حملات هوایی و توپخانه‌یی به مناطق شمالی غزه و شرق خان یونس
اسکای‌نیوز:ارتش اسراییل حملاتش را به نیمهٔ جنوبی غزه منتقل می‌کند که می‌گوید بسیاری از رهبران حماس در آنجا مخفی شده‌اند
ارتش اسرائیل: از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه تاکنون بیش از ۸۰۰ تونل زیرزمینی حماس شناسایی شده است که ۵۰۰ موردآن منفجر، مسدود و تخریب شده است
العربیه: موشک‌باران تل آویو و شهرکهای مرزی توسط حماس
وزارت بهداشت فلسطین در غزه: تعداد قربانیان در غزه تاکنون به ۱۶ هزار تنو شمار مجروحان به ۳۵ هزار نفر رسیده است
ارتش اسراییل اعلام کرد: دو تن دیگر از سربازانش در جنگ غزه کشته شده‌اند و آمار سربازان کشته شدهٔ اسراییلی از شروع جنگ به ۳۹۸نفر رسیده است
نتانیاهو:ما جنگ را تا رسیدن به همه اهداف آن ادامه خواهیم داد
رویترز : حماس گفت بدون آتش‌بس در غزه دیگر تبادل زندانیان صورت نخواهد گرفت
سخنرانی محمود عباس در نشست رهبری دولت فلسطین در رام‌الله : در مقابل شرایط کنونی، نه زانو می‌زنیم و نه تسلیم می‌شویم غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است هر راه‌حل سیاسی باید تمامیت فلسطین را با پایتختی بیت‌المقدس در برگیرد.
کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا : از نظر ما راه حل دو‌کشوری بهترین مسیر به سمت یک صلح پایدار باقی می‌ماند ما می‌خواهیم شاهد یک غزه و کرانه باختری یکپارچه تحت حکومت دولت فلسطین باشیم و صداها و آرمان‌های فلسطینیان باید در مرکز این اقدام باشد
معاون رئیس‌جمهور آمریکا : ۵ اصل رویکرد ما را برای دوره بعد از جنگ در غزه هدایت می‌کند عدم جابجایی اجباری؛ عدم اشغال مجدد؛ عدم محاصره؛ عدم کاهش قلمرو و عدم استفاده از غزه به‌عنوان بستری برای تروریسم 
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا : رژیم ایران در حال افزایش تنش است. پس از حملات علیه پرسنل ما در عراق و سوریه نیروهای آمریکا مکررا به تأسیساتی در عراق و شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران استفاده می‌شد حمله کردند
سنتکام : ناو هواپیمابر آیزنهاور یک پهپاد رژیم ایران را در خلیج‌فارس رهگیری کرد.
خبرگزاری سپاه پاسداران:گروه مقاومت اسلامی عراق محل استقرار نیروهای آمریکایی در فرودگاه اربیل را با پهپاد هدف قرار داد
آخوند نوفرستی نماینده خامنه‌ای در بیرجند: 
از همان ابتدا خامنه‌ای گفت طوفان الاقصی شکست بزرگی برای اسراییل بود باید هسته‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان شکل بگیرد و این شدنی است.
آخوند نوفرستی نماینده خامنه‌ای در بیرجند: از همان ابتدا مقام معظم ولایت فرمود  طوفان‌الاقصی شکست بزرگی برای اسرائیل بود  باید هسته‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان شکل بگیرد و این شدنی است
 
روز یکشنبه حملات هوایی و توپخانه‌یی شدید اسراییل در مناطق شرق خان یونس در جنوب غزه و در برخی مناطق شمالی غزه ادامه یافت.
به گزارش رسانه‌های عربی به‌دنبال وقوع درگیری میان حماس و اسراییل در منطقه دیرالبـَلَح، هواپیماهای اسراییلی این منطقه و اردوگاه بوریج در نزدیکی آنرا هدف بمبارانهای شدید خود قرار دادند. تلویزیون العربیه ضمن انتشار این خبر افزود: متعاقباً رگبار موشکی سنگینی از غزه به سمت تل آویو و شهرکهای اطراف نوار غزه و جنوب اسراییل صورت گرفت. ارتش اسراییل ضمن تأیید این موشک‌باران اعلام کرد بیشتر موشکهای شلیک شده را با سامانه گنبد آهنین خنثی کرده است.
 
خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارشی از بمباران غزه نوشت نیروی هوایی و توپخانه اسراییل شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد که طی آن دهها تن کشته و زخمی و چندین ساختمان مسکونی در شهر القراره و مناطق ساحلی ویران شدند.
این منبع به‌نقل از وزارت بهداشت غزه نوشت تعداد قربانیان بمبارانهای اسراییل در غزه تاکنون به بیش از ۱۶هزار کشته و نزدیک به ۳۵هزار مجروح افزایش یافته است.
 
رویترز با درج گزارش مصوری از وضعیت آوارگان در جنوب غزه نوشت: پس از آغاز مجدد درگیریها، تهیه غذا به یکی از مشکلات جدی آوارگان تبدیل شده است. رویترز با انتشار فیلمی از صف طولانی کودکان در مقابل یک آشپزخانه خیریه در شهر رفح افزود رابرت ماردینی، مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ روز شنبه یکی از تلاشهای روزانه و اساسی آوارگان غزه را زنده ماندن در میان کمبود غذا و آب در بحبوحه درگیریها دانست.
به‌گزارش خبرگزاری وفا، محمود عباس در سخنرانی خود در نشست رهبری دولت فلسطین در رام‌الله بر لزوم توقف فوری و دائمی حملات اسرائیل، اهمیت تضمین ورود کمکهای بشردوستانه به غزه و مقابله با توطئه آوارگی مردم فلسطین تأکید کرد و گفت: «در مقابل شرایط کنونی، نه زانو می‌زنیم و نه تسلیم می‌شویم. صرف‌نظر از چالشها و فداکاریهای لازم، ما اجازه نخواهیم داد نکبت سال۱۹۴۸ تکرار شود».
رئیس دولت فلسطین با تأکید بر این‌که غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است گفت: «هر راه‌حل سیاسی باید تمامیت فلسطین را با پایتختی بیت‌المقدس در بر گیرد».
وی راه‌حل‌های امنیتی و نظامی را رد و تأکید کرد که به‌رسمیت‌شناختن حقوق فلسطینیان و برقراری کشور مستقل فلسطین با عضویت کامل در سازمان ملل تنها راه رسیدن به امنیت، صلح و ثبات است.
محمود عباس بار دیگر تأکید کرد که سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده قانونی مردم فلسطین است.
خبرگزاری وفا دربارهٔ اظهارات نخست‌وزیر دولت فلسطین در دیدار با دادستان دیوان کیفری بین‌المللی نوشت: «محمد اشتیه گفت: آنچه امروز در نوار غزه و کرانه باختری رخ می‌دهد، کشتار، مجازات و نسل‌کشی است. اکنون ششمین و خونین‌ترین و مخرب‌ترین تجاوز به نوار غزه صورت می‌گیرد که با قطع برق و آب، بستن معابر و ممانعت از ورود الزامات امدادی و پزشکی همراه است».
نخست‌وزیر دولت فلسطین، افزود: «فلسطین آزمونی برای دیوان کیفری بین‌المللی و حقوق بین‌الملل است
 
آخرین تحولات جنگ – یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ـ ق۲-ش ۲
 
آخرین تحولات جنگ – یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ـ ق۲- ش ۳
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید