خبرگزاری فلسطینی وفا:حملات هوایی اسراییل به اماکن اطراف بیمارستان شفا و چند منطقه مرکزی غزه دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت.
صبح روز سه‌شنبه اجساد ۱۷۰ تن به‌دلیل محاصره مناطق مختلف غزه در یک گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان شفا تشییع و دفن شدند.
تلویزیون ب اف ام فرانسه:‌بیمارستانهای غزه در میان هرج و مرج به‌دام افتاده‌اند بخشی از ۳۴بیمارستان نوار غزه در قلب مناطق جنگی قرار دارند. پزشکان و پرستاران ناچارند بدون نور و برق و فقط با نور چراغ‌ قوه کار کنند.
رویترز:‌پزشکان فلسطینی و رسانه‌های محلی گفتند نیروهای اسراییلی روز سه‌شنبه حداقل ۸ فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی کشتند که هفت نفر از آنها در درگیری در شهرک تولکرم در نزدیکی مرز با اسراییل بود.
وزارت دفاع اسرائیل:‌ارتش اسراییل پارلمان حماس در غزه را به کنترل خود درآورده است آمار کشته‌های ارتش اسراییل تاکنون به ۴۹ تن رسید
وزارت بهداشت فلسطین: تاکنون ۱۱ هزار و ۲۴۰ تن کشته شده‌اند که بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تن از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. شمار مجروحان بیش از ۲۹ هزار تن است.
بلیکن وزیر خارجه آمریکا:ما معتقدیم صدای مردم فلسطین باید در مرکز حکومت پس از بحران غزه باشد و به حکومت تحت یک رهبری فلسطینی در غزه با متحد شدن غزه با کرانه غربی اعتقاد داریم.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانهٔ ملل متحد :‌ طی کمتر از ۱۰روز دست‌کم ۲۰۰هزار نفر از شمال غزه جابه‌جا شده‌اند.
دیده بان حقوق‌بشر سوریه: حملات پهپادی شبه‌نظامیان رژیم ایران در عراق به پایگاه العمر، بزرگترین پایگاه نیروهای ائتلاف در سوریه. این هشتمین حمله از عراق به پایگاههای آمریکا در سوریه است.
فاکس نیوز-۲۱آبان۱۴۰۲:‌ژنرال جک کین: برای مقابله با اقدامات شبه‌نظامیان رژیم ایران و استراتژی استفاده از نیروهای نیابتی برای حملات در کشورهای دیگر باید زدن سپاه پاسداران را روی میز گذاشت.
 
خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارشی از آخرین تحولات سی ونهمین روز جنگ در غزه نوشت: حملات هوایی اسراییل به اماکن اطراف بیمارستان شفا و چند منطقه مرکز در غزه، دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت. این در حالی است که ادامه بمبارانها، تبادل آتش بین نیروهای اسراییل و حماس و هم‌چنین محاصره بیمارستانها، آمبولانسها قادر به انتقال مجروحان و اجساد کشته‌شدگان نیستند.
به گفته این منبع صبح روز سه‌شنبه اجساد ۱۷۰ تن به‌دلیل محاصره مناطق مختلف غزه در یک گور دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان شفا تشییع و دفن شدند. در بمباران غرب منطقه خان یونس نیز دو ساختمان مسکونی ویران و ۱۱ تن کشته و زخمی شدند.
مدیر کل وزارت بهداشت غزه، با اشاره به‌وجود ۷۰۰ نوزاد در بیمارستان شفا گفت: "اگر آنها باقی بمانند، می‌میرند و اگر منتقل شوند حین در مسیر جان خود را از دست خواهند داد.
 
کریستیان لیندمایر سخنگوی سازمان بهداشت جهانی دربارهٔ وضعیت بیمارستان شفا در غزه هشدار داد: «در اطراف این بیمارستان اجسادی وجود دارد که نمی‌توان از آن مراقبت کرد و حتی امکان دفن آنها یا انتقالشان به سردخانه وجود ندارد. اینجا تقریباً یک گورستان است».
در همین حال وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اعلام این‌که بیش از ۱۰۰جسد در بیمارستان شفا وجود دارد، از شروع دفن اجساد قربانیان در گورهای جمعی در داخل مجتمع این بیمارستان خبر داد.
سخنگوی این وزارت‌خانه، گفت: «این کار بسیار خطرناک است، چون ما هیچ پوشش و حفاظتی از سوی صلیب‌سرخ نداریم؛ اما گزینهٔ دیگری هم نداریم و اجساد قربانیان تجزیه می‌شود».
سی‌ان‌. بی. سی آمریکا گزارش داد: «جو بایدن دربارهٔ حملات به بیمارستان شفا و دیگر بیمارستانها (در غزه) گفت: «بیمارستانها باید حفاظت شوند».
رئیس‌جمهور آمریکا در صحبت با خبرنگاران در کاخ‌سفید گفت: «امید و انتظار من این است که شاهد اقدامات مداخله‌جویانهٔ کم‌تری نسبت به بیمارستانها باشیم و ما هم‌چنان با اسرائیلی‌ها در تماس هستیم. هم‌چنین تلاشی در جریان است تا وقفه به‌منظور رسیدگی به آزادی زندانیان صورت بگیرد و مذاکرات در این رابطه در حال انجام است و قطریها درگیر آن هستند. از این‌رو من تا حدودی امیدوار هستم اما بیمارستانها باید محافظت شوند».
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با اعلام تحریم‌هایی علیه حماس اعلام کرد: رژیم ایران، عمدتاً از طریق سپاه پاسداران، حماس و جهاد اسلامی را با انتقال صدها میلیون دلار کمک مالی و تجهیز سلاح و آموزش نظامی حمایت کرده است.
ارتش اسراییل روز سه‌شنبه ۲۳آبان اعلام کرد جت‌های جنگنده آن زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان را در پاسخ به پرتاب موشک به سمت شمال اسراییل در چند روز گذشته هدف قرار داده‌اند.
خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: ارتش اسراییل با انتشار فیلمی از این حمله نوشت: ویدئویی که توسط نیروهای دفاعی اسراییل منتشر شد، نماهای هوایی متعددی از اهداف مورد اصابت، از جمله تعدادی از مراکز فرماندهی و عملیاتی که حزب‌الله در آنها فعالیت می‌کردند را نشان می‌داد.
 
به‌گزارش رسانه‌های آمریکا معترضان جنگ در غزه ساختمان فدرال در مرز شهر اوکلند را اشغال کردند.
تلویزیون فاکس۲ در سانفرانسیسکو گزارش داد که این تحصن توسط یک سازمان یهودی برگزار شد.
تلویزیون ای‌بی‌سی۷ نیز گزارش داد که در این تحصن بیش از ۷۰۰نفر از جمله فرزندان بازماندگان هولوکاست و اسرائیلی‌ها شرکت داشتند و صدها تن از معترضان توسط پلیس فدرال دستگیر شدند.
رسانه‌های آمریکا هم‌چنین خبر دادند که صدها تن از یهودیان از سراسر غرب میانهٔ این کشور در یکی از ایستگاههای اصلی قطار در مرکز شیکاگو تظاهرات کردند و ورود به کنسولگری اسراییل را مسدود کردند.
سی‌بی‌اس شیکاگو گفت که بیش از ۱۰۰تن از معترضان دستگیر شدند.
 
خبرگزاری فرانسه، گزارش داد: « (روز سه‌شنبه) بستگان گروگانهایی که تحت بازداشت حماس در غزه هستند، راهپیمایی خود را از تل‌آویو به‌سمت دفتر. نتانیاهو در بیت‌المقدس شروع کردند تا از دولت خواهان اقدام برای بازگشت آنها بشوند. ارتش اسراییل برآورد می‌کند که ۲۴۰تن در حملات ۷اکتبر حماس. به‌گروگان گروه شده‌اند».
رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند که این راهپیمایی قرار است ۵روز به‌طول بیانجامد.
به‌گزارش رسانه‌های فلسطین، مردم در بیت‌لحم تظاهراتی را در مقابل دفتر صلیب‌سرخ در حمایت از زندانیان فلسطینی برگزار کردند.
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:
🙏لطفا به اشتراک بگذارید