خبرگزاری فلسطینی وفا: بمباران و محاصره بیمارستان اندونزی توسط اسراییل و تخلیه اجباری آن تاکنون ۲۰۰ بیمار از بیمارستان خارج شده و ۴۰۰ تن باقی مانده‌اند.
اسکای نیوز:سازمان بهداشت جهانی گفت سه بیمارستان شفا، اندونزی و المعمدانی برای تخلیه بیماران از این بیمارستانها درخواست کمک کرده‌اند تخلیه این بیمارستانها در دستور کار است.
ارتش اسراییل اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۵۰ هدف حماس ضربه زده و گردان زیتون، مرکز فرماندهی تیپ حماس در شهر غزه را به کنترل کامل درآورده است.
ارتش اسراییل:حملات موشکی از خاک لبنان به مناطق و مواضع اسراییل در مرزهای شمالی در این حملات، یک پایگاه نظامی اسراییل هدف پهپادهای جنگی حزب‌الله قرار گرفت. حملات متقابل اسراییل به مواضع حزب‌الله در خاک لبنان
 
خبرگزاری فرانسه نوشت: منابعی از حماس و جهاد اسلامی تأیید کردند  آنها با شرایط توافق آتش‌بس موافقت کرده‌اند بر اساس این توافق بین ۵۰ تا ۱۰۰ گروگان غیرنظامی و خارجی  به‌ازای حدود ۳۰۰فلسطینی شامل زنان و کودکان از زندانهای اسراییل آزاد می‌شوند.
سی.ان.ان:‌ نتانیاهو با خشم روزافزون خانواده‌های گروگانها به‌خاطر سرعت کند پیشرفت در تأمین آزادی آنها مواجه است.
اجلاس هیات وزیران کشورهای عربی واسلامی با وزیر خارجه روسیه درمسکو با حضور ریاض مالکی وزیر خارجه دولت فلسطین 
 سرگئی لاوروف وزیر  خارجه روسیه : ما به شروع فوری آماده سازی ها برای از سرگیری روند مذاکرات در باره ایجاد کشور فلسطین فراخوان میدهیم .
آنتونیو گوترز: همه باید همراه هم به یک دولت تقویت‌شدهٔ فلسطینی اجازه بدهند که مسئولیت غزه را به‌عهده بگیرد سپس باید بر پایه آن به‌نحوی قاطع و غیرقابل بازگشت به‌سمت یک راه‌حل دو کشوری حرکت کرد.
 
عربده‌های جنگ‌افروزانه سرکرده ابله و فیلسوف نمای سپاه خامنه‌ای: پاسدار سلامی سرکرده سپاه «سرمار»:شما می‌توانید رد پای بسیجیها را در شرق مدیترانه ببینید بسیاری از پیکرهای بسیجیان ما از دوردست آمد بسیج دامنه و قلمرویی جهانی برای خود دارد بسیج ممکن است در نقاطی عمل کند اما شعاع و میدان جاذبه و تأثیر آن جهانی است بسیج در میدان، معادلات سیاسی را تغییر می‌دهد گاه نقشه سیاسی جهان را تغییر می‌دهد. امروز نقطه مرکزی تحولات سیاسی این منطقه نظام ایران است.شما می‌توانید رد پای بسیجیها را در شرق مدیترانه در شامات ببینید بسیاری از پیکرهای بسیجیان ما از دوردست آمد آنها که مدافعان حرم نام گرفته‌اند.
 
خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارشی از چهل و ششمین روز بمباران غزه نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر اماکن اطراف بیمارستان اندونزی، چندین دکل ارتباطی در شهر غزه و مناطق شمالی آن، از جمله بیمارستان عـَدوان Advan هدف قرار گرفتند که تعدادی کشته بر جای گذاشت و منجر به قطع ارتباطات در این مناطق شد. خبرگزاری وفا به‌نقل از وزارت بهداشت غزه افزود نیروهای اسراییلی ساکنان بیمارستان اندونزی را مجبور به تخلیه آنجا کرده و این بیمارستان اکنون در محاصره کامل تانکهای اسراییلی قرار دارند. تاکنون 200 نفر در هماهنگی با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از این بیمارستان خارج شده‌اند و 400 بیمار دیگر در انتظار خروج از آنجا هستند. این منبع هم‌چنین گفت در حال حاضر به‌خاطر نبودن سوخت ژنراتورهای این بیمارستان را با روغن پخت غذا راه‌اندازی می‌کنند.
 
خبرگزاری وفا هم‌چنین نوشت شامگاه دوشنبه اردوگاه نـُصـِیرات در مرکز نوار غزه هدف سنگین‌ترین بمبارانها قرار گرفت که منجر به کشته شدن دست کم ۲۰ تن و زخمی شدن دهها نفر گردید.
اسکای نیوز انگلیسی خبر داد روز دوشنبه ۲۸ تن از نوزادان تحت مراقبت ویژه که از بیمارستان شفا به بیمارستان اماراتی در جنوب غزه منتقل شده بودند، از طریق گذرگاه رفح از غزه خارج شدند. ۳ نوزاد باقیمانده به‌علت نیاز به مراقبتهای خاص، هم‌چنان در جنوب غزه باقی ماندند.
روز سه‌شنبه رویترز گزارش مصوری از وضعیت آوارگان فلسطینی در جنوب غزه منتشر کرد. این گزارش حاکی از کمبود مواد اولیه غذایی و شرایط سخت معیشت به‌ویژه با شروع فصل سرما برای آوارگان است. به‌دست آوردن اولیه‌ترین مواد از جمله وسائل آشپزی، آب، نمک و یا روغن بسیار محدود و در مواردی غیرممکن است و تنها امکان سوخت برای آشپزی چوب و هیزم می‌باشد. این در حالی است که تعداد بیشماری از مردم، به‌ویژه کودکان، در گرسنگی به‌سر می‌برند.
 
جیمز الدر  سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو، هشدار داد: «بدون سوخت کافی، ما شاهد فروپاشی خدمات بهداشتی در غزه خواهیم بود.
کاترین راسل مدیر اجرایی یونیسف نیز در حساب ایکس خود، نوشت: «یک نقطه‌عطف وحشتناک دیگر: تعداد کودکان کشته شده در غزه از ۵۰۰۰تن فراتر رفته است. این وضعیت باید پایان یابد. همهٔ کودکان باید حفاظت شوند».
کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران اعلام کرد، دست‌کم ۵۰خبرنگار و کارمند رسانه‌یی از زمان آغاز جنگ در غزه کشته شده‌اند.
این کمیته در بیانیه‌یی، نوشت: « خبرنگاران در غزه به‌طور خاص قیمت بی‌سابقه‌یی را پرداخته و هم‌چنان می‌پردازند و با تهدیدهای فزاینده روبه‌رو هستند. بسیاری از آنها همکاران، خانواده‌ها و امکانات رسانه‌ای را از دست داده‌اند»...
روز دوشنبه رئیس‌جمهور آمریکا گفت، توافق برای آزادی برخی از گروگانها نزدیک است و سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید نیز تصریح کرد، دولت آمریکا اعتقاد دارد «بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم».
سخنگوی وزارت‌خارجهٔ قطر روز سه‌شنبه دربارهٔ توافق بر سر آزادی گروگانها به‌ازای آتش‌بس موقف بشردوستانه، گفت: «ما در نزدیک‌ترین نقطه تاکنون در دستیابی به توافق هستیم. مذاکرات به مرحله حساس و نهایی» رسیده است.
 
سی.ان.ان گزارش داد: «نتانیاهو با خشم روزافزون خانواده  گروگانها  به‌خاطر سرعت کند پیشرفت در تأمین آزادی آنها مواجه است. نتانیاهو تأکید کرده است که تا وقتی دولت اسراییل  گروگانها  را به خانه نیاورد و حماس را نابود نکند، جنگ را متوقف نخواهد کرد.اما به‌تازگی تنشها تشدید شده است؛ زیرا خانواده‌های سرخوردهٔ گروگانها خواستار پاسخ‌هایی از سوی دولت درباره سرنوشت  آنان  و توافقی برای آزادی آنها هستند. تاکنون تنها تعداد انگشت‌شماری از خانواده‌های گروگانها با نتانیاهو دیدار کرده‌اند و همین خشم صدها نفر دیگر از بستگان گروگانها را که می‌گویند دولت برای آزادی آنها به اندازه کافی تلاش نمی‌کند برانگیخته است».
تظاهرات در همبستگی با فلسطین
محمود عباس
خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارشی از دیدار رئیس دولت فلسطین با ادگارد رینکویچ رئیس‌جمهور لیتوانی در رام‌الله نوشت: « محمود عباس بر ضرورت توقف فوری حملات همه‌جانبه اسراییل به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی شد و بر لزوم تسریع در ورود کمکهای بشردوستانه تأکید کرد.
رئیس دولت فلسطین رد قاطعانه آواره‌کردن فلسطینی‌ها از نوار غزه یا کرانه غربی از جمله بیت‌المقدس را از سوی دولت فلسطین مورد تأکید قرار داد و گفت هیچ راه‌حل امنیتی و نظامی برای نوار غزه وجود ندارد و غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است و نمی‌توان طرح‌های مقامات اسرائیل را برای جداسازی نوار غزه از کرانهٔ غربی و بیت‌المقدس، اشغال مجدد آن یا جدا کردن هر بخشی از آن‌را پذیرفت.
محمود عباس اضافه کرد که امنیت و صلح با پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین توسط اسراییل به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محقق می‌شود».
ریاست‌جمهوری لیتوانی نیز در بیانیه‌یی دربارهٔ این دیدار، نوشت: «رئیس‌جمهور (لیتوانی) به غیرنظامیان فلسطینی که قربانی وضعیت کنونی هستند تسلیت گفت وی حمایت خود را از استمرار تلاش‌ها برای تحقق راه‌حل دو کشوری و تضمین صلح پایدار ابراز کرد»...
  
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید