آسوشیتدپرس روز ۱۵آبان در گزارشی از آخرین تحولات جنگ در غزه نوشت: نیروهای اسراییلی با عبور از مرز ۱۰۰۰۰کشته فلسطینی در ۴هفته جنگ، شمال غزه را قطع کردند.
آسوشیتدپرس در گزارشی از غزه گفت: نیروهای اسراییلی شمال غزه را از بقیه مناطق تحت محاصره جدا کردند و آن را با حملات هوایی شدید طی شب تا روز دوشنبه مورد حمله قرار دادند و زمینه را برای فشار مورد انتظار به سمت محدوده متراکم شهر غزه و مرحله خونین‌تر جنگ یک ماهه فراهم کردند.
وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است، روز دوشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان فلسطینی از مرز ۱۰۰۰۰نفر گذشته است.
احتمال افزایش تلفات تنها زمانی وجود دارد که جنگ به نبردهای نزدیک شهری تبدیل شود.

رسانه‌های اسراییلی گزارش دادند که انتظار می‌رود نیروهای نظامی به‌زودی وارد شهر غزه شوند و شبه‌نظامیان فلسطینی که سال‌ها برای آماده‌سازی وقت داشته‌اند، احتمالاً خیابان به خیابان می‌جنگند و در شبکه وسیعی از تونل‌ها کمین می‌کنند.

سرهنگ دوم ریچارد هچت، سخنگوی ارتش اسراییل گفت: «ما در حال نزدیک شدن به آنها هستیم. ما محاصره خود را کامل کردیم و پایگاههای حماس را در شمال از جنوب جدا کردیم».
ارتش گفت که در طول شب به ۴۵۰هدف حمله کرده و نیروهای زمینی یک مقر حماس را تصرف کردند.
به گفته ارتش، یک کریدور یک طرفه برای تخلیه ساکنان به جنوب برای صدها هزار فلسطینی که در شهر غزه و سایر بخش‌های شمال باقی مانده‌اند، در دسترس است... .
پس از روزها دیپلماسی شدید در خاورمیانه، آنتونی بلینکن، ... روز دوشنبه سفر خود به منطقه را به پایان رساند.
او گفت که تلاش‌ها برای تضمین توقف بشردوستانه و مذاکره برای آزادی گروگانها و برنامه‌ریزی برای غزه پس از حماس هم‌چنان ادامه دارد.
او گفت این یک کار در حال پیشرفت است بدون آن‌که به هیچ دستاورد مشخصی اشاره کند.

🙏لطفا به اشتراک بگذارید