ادامه حملات اسرائیل به غزه از زمین و هوا و دریا. محکومیت جهانی هدف قرار دادن یک آمبولانس در نزدیکی بیمارستان شفا در غزه.

سی ان ان: مقامهای امریکایی گفتند انتظار می‌رود در روزهای اینده مرحله‌ای جدید،در جنگ اسراییل با حماس اغاز شود که در آن حمله‌های هوایی اسراییل کاهش یافتهو بر عملیات زمینی  در غزه تمرکز می شود

سی‌ان‌ان:اسرائیل مسئولیت حمله در بیرون بیمارستان شفا در شهر غزه را به‌عهده گرفت.و اعلام کرد که این آمبولانس را به‌این دلیل هدف قرار داده که حماس از آن استفاده می‌کرده است اما سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت آمبولانس مذکور در یک کاروان پزشکی از بیمارستان در حال حرکت به‌سمت گذرگاه مرزی رفح بوده و کمیتة بین‌المللی صلیب سرخ را در جریان این حرکت قرار داده بود.

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد:از حمله گزارش‌شده در غزه به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان شفا وحشت‌زده شدم تصاویر اجساد پراکنده در خیابان بیرون بیمارستان دلخراش است.

وزارت بهداشت غزه  روز شنبه اعلام کرد:در حمله به مدرسه ای در شمال غزه بیست نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند. شمار کشته شدگان ۹۴۸۸ تن شامل ۳۹۰۰ تن از آنان کودک هستند و شمار مجروحین بیش از ۲۴ هزار تن است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه:  اردوغان گفت ترکیه از  نتانیاهو عبور کرده و دیگر با او حرف نمی زند.ترکیه هر کاری انجام می‌دهد تا نقض حقوق بشر و جنایات جنگی اسرائیل رابه دادگاه کیفری بین‌المللی بکشاند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه: بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفرازشمال به جنوب نوار غزه نقل مکان کرده‌اند و ۳۵۰هزار تا ۴۰۰هزار نفر در شمال این منطقه باقی مانده‌اند.

سی .ان. ان :مقامهای آمریکایی گفتند انتظار میرود در روزهای آینده مرحله جدیددرجنگ اسرائیل با حماس آغاز شود که در آن حمله های هوایی اسرائیل کاهش یافته و بر عملیات زمینی در غزه تمرکز میشود .

وزارت خارجة فرانسه:تعداد شهروندان فرانسوی کشته‌شده در حملات حماس به ۳۹نفر افزایش یافته است و ۹تن هم‌چنان مفقود هستند.

وزارت دفاع اسرائیل: مواضع ارتش اسرائیل در شمال طی ۲۴ ساعت گذشته به کرات از طرف حزب الله موشک باران شده است ؛ متقابلا ارتش اسرائیل مواضع حزب الله در خاک لبنان را زیر بمباران و آتش تو پخانه وتانکهای خود قرار داده است.

وزارت دفاع اسرائیل : چند فروند پهباد پرتاب شده از سوی حوثیها به جانب شهر ایلات بر فراز دریای سرخ رهگیری وخنثی شد .

حمله اسرائیل به یک پست حزب الله در جنوب لبنان،یک روز پس از سخنرانی حسن نصرالله

اذعان آخوند علم الهدی پدرزن رئیسی جلاد و نماینده خامنه ای در مشهدبه اینکه سرمار جنگ افروزی در بیت العنکبوت ولایت در تهران است.جریان مقاومت با سرکردگی ایران و با محوریت ایران و رهبری رهبر ایران در دنیا یک جریان بر حقی ست

آخوند کریمی‌تباز امام جمعه  خامنه‌ای در ایلام : از نظر من آیت الله خامنه ای  همان کورش کبیر ایران است حتی می‌توانم بگویم از او هم باهوش تر و زرنگ‌تر است و بدنبال همان امپراطوری قدرتمند و عزت ایران است .ایرانیها قدر او را نمی‌دانند و در آینده آنها خواهند دانست.

نقش انصارالله یمن اعجاب برانگیز است . موشک هایی که باید برای دشمن مقابل خودشان به کار بگیرند بر سر صهیونیست ها فرود می آورند.

غیظ وکین امام جمعه خامنه ای درقم علیه مجاهدین پس ازبرملا شدن سرمار جنگ افروزی و افشای دجال بازیهای خامنه ای .

آخوند سعیدی: شما نباید نسبت به مجاهدین دل رحمی ودلسوزی بیجایی داشته باشید؛ خدایا ما و جامعه وجوانان ما را از شرمجاهدین حفظ بفرما.

در حالیکه هدف قرار دادن یک آمبولانس در نزدیکی بیمارستان شفا در غزه در روز جمعه موج گسترده یی از محکومیتهای بین المللی را برانگیخته، حملات اسرائیل به غزه از زمین و هوا و دریا در روز شنبه ادامه دارد و گزارشها حاکی  از محاصره غزه است.

رسانه های خبری نوشتند جنگ غزه در حالی وارد بیست و نهمین روز خود شد که اسرائیل به درخواست‌های فزاینده بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه، پاسخ منفی داده و به حملات خود علیه اهداف غیرنظامی ادامه می‌دهد.

تحلیلگر فرانس۲۴ گفت: جنگ هنوز در حاشیة شهر غزه است. هنوز وارد منطقة پرجمعیت شهری نشده است. برای یک ارتش پیشروی در منطقة تخریب‌شدة پرجمعیت شهری بسیار سخت‌تر خواهد بود. در تصاویر حماس می‌بینیم که جنگجوی آن از مخفیگاهش خارج می‌شود و بر روی یک مرکاوا۴ که پیشرفته‌ترین تانک اسرائیل است. مواد انفجاری می‌گذارد. به‌این ترتیب یا تهدید را بالکل از کار می‌اندازد یا سیستم ردیابی مرکاوا۴ را مختل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا روز شنبه ۱۳آبان، غزه چهارمین هفته بمبارانهای سنگین و خونین اسرائیل را پشت سر گذاشت. طی ۲۴ساعت از بعدازظهر جمعه تا روز شنبه مناطق مختلف غزه، از جمله مدرسه فاخوره و محل آژانس ملل متحد برای کمک به فلسطین که پناهگاه دست کم ۱۵۰ نفر بود هدف قرار گرفتند. به نوشته خبرگزاری فلسطینی وفا در این بمباران دهها تن کشته و زخمی شدند. علاوه بر این مناطق اطراف بیمارستان کودکان النصر، بیمارستان قدس در تل هوا، یک برج مسکونی در خیابان عمرمختار و بازار فرش در محله شجاعیه در مرکز شهر غزه  هدف بمبها و موشکهای اسرائیل قرار گرفتند.

در شرق غزه نیز ساختمان دانشگاه الأزهر بر اثر بمباران بطور کامل ویران شد. هواپیماهای اسرائیل بزرگراه ساحلی رشید را از شمال تا جنوب هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن ۱۴شهروند، از جمله تعدادی کودک شد.

رویترز به نقل از ارتش اسرائیل نوشت:«ارتش اسرائیل روز جمعه گفت که یکی از هواپیماهای ان یک آمبولانس را مورد هدف قرار داد که توسط حماس مورد استفاده قرار می گرفت. این حمله در ورودی بیمارستان شفا در غزه صورت گرفته است.گزارشها حاکی است در جریان این حمله دستکم ۱۵ تن کشته شمار بیشتری مجروح شده اند

به‌گزارش رسانه‌های خبری هدف قرار گرفتن یک آمبولانس هلال احمر فلسطین در نزدیکی بیمارستان شفا بزرگ‌ترین بیمارستان نوار غزه با محکومیت بین‌المللی مواجه شد.جمعیت هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد که در این حمله ۱۵تن کشته و ۶۰ تن مجروح شده‌اند.در این بیانیه، آمده است: هدف قرار دادن عمدی تیم‌های پزشکی نقض جدی کنوانسیون‌های ژنو و یک جنایت جنگی است.

سی‌ان‌ان گزارش داد: «اسرائیل مسئولیت حمله در بیرون بیمارستان شفا در شهر غزه را به‌عهده گرفت.فیلم‌های متعدد از این صحنه، دست‌کم دهها نفر آغشته به خون را نشان می‌دهد که در نزدیکی یک آمبولانس روی زمین پراکنده شده‌اند... اسرائیل در بیانیه‌یی اعلام کرد که این آمبولانس را به‌این دلیل هدف قرار داده است حماس از آن استفاده می‌کرده است. اما سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز جمعه گفت که آمبولانس مذکور، در یک کاروان پزشکی از بیمارستان در حال حرکت به‌سمت گذرگاه مرزی رفح بوده و کمیتة بین‌المللی صلیب سرخ را در جریان این حرکت قرار داده است.

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد در بیانیه‌ ای، نوشت: «از حمله گزارش‌شده در غزه به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان شفا وحشت‌زده شدم. تصاویر اجساد پراکنده در خیابان بیرون بیمارستان دلخراش است.اکنون، نزدیک به یک ماه است که غیرنظامیان در غزه، از جمله کودکان و زنان، تحت محاصره هستند، از کمک محروم شده‌اند، کشته شده‌اند و به‌خاطر بمباران از خانه‌های خود را رانده شده‌اند. این باید متوقف شود.من بر درخواست‌های قبلی خود برای آتش‌بس بشردوستانه تأکید می‌کنم.

مدیر سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد: «از گزارش‌ها دربارة حملات به آمبولانس‌هایی که بیماران را در نزدیکی بیمارستان شفا در غزه خارج می‌کردند. قویاً شوکه شده‌ام. بیماران، امدادگران، تأسیسات و آمبولانس‌ها باید همواره مورد حفاظت قرارگیرند.

وزارت دفاع اسرائیل با انتشار چند ویدئو به ضمیمه گزارش روزانه خود از تحولات غزه اعلام کرد طی عملیات ۲۴ساعت گذشته ۱۵تن از اعضای حماس را که در میان آنها ۱۰نفر در سطح فرمانده گردان و تیپ وجود داشت، در شمال نوار غزه از پای درآورده است. در این درگیریها ارتش اسرائیل سه پست دیدبانی حماس را منهدم کرد و در چند نقطه ورودی تونلهای زیر زمینی حماس را شناسایی و هدف قرار داد.

آسوشیتدپرس، گزارش داد: «به‌نظر می‌رسد اسرائیل و آمریکا رویکردهای متفاوتی را برای آزادی بیش از ۲۰۰گروگانی که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند، در پیش گرفته باشند. یکی از مقامات ارشد دولت بایدن روز جمعه گفت که ایالات متحده معتقد است درگیری‌ها باید «وقفة نسبتاً قابل توجهی» داشته باشد تا آزادی آنها امکان‌پذیر بشود...

اسرائیل که در پی تشدید فشار بر حماس است... تأکید کرده که آزادی گروگان‌ها باید قبل از هرگونه وقفه‌یی صورت گیرد».

مدیر اونروا آژانس ملل‌متحد برای پناهندگان فلسطینی در غزه اعلام کرد: «با توجه به سفرم به مناطق مختلف غزه در چند هفته گذشته می‌گویم که غزه صحنه مرگ و ویرانی است... و جای امنی در آنجا وجود ندارد».

فرانس۲۴ گزارش داد: «مدیر انروا برای غزه گفت که مردم غزه روزشان را با دو قرص نان سپری می‌کنند و فریادی که در خیابان‌ها به‌گوش می‌رسد این است که می‌گویند: «آب، آب».

فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه روز شنبه گفت که بین ۸۰۰هزار تا یک میلیون نفر به جنوب نوار غزه نقل مکان کرده‌اند و ۳۵۰هزار تا ۴۰۰هزار نفر در شمال این منطقه باقی مانده‌اند.

رویترز گزارش داد: «دیوید ساترفیلد به خبرنگاران در امان گفت که هیچ مورد ثبت‌شده‌ای از ممنوعیت یا توقیف کمک‌ها توسط حماس وجود ندارد.

وی گفت: « اونروا سوخت موجود در انبارهای غزه را برای کامیون‌های کمک‌رسانی، نمک‌زدایی و بیمارستان‌های جنوب غزه دریافت کرده است».

خبرگزاری وفا از رام‌الله گزارش داد: «وزیر بهداشت فلسطین نسبت به یک فاجعه انسانی قریب‌القوع در غزه به‌خاطر تمام‌شدن سوخت هشدار داد.

وی تأکید کرد که کمبود شدید سوخت تاکنون ۱۶بیمارستان از ۳۵بیمارستان در غزه را مجبور کرده است که به‌دلیل حملات هوایی اسرائیل و کاهش سوخت فعالیتشان را متوقف کنند».

اسکای نیوز انگلستان مصاحبه‌ ای را با مدیر یک ارگان حقوق‌‌بشری در غزه پخش کرد که ۲۱تن از اعضای خانواده‌اش را در حملات هوایی از دست داده است.احمد النوق گفت، سه خواهر، دو برادر و ۱۴تن دیگر از بستگانش در بمباران خانةشان جان باخته‌اند.

ظهر جمعه نیروی هوایی اسرائیل تصاویری را از حملة هوایی به اهداف حزب‌الله منتشر و اعلام کرد که این حمله، در پاسخ به شلیک‌هایی از سمت لبنان در روز جمعه و «هم‌زمان با حملاتی» صورت گرفته که در آن از شلیک توپ و تانک استفاده شده است.

ارتش اسرائیل افزود که در این حمله، تأسیسات و انبارهای موشک حزب‌الله هدف قرار گرفته است.

نیروهای هوایی اسرائیل صبح جمعه نیز در حساب ایکس خود نوشت، نیروی هوایی به دو جوخه که قصد شلیک از خاک لبنان را داشتند، حمله کرد. علاوه بر این، ارتش اسرائیل یک پست دیده‌بانی حزب‌الله را منهدم کرد».

دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد  صبح امروز  شنبه ۱۳آبان حداقل یک موشک پایگاه آمریکایی الشدادی در حومه جنوبی حسکه را هدف قرار داد. 
دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین گزارش داد:‌ عصر روز جمعه ۱۲ آبان نیز پایگاه خراب الجیر نیروهای ائتلاف بین المللی در رملان در حومه شمالی حسکه مورد حمله ۱۰ موشک از خاک عراق قرار گرفت. تاکنون از این حملات گزارشی درباره تلفات و خسارات احتمالی منتشر نشده است.

کمیسیون فلسطینی برای امور زندانیان روز شنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که ۵۵تن شبانه در کرانة غربی دستگیر شدند که بسیاری از آنها اعضای یک خانواده بودند.

در همین حال ارگان مدافع کودکان‌ِ «سیو ده چیلردن» گفت که از شروع جنگ تاکنون، دست‌کم ۴۱کودک در کرانة غربی کشته شده‌اند.

در رام‌الله و الخلیل مردم و هواداران جنبش فتح تظاهراتی را در همبستگی با مردم غزه برگزار کردند.

تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف جهان از جمله امان، عقبه، دوحه، کراچی، لندن و توکیو در همبستگی با مردم غزه و در محکومیت بمباران و محاصرة این شهر ادامه دارد.

به‌گزارش رسانه‌های انگلستان، صدها نفر در ایستگاه «کینگز کراس» در مرکز لندن تحصن کردند و خواهان آتش‌بس در غزه شدند.

تلویزیون ان‌ بی‌ سی سان‌ فرانسیسکو گزارش داد: معترضان به بمباران اسرائیل، کشتی نظامی آمریکا را در بندر اوکلند بلوکه کردند. معترضان که خواهان آتش‌بس بودند تلاش داشتند یک کشتی را که گمان می‌کردند حاوی کمک نظامی برای اسرائیل است متوقف کنند.

به‌گزارش رسانه‌های محلی فیلادلفیای آمریکا، تظاهراتی برای آتش‌بس در غزه توسط یک سازمان یهودی در یکی از ایستگاههای این شهر برگزار شد. پلیس گفت که ۶۸معترض را دستگیر کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری وفا، ریاض مالکی وزیر خارجة فلسطین در دیدار با وزیر خارجة ژاپن در رام‌الله «بر ضرورت مداخله برای برقراری آتش بس و اطمینان از ورود فوری کمک‌های بشردوستانه پایه‌یی به نوار غزه تأکید کرد... وی گفت که جامعه بین‌المللی وظیفه اخلاقی دارد نسل‌کشی مستمر علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه را متوقف کند».

وفا افزود: «وزیر خارجة ژاپن در این دیدار با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع در کرانه باختری، بر حمایت همیشگی ژاپن از راه حل دو کشوری و دستیابی به صلح در منطقه مطابق با قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی تأکید کرد».

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: «رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که ترکیه از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل عبور کرده است و هر کاری انجام می‌دهد تا نقض حقوق بشر و جنایات جنگی اسرائیل را به دادگاه کیفری بین‌المللی بکشاند.

اردوغان هم‌چنین گفت:. ما هم برای آتش‌بس فشار خواهیم آورد و هم کارهای مقدماتی را از نظر رویه‌ها و اصول انجام خواهیم داد. یونان و انگلستان و همچنین ترکیه در قبرس کشورهای ضامن هستند. می‌توان در نوار غزه نیز چنین مکانیزمی تأسیس کرد. ما به عنوان ترکیه باید نقش رهبری را بر عهده بگیریم. این تحولی خواهد بود که حال و آینده را در طول تاریخ شکل خواهد داد

سی‌ان‌ان گزارش داد: «هندوراس اعلام کرد که سفیر خود را در اسرائیل فرا می‌خواند و به فهرست کشورهای دیگری پیوست که پس از انتقاد از اقدامات اسرائیل در غزه، روابط دیپلماتیک خود را با آن کاهش داده‌اند.

آخوند علم‌الهدی پدرزن رئیسی و امام جمعه خامنه‌ای در مشهد در اعترافی به این‌که سر مار جنگ‌افروزی در منطقه رژیم ولایت فقیه است، گفت: جریان مقاومت با سرکردگی ایران و با محوریت ایران و رهبری رهبر ایران در دنیا یک جریان بر حقی ست.

امام جمعه‌های خامنه‌ای ازرسوایی فریبکاریهای جنگ‌افروزانه رژیم ولایت فقیه در کشورهای عربی، به سوزوگداز پرداختند.

 آخوند کریمی‌تبار امام جمعه خامنه‌ای در ایلام: برخی از سران نامرد کشورهای اسلامی چه جور برای ارتباط با این رژیم اشغالگر دست و پا می‌زدند و می‌زنند اما با انقلاب اسلامی صحنه جنگ عوض شد.

برخی از کشورهای اسلامی میخواهند هم حامی مظلوم باشند و هم شریک ظالم شرایط تغییر کرده اینها باید وضعیت خودشان و موضعشان را برای مردمشان مشخص کنند.

آخوند خاتمی امام جمعه خامنه‌ای در زنجان گفت : ۲۵ کشور عرب هستند اینها ۲۵کشور ۴۰۰میلیون جمعیت دارند حتی با زبان هم با اینها برخورد نمیکنند.البته کشورهایی اقداماتی کرده اند عراق سوریه لبنان یمن ولی اگر همه با هم باشند اینها سرجایشان خواهند نشست.

 

اخبار تحولات جنگ منطقه -ق دوم 

اخبار تحولات جنگ منطقه -ق سوم 

 

 


لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید