آخرین تحولات جنگ - چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲  - قسمت دوم

آخرین تحولات جنگ - چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲  - قسمت سوم

آخرین تحولات جنگ - چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲  - قسمت چهارم

تلویزیون الحدث :صبح چهارشنبه همزمان با شروع بمبارانهای سنگین نیروهای زمینی ارتش اسرائیل در شمال پیشروی خود را آغاز کردند.نیروهای اسرائیل تا کنون کنترل بزرگراه صلاح الدین در مرکز غزه و منطقه الکرامه در شمال غربی غزه را بدست گرفته اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل :روز سه شنبه حمله زمینی ارتش اسرائیل از ۵ محور با بکارگیری دو لشکر به استعداد ۲۰هزار پیاده واحدهای زرهی و با پشتبیانی نیروی هوایی و نیروی دریایی آغاز شد .

در حمله زمینی اسرائیل  به غزه  تاظهر چهارشنبه ۱۳ سرباز اسرائیلی کشته شده اند.

بمباران سنگین اردوگاه جبالیا توسط اسرائیل و کشته و مجروح شدن ۴۰۰ تن.

محکومیت گسترده حمله به جبالیا توسط کشورهای عربی و اسلامی.

اسکای نیوز:حماس اعلام کرد در جریان حمله روز گذشته اسرائیل به جبالیا ۴ تن از گروگانها کشته شدند که ۳ تن از آنها از اتباع خارجی بودند.

وزارت بهداشت فلسطین آمار تلفات انسانی غزه را تا ظهر چهارشنبه ۸۷۹۶ کشته و بیش از ۲۲ هزار و دویست نفر  مجروح گزارش کرد.

العربیه :حزب الله لبنان اعلام کرد  ۱۰۵ عملیات علیه مواضع اسرائیل در مرز لبنان و اسرائیل انجام داده که طی آن چندین تانک را منهدم و تعدادی سرباز را کشته و زخمی کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین : در حمله ارتش اسرائیل به جنین و اردوگاه طولکرم در ساحل غربی  ۴ فلسطینی کشته شدند.

وال استریت  ژورنال : مصر اجازه داده است روز چهارشنبه ۴۰۰ خارجی از طریق گذرگاه رفح غزه را ترک کنند.

رسانه های دولتی مصر گزارش دادند مصر ۸۱ مجروح جدی غزه را برای مداوا در بیمارستان های مصر می پذیرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه : بامداد چهارشنبه بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در منطقه نفتی العمر در دیرالزور از سوی نیروهای رژیم ایران هدف قرار گرفت

حملات پهپادی شبه نظامیان وابسته به رژیم به پایگاه التنف همراه با  چندین انفجار . تعداد حملات به پایگاههای نیروهای امریکایی در سوریه به 17 مورد افزایش یافت

سناتور جوزف لیبرمن:برای مقابله با حملات شبه نظامیان باید روی رژیم ایران متمرکز بود.درنهایت شما باید سراغ سر مار بروید و سرمار در تهران است.

به گزارش رسانه های عربی و بین  المللی از صبح چهارشنبه همزمان با شروع بمبارانهای سنگین غزه نیروهای زمینی ارتش اسرائیل در شمال پیشروی خود را آغاز کردند.تلویزیون الحدث شامگاه سه شنبه گفت نیروهای اسرائیل تا کنون کنترل بزرگراه صلاح الدین در مرکز غزه و منطقه الکرامه در شمال غربی غزه را بدست گرفته اند.

رسانه های عربی روز چهارشنبه از دومین حملة هوایی اسرائیل طی ۲۴ساعت به کمپ پناهندگان جبالیا در نوار غزه خبردادند . خبرگزاری وفا نوشت در این حمله بسیاری کشته و مجروح شده‌اند. اکثر قربانیان زنان و کودکان بوده‌اند.

رسانه های خبری  آمار قربانیان حمله به کمپ جبالیا در روز سه‌شنبه را بیش از چهارصد کشته و زخمی  ذکر کردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد روز سه شنبه حمله زمینی ارتش اسرائیل از ۵محور با بکارگیری دو لشکر به استعداد ۲۰هزار پیاده، واحدهای زرهی و با پشتبیانی نیروی هوایی و نیروی دریایی آغاز شد.

این منبع گفت در حملات دیروز، فرمانده گردانهای عملیاتی و واحدهای پهپادی حماس، بنام ابراهیم بیاری و کلیه افراد مسلح همراه وی در حمله به ساختمان محل اقامتش که در بالای یکی از تونلها قرار داشت کشته شدند تونل و زیرساختهای آن بطور کامل ویران شد.

خبرگزار وفا به نقل از منابع پزشکی غزه افزود :شمارش معکوس برای تعطیل شدن خدمات پزشکی در بیمارستانهای شفا و اندونزی به دلیل نبودن سوخت آغاز شده است.

وال استریت ژورنال در گزارشی از وضعیت بیمارستانهای غزه نوشت: در حال حاضر سوخت بیمارستان سرطان ترکیه در غزه تمام شده و این بیمارستان از کار افتاده است و بیش از ۱۰هزار بیمار بدون درمان در معرض مرگ هستند. بیمارستانهای دیگر از جمله بیمارستان شفا و اندونزی نیز بخاطر کمبود سوخت، تنها چند ساعت با خاموش شدن فاصله دارند.

روز چهارشنبه گروهی متشکل از ۵۰۰ دارنده گذرنامه خارجی و دو تابعیتی به همراه خانواده هایشان بعلاوه کارمندان فلسطینی گروههای امداد بین المللی و ملل متحد از طریق گذرگاه مرزی رفح غزه را ترک کردند. نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت پیش بینی میشود در روزهای آینده تعداد بیشتری از آنها بتوانند از غزه خارج شوند. به گفته مقامات غزه و دیپلوماتهای غربی، این توافق اواخر روز سه شنبه در مذاکراتی بین اسرائیل، مصر، آمریکا، قطر و حماس بدست آمد.

به نوشته نیویورک تایمز این افراد شامل اتباعی از کشورهای استرالیا، اتریش، بلغارستان، جمهوری چک، فنلاند، اندونزی، ژاپن و اردن، به علاوه کارکنان سازمانهای امدادی از جمله پزشکان بدون مرز، کمیته بین المللی صلیب سرخ و آژانس ملل متحد برای کمک به فلسطین-اونروا- میباشد. تلویزیون مصر خبر داد ۸۱ تن نیز که دچار جراحتهای شدید بودند از طریق گذرگاه رفح به بیمارستانهای مصر منتقل شده اند.

وزارت خارجة فلسطین با صدور بیانیه‌یی در محکومیت حملة روز سه‌شنبه به کمپ پناهندگان جبالیا نوشت که اسرائیل به بهانة «دفاع از خود» در کمپ جبالیا مرتکب قتل‌عام شد.

سناتور جوزف لیبرمن در مصاحبه با فاکس نیوز درباره حملات شبه نظامیان وابسته به رژیم به پایگاههای نیروهایی آمریکایی در منطقه خاورمیانه گفت:قطعاً که باید روی رژیم ایران متمرکز بود و این رژیم را مورد هدف قرار داد،زیرا این رژیم  پشت تمامی اینها قرار دارد .رژیم ایران از حماس و حزب الله و حوثی ها و شبه نظامیان درعراق و سوریه حمایت می کند که تلاش میکنند سربازان مارا بکشند. شما نمی توانید با این نوع حملاتی که ما در سوریه انجام دادیم آنها را متوقف کنید اینکار مفید است ولی درنهایت شما باید سراغ سر مار بروید و سرمار در تهران است و سپاه پاسداران و همه آنها می باشند.
سناتور لیبرمن افزود: فکر می کنم دولت ما بایدکه با این واقعیت روبرو شود و برای شروع باید مقرات سپاه و آژانس های رژیم اطلاعاتی در ایران را هدف قرار دهد و برخی از کارخانه هایی را که سازنده موشک ها و پهپادهایی هستند.دشمن در ایران است و ما این فرصت را داریم که این کار را متوقف کنیم اگر که مستقیماً به ایران ضربه بزنیم. آنها می ترسند، زیرا آنها قلدرهایی هستندکه اگر سرشان را بزنیم حتماً ازبین میروند.

خبرگزاری رویترز، گزارش داد: «حملات هوایی اسرائیل به یک کمپ پرجمعیت پناهندگان در نوار غزه، دست‌کم ۵۰ فلسطینی و یک فرمانده حماس کشته شدند. امدادگران برای رسیدگی به مجروحان با مشکل مواجه شدند و حتی اتاق‌های عمل را در راهروهای بیمارستان برپا کردند.

در بیانیه نیروهای دفاعی اسرائیل آمده است که درحمله به کمپ جبالیا، بزرگترین اردوگاه پناهندگان غزه، ابراهیم بیاری از فرماندهان حماس کشته شده است. حازم قاسم، سخنگوی حماس، حضور یک فرمانده ارشد این گروه را در آنجا تکذیب کرد و این ادعا را بهانه اسرائیل برای کشتن غیرنظامیان توصیف کرد. حماس طی بیانیه‌یی گفت که در جبالیا ۴۰۰تن کشته و مجروح شده‌اند.».

سی‌ان‌ان دربارة حمله به کمپ جبالیا، گزارش داد: «به‌گفتة شاهدان عینی و امدادگران... این حمله خرابی‌های فاجعه‌بار و تعداد زیادی کشته برجای گذاشته است... بازماندگان و شاهدان عینی از صحنه‌های ویرانی بعد از این حمله صحبت کردند که منجر به ایجاد یک حفرة عظیم در وسط کمپ شد».

مدیر بیمارستان اندونزی غزه روز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت که این حمله منجر به کشته و مجروح شدن صدها نفر شده است و «بسیاری همچنان زیر آوار هستند».

بمباران کمپ پناهندگان جبلیا در نوار غزه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای عربی و سایر کشورهای منطقه مواجه شد.

سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل اتحادیة عرب بمباران این کمپ را به‌شدت محکوم کردند.

نشنال امارات گزارش داد: «کشورهای عربی حملة اسرائیل به کمپ پناهندگان جبلیا در نوار غزه را محکوم کردند. امارات این حمله را به‌شدت محکوم کرد و گفت که چنین حملة‌ بی‌رویه‌ ای عواقب جبران‌ناپذیری در منطقه خواهد داشت. مصر گفت که این حمله :یک نقض جدید و فاحش قانون بین‌الملل توسط نیروهای اسرائیل است».

بنا به این گزارش، کشورهای قطر،اردن و عمان نیز درموضعگیری‌های جداگانه‌ ای این حمله را محکوم کردند.

رسانه‌های خبری از تظاهرات شبانة مردم فلسطین در کرانة غربی به‌دنبال حملة هوایی به کمپ پناهندگان جبالیا خبر دادند.

ای‌بی‌سی استرالیا گزارش داد: «فلسطینی‌ها به خیابان‌های رام‌الله آمدند تا علیه جنگ در غزه اعتراض کنند و برای قربانیان حملات هوایی اسرائیل به کمپ پناهندگان جبالیا دعا کنند».

تلویزیون الحره نیز گزارشی را از تظاهرات مردم در کرانة غربی در همبستگی با غزه پخش کرد.

به‌گزارش خبرگزاری وفا بنا به فراخوان جنبش فتح روز چهارشنبه مردم در سراسر کرانة غربی از جمله در بیت‌المقدس اعتصاب کردند.

وفا نوشت: «این اعتصاب در محکومیت حمله اسرائیل به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانة غربی صورت گرفت و دانشگاهها، بانک‌ها و مغازه‌ها بسته شد».

به‌گزارش رسانه‌های انگلستان، صدها تن از معترضان حامی فلسطین، در ساعات شلوغ عصر سه‌شنبه در ایستگاه «لیورپول استریت» لندن تحصن کردند. معترضان خواهان آتش‌بس فوری در غزه شدند.

به‌گزارش رسانه‌های مراکش، به‌دنبال حمله به کمپ پناهندگان جبالیا، مردم در شهر طنجه این کشور در زیر باران تظاهرات کردند.

تلویزیون ان‌ئی‌سی فیلیپین گزارش داد: «پلیس با معترضان حامی فلسطین در مقابل سفارت اسرائیل در شهر شهر تاگیگ درگیر شد... تنش‌ها وقتی تشدید شد که پلیس تلاش داشت معترضان را از هجوم به سفارت اسرائیل... باز دارد. معترضان... به توقف فوری خشونت‌ها علیه شهروندان غزه فراخوان دادند...».

خبرگزاری وفا  گزارش داد: «ریاست دولت فلسطین از جامعة بین‌المللی خواست موضعی قاطع در برابر حملات مداوم اسرائیل به مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی و به‌تازگی در کمپ پناهندگی جبالیا اتخاذ کند که در آن صدها غیرنظامی در کشتار وحشیانة اسرائیل کشته شدند.

وزیر خارجه رژیم قبل از سفر از قطر به ترکیه، در یک رجزخوانی دیگر در مورد گسترش جنگ، تهدید کرد گروههای وابسته به رژیم در منطقه در انتظار تصمیمهای سیاسی باقی نمی‌مانند و در صورت ادامه حملات اسرائیل هیچ طرفی از دامنه پیامدهای آن به دور نخواهد بود.

پاسدار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خامنه ای در بحبوحه کشتار و بمباران در غزه با خوشحالی و رجزخوانی گفت : آمریکا عاجزانه از ایران و حزب الله لبنان می‌خواهند وارد درگیری نشوند.

ولایتی مشاور خامنه‌ای در تماس با معاون حزب‌الشیطان لبنان گفت: شما و دوستان شما در مرکز مبارزات مهم و تعیین کننده هستید. 

نماینده دائمی رژیم در سازمان ملل با وحشت از پیامدهای جنگ‌افروزیهای رژیم در منطقه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی گفت: در صورت روبرو شدن با هرگونه تهدید، قاطعانه پاسخ خواهد داد.

پاسدار رضایی سرکرده پیشین سپاه در حالیکه جنگ در غزه را یک نقطه عطف در منطقه می نامید، گفت : می‌خواهم به آقای بایدن بگویم این که شما می‌خواهید کم‌کم فضای منازعه را به سمت ایران سوق بدهید ما از جنگ نمی‌ترسیم ولی دنبال جنگ نیستیم.لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید