وزارت بهداشت فلسطین: بر اثر بمبارانهای اسراییل در غزه طی ۲۴ ساعت ۱۶۳ تن کشته شدند. تاکنون ۲۴.۴۴۸ تن در غزه کشته و ۶۱.۵۰۴ تن مجروح شده‌اند

خبرگزاری وفا: پس از عقب‌نشینی نیروهای اسراییل از بیمارستان خان یونس جسد ۷ کشته پیدا شد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا -سنتکام: پس از حمله موشکی حوثیهای وابسته به رژیم ایران به یک کشتی در دریای سرخ نیروهای آمریکایی چهار سکوی موشک بالستیک آنها را قبل از عمل منهدم کردند

بردار به‌جانب سر مار

ران دسانتیس فرماندار فلوریدا و کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا: رژیم ایران ریشه تروریسم در سراسر خاورمیانه است

بردار به‌جانب سر مار

سرهنگ جو بوچینو سخنگوی پیشین سنتکام: باید به رژیم ایران و به قلب این قضیه حمله کنیم اهدافی در داخل ایران هست که می‌توانیم به آن حمله کنیم

بردار به‌جانب سر مار

ژنرال جک کین معاون پیشین ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا: رژیم ایران منشاء بی‌ثباتی در خاورمیانه است ما باید مستقیماً سراغ آنها برویم و توانمندی‌های سپاه پاسداران را از دور خارج کنیم

 

سی.ان.ان روز چهارشنبه در گزارشی از غزه نوشت: به‌گفته شاهدان عینی نیروهای اسراییلی به سمت بیمارستان ناصر، بزرگترین بیمارستان خان یونس که هزاران بیمار و آواره در آن قرار دارند حرکت کردند. یک پزشک آمریکایی در یادداشتی که از بیمارستان ناصر برای سی.ان.ان ارسال کرد، نوشت در اینجا صدای تیراندازی به گوش می‌رسد و فضای وحشت همه جا را فراگرفته است.

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه ضمن تأیید حمله به بیمارستان ناصر نوشت پس از عقب‌نشینی نیروهای اسراییل از مناطق مجاور بیمارستان ناصردر خان یونس جسد ۷ کشته در آنجا پیدا شد.

این منبع افزود: توپ‌باران و بمباران مناطق مرکزی غزه، از جمله محله‌های د َر َج، جبالیا در شمال و مجتمع مسکونی انصار در غرب شهر غزه دست کم ۳۵ کشته تنها در این مناطق بر جای گذاشت. علاوه بر این دهها تن نیز در بمباران مناطق رفح و خان یونس در جنوب کشته شدند.

به‌نوشته خبرگزاری وفا تعداد زیادی از قربانیان هنوز زیر آوار و یا در جاده‌ها هستند و آمبولانسها و خدمه دفاع شهری به‌دلیل شدت بمبارانها قادر به رسیدن آنها نیستند.

وزارت بهداشت فلسطین تعداد کشته‌شدگان بمبارانهای غزه را تا شامگاه سه‌شنبه ۱۶۳ کشته و ۳۵۰ مجروح اعلام کرد.

این منبع همچنین افزود تاکنون ۲۴۴۴۸ تن بر اثر حملات اسراییل در غزه کشته و ۶۱۵۰۴ تن مجروح شده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین هم‌چنین اعلام کرد دست کم ۱۰۶۰۰ کودک در میان کشته‌شدگان هستند.

ارتش اسراییل در گزارش روزانه خود از تحولات نظامی غزه نوشت: روز گذشته نیروهای اسراییل یک تونل اصلی حماس را در زیر جاده صلاح‌الدین که شمال و جنوب غزه را بهم متصل می‌کرد شناسایی کرد. این مسیر که صدها متر امتداد دارد در عمق 9 متری زمین قرار دارد و توسط حماس برای انتقال نیرو از شمال به جنوب از آن استفاده می‌شده است.

این منبع در خصوص درگیری با حزب‌الله در مرزهای شمالی افزود طی روزهای گذشته چند محل استقرار نیروهای حزب‌الله در مناطق آیت الشعب،دهره و حوله در جنوب لبنان را بمباران کرده و یک تیم عملیاتی آنرا در منطقه مروحین  شناسایی و خنثی کرده است.

وزارت دفاع اسراییل آمار تلفات ارتش اسراییل از آغاز جنگ زمینی در غزه تاکنون را ۱۹۲ کشته و ۲۶۰۲ مجروح اعلام کرد

سنتکام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد: روز سه‌شنبه نیروهای آمریکایی چهار موشک بالستیک ضدکشتی حوثی‌ها را که برای پرتاب از مناطق تحت کنترل آنها در یمن آماده شده بود، هدف قرار داده و منهدم کردند.

سنتکام درباره حمله موشکی حوثی‌ها در روز سه‌شنبه به یک کشتی تجاری با پرچم مالت در جنوب دریای سرخ، اعلام کرد: این کشتی آسیب جدی ندیده و به حرکت خود در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

سخنگوی حوثی ها مسئولیت شلیک موشک به یک کشتی تجاری در دریای سرخ را به عهده گرفته بود.

مایک پمپئو وزیر خارجهٔ قبلی آمریکا، تأکید کرد: «این دیگر فقط نیابتی‌ها نیستند، بلکه اینک رژیم ایران به‌طور مستقیم به نیروهای ما در عراق موشک پرتاب می‌کند. اگر به رژیم ایران اجازه بدهیم از این کار در امان بماند، آمریکایی‌ها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد».

ران دسانتیس فرماندار فلوریدا و کاندیدای ریاست‌جمهوری از حزب جمهوریخواه در مناظرهٔ انتخاباتی سی.ان.ان ضمن انتقاد از سیاست مماشات با دیکتاتوری آخوندی بر لزوم مقابله با آن تأکید کرد.

یکی از شرکت‌کنندگان از دسانتیس پرسید: «آیا شما به‌طور مستقیم به رژیم ایران خواهید پرداخت؟. اگر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوید، آیا سراغ سر مار خواهید رفت یا یک دیپلمات «مصالحه‌جو» خواهید بود؟».

دسانتیس پاسخ داد: «در رابطه با رژیم ایران. ما این واقعیت را به‌رسمیت خواهیم شناخت که آنها ریشه تروریسم در سراسر خاورمیانه هستند. آنها مسئول کشتن بیش از ۲۴۰ نظامی آمریکایی بودند وقتی که حزب‌الله در سال ۱۹۸۳ پادگان تفنگداران دریایی را در بیروت منفجر کرد. آنها آن‌را تأمین مالی و طراحی کردند. زمانی که من در عراق بودم بسیاری از کشته‌های جنگی ما در عراق به‌دست شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران صورت گرفته است.

سرهنگ جو بوچینو سخنگوی پیشین سنتکام حملات اخیر به حوثی‌های تحت حمایت رژیم را کم‌تأثیر دانست، و تأکید کرد: «نقطهٔ پیوند همهٔ اینها، برای حوثی‌ها و شبه‌نظامیان در عراق و سوریه، رژیم ایران است که این مهمات، راکتها و پهپادها را برای حوثی‌ها در یمن تأمین می‌کند. اگر می‌خواهیم تأثیرات مورد نظرمان را داشته باشیم باید به رژیم ایران حمله کنیم، باید به قلب این قضیه حمله کنیم. این یک حملهٔ تشدید کننده نیست؛ اهدافی در داخل ایران هست که می‌توانیم به آن حمله کنیم که به‌واقع همان پیامی را که باید ارسال کنیم، خواهد فرستاد»...

ژنرال جک کین معاون پیشین ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا به فاکس‌نیوز، گفت: «هفته‌هاست می‌گویم که ما باید قبول کنیم، مرکز ثقل در پشت همهٔ فعالیت شبه‌نظامیان و همهٔ تجاوزگری نیابتی‌ها، رژیم ایران است. آنها نیابتی‌ها را به کار می‌گیرند تا از مشارکت مستقیم خودشان جلوگیری کنند. ما باید مستقیماً سراغ آنها برویم و توانمندی‌های سپاه پاسداران را در داخل ایران از دور خارج کنیم.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید