منبع پزشکی اعلام کرد که پس از حمله روز جمعه اسراییل به یک آمبولانس در غزه که برای انتقال مجروحان استفاده می شد، تخلیه به حالت تعلیق درآمد.

تظاهرات جهانی در حمایت را مردم فلسطین و محکومیت بمباران و محاصره غزه در پایتختها و شهرهای مختلف از ۵ قاره جهان  ادامه دارد.

شهرهایی که طی روزهای شنبه و یکشنبه تظاهرات در آن برگزار شد از جمله عبارتند از: واشینگتن مقابل کاخ سفید، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، تورنتو، سیدنی، ملبورن، پاریس، لیون، مونپولیه، استرازبورگ، نیس، برلین، دوسلدورف، لندن، منچستر، آکسفورد، نیوکاسل، لیورپول، نووی پازار در صربستان، داکار پایتخت سنگال و جاکارتا در اندونزی  بود.

کانال یک تلویزیون فرانسه گزارش داد: «معترضان اسرائیلی فشار را بر نتانیاهو افزایش می‌دهند. تظاهرات خانواده‌های گروگان‌های ربوده‌شده توسط حماس عصر شنبه در تل‌آویو برگزار شد. آنها به‌ویژه از نتانیاهو  خواستار تلاش بیشتر برای آزادی گروگان‌ها هستند. در بیت‌المقدس، صدها نفر در مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر اسرائیل تجمع کردند و فریاد زدند «استعفا، همین الآن».

آنتونی بلینکن طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزرای خارجة مصر و اردن در امان که متن کامل آن در سایت وزارت خارجة آمریکا منتشر شده، گفت: « ایالات‌متحده همچنان بر این باور است که تنها راه عملی، راه حل دو کشوری است که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هر کدام از حق مشروع خود برای زندگی در کشور خودشان با معیارهای برابر در زمینة امنیت، آزادی، فرصت‌ها و کرامت برخوردار باشند».

رییسی جلاد در تماس تلفنی با نخست وزیر نروژ گفت: حماس، دولت منتخب و مشروع غزه است»

جلاد 67 با طلبکاری وقیحانه از محکومیت جهانی جنایات ضد بشری رژیم آخوندی همچنین گفت:  کشورهای غربی بدون کوچک‌ترین اقدامی برای رسیدگی به اقدامات ضد حقوق بشری در کشورهای خود، با توسل به اخبار و گزارشهای مغرضانه گروههای خاص برای دیگر کشورها پرونده‌سازی کرده و به آنها اتهام نقض حقوق بشر می‌زنند.

آخوند دری نجف ابادی نماینده خامنه‌ای در استان مرکزی و وزیر پیشین اطلاعات منفور آخوندها، در اعتراف به کسادی بازار دجالگریهای ننگین رژیم آخوندی با سوء استفاده از فلسطین از شرکت‌کنندگان در جمعه‌بازار ولایت درخواست و تمنا کرد کرد در حد ۲۰۰متر راه بروند و بدون هزینه شعار بدهند.

آخوند دری نجف ابادی نماینده خامنه‌ای در استان مرکزی: بعد از نماز جمعه هم مردم شریف ما حضور دارند در نماز جمعه ده قدم درب مصلی حرکت می‌کنیم .صد متر، دویست متر، مرگ بر اسرائیل ،مرگ بر امریکا ،می‌گوییم. این یک کار خودجوشی است بدون هزینه من طاقتم طاق شده بود ببینم اینها اینقدر جنایت می‌کنند ما هم به اندازه ای که می‌توانیم از نمازجمعه ۲۰۰ متر برویم بگیم مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل و حمایت کنیم از ملت مظلوم فلسطین این وظیفه مقدس را انجام می‌دهیم بنابر این خواهش می‌کنم بعد از نماز هم مثل همیشه که دیگه بدون هزینه است دیگه زحمت اضافی هم ندارید عزیزان من با کمترین هزینه امروز هم بعد از نماز که باز ما واقعا اگر فرصت داشتیم همه مان ما خدمت شما همه می‌رفتیم غزه ،ولی خوب فرصت نداریم که اگر زمینه باشد ،حتما انجام وظیفه خواهیم کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی روز یکشنبة خود در میدان سنت‌پیتر واتیکان، بار دیگر به آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها فراخوان داد و بر لزوم کمک به مجروحان و رساندن کمک‌ها به مردم غزه تأکید کرد.

اخبار تحولات جنگ منطقه -ق ۲

اخبار تحولات جنگ منطقه -ق ۳

 


لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید