رویترز:سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت:در کرانة غربی دست‌کم ۱۳۲ فلسطینی شامل ۴۱کودک کشته شده‌اند،همچنین ۱۲۴ تن توسط نیروهای اسرائیل و  ۸ نفر توسط شهرک‌نشینان دو سرباز اسرائیلی هم کشته شده‌اند.

حملات اسرائیل از زمین و هوا و دریا به غزه در شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه.

خبرگزاری فلسطینی وفا:در حملات شب گذشته تا ظهر جمعه، مناطق تجاری، اردوگاه مغازی، محله النصرو برجهای مسکونی در مرکز غزه هدف توپ باران ناوهای جنگی  اسرائیل قرار گرفتند

آسوشیتدپرس ۳ نوامبر: نیروهای اسرائیلی روز جمعه همزمان با ورود آنتونی بلینکن به اسرائیل محاصره شهر غزه را تشدید کردند

تلویزیون فرانس ۲۴: فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل می‌گویند وارد مرحلة جدیدی از این جنگ شده اند.

درحملات اسرائیل به شهرهای الخلیل، نابلس و جنین در کرانه غربی طی روز پنجشنبه تا صبح جمعه ۷ فلسطینی کشته و دهها تن دستگیر شدند

بلینکن پیش از سومین سفرش به اسرائیل از آغاز جنگ تا کنون گفت:در گفتگوهایی که خواهیم داشت  تمرکزی داریم بر راه حل دوکشوری که از نظر ما بهترین و شاید تنها ضامن است.یک اسرائیل امن و کشوری برای فلسطینی ها که حق آنهاست.

وزارت بهداشت فلسطین:آمار تلفات انسانی غزه ۹۰۲۵ کشته و بیش از ۲۴هزار مجروح است

نیویورک تایمز:ارتش اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه گفتند که سربازان اسرائیلی وارد شهر غزه شده اند و در حال نبرد نزدیک با حماس هستند. ارتش در حال پیشروی است و این روند به هیچ وجه متوقف نخواهد شد.

سی‌ان‌ان:آمار سربازان کشته‌شده  اسرائیل در جنگ غزه به ۲۷نفر رسید. از ۷ اکتبر ارتش اسرائیل اسامی ۳۳۸ پرسنل نظامی کشته شده‌ خود را  اعلام کرده است.

آسوشیتدپرس:«شبه نظامیان عراقی مورد حمایت رژیم ایران روز جمعه اعلام کردند از هفته آینده مرحله «شدیدتر و گسترده‌تری» از عملیات علیه پایگاههای آمریکایی در منطقه را آغاز خواهند کرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه:پهپادهای «انتحاری» به پایگاه آمریکاییها در شهر الشدادی در حومه حسکه حمله کردند.

العربیه :چند پهپاد به پایگاه نظامی حریر در شمال اربیل در اقلیم کردستان عراق که نیروهای نظامی آمریکا در آن مستقر هستند حمله کردند.

تلاش بیهوده سرکرده حزب الشیطان برای شستن دستهای رژیم ولایت و دربردن خامنه ای از نتایج جنگ افروزی  همراه با تهدید های نسیه و تصریح بر پیش بردن خط خامنه ای و اقتدا به سرمار تحت عنوان ” امام خامنه ای “:حضرت آیت الله امام خامنه ای بعد از چند روز که از جنگ ۳۳ روزه گذشته بود و  هیچ افق روشنی نبود به ما گفت که شما پیروز می‌شوید.

حسن نصرالله :خود من شخصا همچنین و از تجربه شخصی خودم که با امام خامنه ای داشتم حفظ الله قبلا هم به ما گفت در روزهای قبل هم گفته است از همین ایمان و عقیده غزه پیروز خواهد شد فلسطین پیروز خواهد شد و خود امام خامنه ای به ما گفت که بعد از چند روز از جنگ تموز ۳۳روزه گذشته بود که هیچ افق روشنی نبود ، به ما گفته بود که شما پیروز می‌شوید بلکه شما به یک نیروی بزرگ متحول و تغییر خواهید کرد.

من به مردممان در غزه می گویم علیرغم تمامی جراحتها به مردممان در کرانه غربی می گویم  بزودی همدیگر را ملاقات خواهیم کرد و پیروزی را در غزه جشن خواهیم گرفت.

آسوشیتدپرس، گزارش داد: «رهبر حزب‌الله تهدید به تشدید تنش کرد و در همین حال نتانیاهو آتش‌بس در غزه را تا زمان آزادی گروگان‌ها رد کرد.

رهبر حزب‌الله لبنان روز جمعه گفت که شبه‌نظامیان او مشغول درگیری‌های بی‌سابقه فرامرزی با اسرائیل هستند و تهدید به تشدید تنش کرد.

حسن نصرالله در سخنرانی خود از اعلام این که حزب الله به‌طور کامل در جنگ اسرائیل و حماس شرکت می‌کند یا نه، خودداری کرد.نصرالله گفت که جنگ در مرز لبنان و اسرائیل به ابعادی که تاکنون دیده شده «محدود نخواهد شد».

سی‌ان‌ان دربارة سخنرانی سرکردة حزب‌الشیطان وابسته به ‌رژیم، گزارش داد: «دبیرکل حزب‌الله از حملات ۷اکتبر تمجید کرد و گفت که این حملات کاملاً توسط حماس طراحی و اجرا شده است.

نصرالله با بیان اینکه ۷ اکتبر باعث یک «زلزله سیاسی» در اسرائیل شد و «اثرات ماندگار» بر درگیری با اسرائیل خواهد داشت افزود که این حملات ضعف‌های نظامی اسرائیل را آشکار می‌کند.

سی‌ان‌ان، اضافه کرد: «سخنرانی نصرالله  در بحبوحه تشدید درگیری‌ها بین حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران و اسرائیل انجام می‌شود که نگرانی‌ها را در مورد یک جنگ بالقوة منطقه‌یی گسترده‌تر برانگیخته است».

اسکای‌نیوز گزارش داد: «نتانیاهو خطاب به حزب‌الله گفت: به دشمنانمان در شمال می گویم ما را امتحان نکنید، هزینه سنگینی خواهید پرداخت. وی همچنین گفت تا زمانی که حماس بیش از ۲۴۰ گروگان اسرائیلی را آزاد نکند، آتش‌بسی در غزه برقرار نخواهد شد. وی گفت: «اسرائیل آتش‌بس موقتی را که شامل بازگرداندن گروگان‌های ما نشود، رد می‌کند». نتانیاهو افزود که نیروهای اسرائیل در تمام جبهه‌ها به‌صورت تمام‌عیار عمل می‌کنند.

روز جمعه ۱۲ آبان، غزه برای بیست و هشتمین روز پیاپی شاهد بمباران مستمر و مرگبار ارتش اسرائیل از طریق هوا، زمین و دریا بود، در حالیکه تعداد کشته ها و مجروحان همچنان در حال افزایش است.

به نوشته وفا: در حملات شب گذشته اسرائیل به غزه، دفتر خبرگزاری فرانسه و چند رسانه دیگر هدف قرار گرفتند. در این حملات خبرنگار تلویزیون فلسطین جان خود را از دست داد.

روز جمعه ۱۲آبان ۱۴۰۲، وزارت دفاع اسرائیل در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در غزه با انتشار مجموعه ویدئوهایی اعلام کرد جنگنده های ارتش اسرائیل در عملیات شب گذشته مصطفی دلول فرمانده گردان صبرا حماس در تل الهوا را به قتل رساندند. این منبع افزود، مصطفی دلول از ابتدای آغاز جنگ اخیر فرماندهی نبرد علیه ارتش اسرائیل در نوار غزه را به عهده داشت و در سالهای اخیر در پست فرماندهی گردانها و تیپهای حماس قرار داشته است.

در گزارش ارتش اسرائیل از درگیریهای ۲۴ ساعت گذشته در مرز شمالی با حزب الله لبنان نیز چنین آمده است: در پاسخ به شلیک از خاک لبنان به پایگاههای اسرائیل، جنگندههای اسرائیلی مقر یک هسته عملیاتی و چند زیرساخت نظامی حزب الله در لبنان را هدف قرار دادند.. در حمله موشکی و پهپادی حزب الله به پایگاههای اسرائیل دو سرباز مجروح شدند.

ظهر جمعه خبرنگاران‌بی‌سی نیوز در تل‌آویو گفت: «شب گذشته شاهد یکی از شدیدترین نبردها از شروع جنگ بودیم. با حملات هوایی و پیشروی نیروهای زمینی، به‌نحوی که آنها می‌گویند اکنون شهر غزه را محاصره کرده‌اند...».

به‌گزارش سی‌ان‌ان، ارتش اسرائیل صبح جمعه اعلام کرد که ۴تن از سربازانش در غزه کشته شده‌اند. این آمار سربازان کشته‌شدة اسرائیل در جنگ غزه را به ۲۳نفر می‌رساند.

سی‌ان‌ان، افزود: «از ۷اکتبر ارتش اسرائیل اسامی ۳۳۸ پرسنل نظامی خود را که کشته شده‌اند، اعلام کرده است».

رویترز به‌نقل از مقام‌های آمریکایی، گزارش داد: « پهپادهای آمریکایی بر فراز غزه در جستجوی گروگان‌ها هستند.

دو مقام آمریکایی گفتند که ایالات متحده در حال پرواز پهپادهای شناسایی بر فراز غزه در جستجوی گروگان‌هایی است که حماس... در ۷ اکتبر به گروگان گرفته است...یکی از مقامات گفت که بیش از یک هفته است که پروازهای پهپادها در آنجا صورت می‌گیرد.

فوربز تصاویری را از خرابی‌های کمپ‌های پناهندگی در مناطق الزوایده و المغازی غزه بعد از حملات هوایی منتشر کرد.

خبرنگاران در غزه بر روی شبکه‌های اجتماعی، تصاویر تکان‌دهنده‌یی را از بیرون‌کشیدن قربانیان از زیر آوار و درد و رنج مردم غزه منتشر می‌کنند.

همان‌طور که پشت من می‌بینید، این برج روی سر مردم که داخل آن بودند تماماً تخریب شد.آمبولانسی در کار نیست.او زنده است.

آژانس ملل‌متحد برای پناهندگان فلسطینی اعلام کرد: «از شروع جنگ در ۷اکتبر، نزدیک به ۵۰ساختمان این آژانس ملل‌متحد و دارایی‌های آن در سراسر نوار غزه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و برخی از آنها مستقیماً هدف قرار گرفته‌اند. این شامل مدارس و ساختمان‌های سازمان‌ملل است که به‌عنوان پناهنگاه استفاده می‌شود و هم‌اکنون آژانس ملل‌متحد در آن از ۷۰۰هزار نفر میزبانی می‌کند».

به گزارش الحدث حزب‌الله روز پنجشنبه با استفاده از موشکهای میانبرد، تا عمق ۱۸کیلومتری اسرائیل را هدف قرار داد.

در واکنش به این حملات  وزارت دفاع اسرائیل با انتشار ویدئویی اعلام کرد زیرساختهای نظامی، مراکز فرماندهی و کنترل، پستهای پرتاب موشک، انبارهای تسلیحات و مجتمع های نظامی حزب الله را بمباران و توپ باران کرده است. 

بنا به خبر دیگری حزب الله گفت یکی از افرادش در بمبارانهای اسرائیل کشته شده است. بدین ترتیب تعداد کشته های حزب الله در جنگ اخیر به ۵۳ تن رسید.

آسوشیتدپرس۳نوامبر ۱۲آبان ، گزارش داد: «شبه نظامیان عراقی مورد حمایت رژیم ایران از حملات گسترده به پایگاههای آمریکا خبر دادند.. ائتلافی از شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت رژیم ایران، روز جمعه اعلام کرد که از هفته آینده مرحله «شدیدتر و گسترده‌تری» از عملیات علیه پایگاههای آمریکایی در منطقه را آغاز خواهد کرد.

این گروه در هفته‌های اخیر مجموعه‌یی از حملات را به پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه انجام داده است که برخی از آنها باعث مجروح‌شدن پرسنل آمریکایی شده است. تا روز سه‌شنبه، پنتاگون اعلام کرد که ۲۷حمله موشکی و پهپادی به پایگاههای آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته و ایالات متحده ۳۰۰نیروی افزوده را در خاورمیانه مستقر می‌کند تا نیروهایی را که قبلاً در آنجا بودند تقویت کند».

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا پیش از سومین سفرش به اسرائیل از زمان جنگ تا کنون، بر راه حل دو کشوری بعنوان تنها راه حل منطقه تاکید کرد و گفت ما در مورد اینکه چگونه می‌توانیم شرایط را برای صلح با دوام و پایدار فراهم کنیم، صحبت خواهیم کرد.

تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین در شهرهای مختلف جهان ادامه دارد.

به‌گزارش رسانه‌های فرانسه در میدان جمهوری پاریس تظاهراتی در حمایت از مردم غزه برگزار شد.

رادیو اروپای یک گزارش داد که در این تظاهرات چند هزار نفر شرکت داشتند.

گلوبال‌نیوز تصاویری را از تظاهرات همبستگی با فلسطین در پاریس، آکرا و کراچی پخش کرد.

خبرگزاری وفا دربارة تماس تلفنی محمود عباس رئیس دولت فلسطین و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، گزارش داد:محمود عباس هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس و هم‌چنین تخریب ساختمان‌هایی را که ساکنان آن در داخل آنها بوده‌اند محکوم کرد و این اقدامات را جنایات شنیعی دانست که باید فوراً متوقف شود.

محمود عباس هم‌چنین بر رد قاطعانه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه، کرانه باختری یا بیت المقدس و بر اهمیت اجرای راه حل سیاسی مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی برای دستیابی به آزادی، استقلال و حاکمیت مردم فلسطین تأکید کرد.ولی‌فقیه ارتجاع، با توئیتی به زبان عبری نوشت: اگر کمک آمریکا نباشد، اسرائیل قطعاً ظرف چند روز فلج می‌شود. تلگرام ولی فقیه ارتجاع ضمن انتشار توییت وی نوشت:  توئیت عبری جدید هشدار خامنه‌ای در ساعت کشته شدن‌ قاسم سلیمانی (۰۱:۲۰بامداد) خطاب به صهیونیست‌ها: «رژیم صهیونیستی به شما دروغ میگوید. اظهار نگرانیش در مورد اسرای در اختیار فلسطینیها هم دروغ است. با بمبارانهایی که میکنند، اسرا را هم نابود میکنند. اگر کمک آمریکا نباشد، این رژیم قطعاً ظرف چند روز فلج میشود.»

جان کربی هماهنگ‌کنندة ارتباطات استراتژیک شورای امنیت کاخ سفید، گفت: «ما به یک آتش‌بس سراسری معتقد نیستم، این آتش‌بس به حماس کمک می‌کند. ما فقط خواهان توقف بشردوستانة موقت هستیم».


لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید