تخلیه اجباری چند بیمارستان و محاصره بیمارستانهای اصلی غزه توسط تانکهای اسرائیل
به‌دنبال تخلیه چند بیمارستان بیماران در خیابان‌ها و بدون مراقبت پزشکی به‌سر می برند
وزارت بهداشت فلسطین در غزه : از آغاز جنگ اخیر تاکنون ۱۱۱۸۰ تن از جمله ۴۶۰۹ کودک کشته و بیش از ۲۸۲۰۰ تن مجروح شده‌اند
محمد اشتیه نخست‌وزیر دولت فلسطین: ما می‌خواهیم مردم‌مان به خانه‌هایشان که از آنجا آواره شده‌اند برگردند. نوار غزه بخشی از سرزمین فلسطین است که در سال ۱۹۶۷ اشغال شد و ما برای کمک به مردم خود در آنجا به اجازه هیچ‌کس نیاز نداریم.
ارتش اسراییل اعلام کرد نیروی هوایی و زمینی آن از شروع جنگ تاکنون بیش از ۴۳۰۰حمله انجام داده‌اند
اعلام آتش‌بس موقت چند ساعته در شمال غزه بزرگراه صلاح‌الدین و شهر رفح
اونروا آژانس ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی اعلام کرد یکی از تأسیسات آن در جنوب غزه مورد حملهٔ اسراییل قرار گرفته است
فیلیپ لازارینی کمسیر کل اونروا: هیچ‌جایی در غزه امن نیست
نیمه‌افراشته شدن پرچم‌های ملل متحد در سراسر جهان
برای یادبود ۱۰۱ کارمند سازمان‌ملل که در غزه جان‌باخته‌اند
مدیرکل ملل متحد در ژنو: این بالاترین آمار امدادگران کشته شده در تاریخ سازمان ما در چنین زمان‌کوتاهی است
ارتش اسراییل اعلام کرد موشکهای حزب‌الله به پایگاههای نظامی اسراییل اصابت کرده و ۷ سرباز اسراییلی زخمی شدند. متقابلا چند زیرساخت تیم های عملیاتی حزب‌الله در امتداد مرز لبنان منهدم شدند
دیده بان حقوق‌بشر سوریه:‌ حملات جنگنده‌های آمریکا به پایگاههای سپاه پاسداران در شرق سوریه؛ کشته شدن ۸ تن از شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران
 
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا -سنتکام: تأسیسات سپاه پاسداران در شرق سوریه هدف حمله هوایی نیروهای آمریکا قرار گرفت
وزیر دفاع آمریکا: حملات به تأسیسات سپاه پاسداران در شرق سوریه توسط رئیس‌جمهور آمریکا هدایت شده است 
شلیک ۱۵موشک شبه‌نظامیان رژیم ایران به پایگاه کونیکو در سوریه
مخالفت رژیم جنگ‌افروز آخوندی با راه‌حل دو کشوری رو در روی مواضع دولت فلسطین و اجماع کشورهای عربی و اسلامی برای تضمین صلح در خاورمیانه
موضع دجالگرانه خامنه‌ای علیه دولت فلسطین و سازمان آزادیبخش از زبان سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم: جمهوری اسلامی ایران به تنها راه‌حلی که اعتقاد دارد تشکیل دولت واحد فلسطینی از بحر تا نهر است
اذعان‌ عضو مجلس ارتجاع به جنگ‌افروزی رژیم در‌منطقه برای سد‌بستن در برابر قیام و مقابله با شورشگران در ایران:جمهوری اسلامی ایران دارد برای خودش قدرتش را دردنیا تعریف می‌کند؛ این کشور قدرتمند به جای این‌که در داخل کشورش دشمن باهاش بجنگد در کنار مرز آن کشور باهاش خواهد جنگید یعنی یک قدرت جهانی ست
اهداف جنگ‌افروزی رژیم از زبان وزیر اطلاعات آخوندی برای سد بستن در برابر قیام مردم ایران و تحمیل هژمونی رژیم در منطقه
خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه در گزارشی از سی و هفتمین روز بمباران غزه نوشت: در نتیجه بمباران ۲۴ساعت گذشته غزه از طریق زمین، دریا و هوا توسط اسرائیل، دهها شهروند از جمله کودکان کشته و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند. هزاران نفر هم‌چنان در بیمارستانها پناه گرفته‌اند و اکثر بیمارستانها نیز از دور استفاده خارج شده‌اند. این در حالی است که وزارت بهداشت غزه از مرگ ۶ نوزاد و ۹ بیمار بر اثر قطعی برق در بیمارستان شفا خبر داده است.
در بمباران مناطق شرق خان یونس در نوار غزه و در شهر بنی سهیله دهها تن کشته و زخمی شدند و چندین ساختمان مسکونی با خاک یکسان شدند.
این منبع افزود تانکهای اسراییلی برای چهارمین روز متوالی بیمارستانهای شفا و قدس را به‌طور کامل محاصره کرده و خودروهای زرهی و نفربرها تنها چند متر با ورودی این بیمارستانها فاصله دارند. همزمان درگیریهای مسلحانه شدید میان نیروهای ارتش اسراییل و شبه‌نظامیان حماس در مجاورت بیمارستانها جان هزاران غیرنظامی را که در این بیمارستانها پناه گرفته‌اند تهدید می‌کند. خبرگزاری وفا به‌نقل از یک منبع محلی نوشت به‌دنبال تخلیه اجباری چند بیمارستان دیگر توسط نیروهای اسرائیل، اکنون برخی از بیماران در خیابان‌ها و بدون مراقبت پزشکی به‌سر می‌برند.
محمد اشتیه  نخست‌وزیر فلسطین روز دوشنبه در سخنان خود در اجلاس کابینه در رام‌الله ضمن اشاره به پیشنهاد اخیر اسراییل مبنی بر ایجاد کمپهای موقت برای آوارگان گفت: ما می‌خواهیم مردم ما به خانه‌هایشان که از آنجا آواره شده‌اند برگردند. در تاریخ فلسطین چیزی به‌نام موقتی وجود ندارد، تجربه به ما آموخته است که موقتی ماندگار است.
وی در ادامه از ملل متحد و اتحادیه اروپا خواست کمکهای خود را با چتر به نوار غزه و به‌ویژه به شمال آن بریزند و کریدورهای امدادی بسوی غزه را باز کنند و آنرا فقط به گذرگاه رفح محدود نکنند.
اونروا آژانس ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد، یکی از تأسیسات آن در رفح در جنوب غزه مورد حملهٔ نیروی دریایی اسراییل قرار گرفت و متحمل «خسارت‌های قابل توجهی» شد.
اونروا در این بیانیه اضافه کرد که مختصات همهٔ تأسیسات خود را در سراسر غزه با طرف‌های درگیر در میان گذاشته است.
فیلیپ لازارینی کمسیر کل اونروا گفت: «حملهٔ اخیر نشانهٔ دیگری است که هیچ‌جایی در غزه امن نیست. نه شمال، نه مناطق میانی و نه جنوب».
وال استریت ژورنال در گزارشی از درگیریهای اسراییل با حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی نوشت: روز شنبه بر اثر موشک‌باران و خمپاره‌باران حزب‌الله به مواضع ارتش اسرائیل، ۷ سرباز اسراییلی در پایگاه مناره مجروح شدند. در این حمله ۱۵ موشک و خمپاره به خاک اسراییل شلیک شد. ارتش اسراییل متقابلاً اعلام کرد چند زیرساخت نظامی حزب‌الله و چهار هسته عملیاتی آنرا در پاسخ به این حملات در امتداد مرز لبنان هدف قرار داده است. حمله به مرزهای شمالی اسراییل با لبنان روز دوشنبه نیز هم‌چنان ادامه داشت. وزارت دفاع اسراییل ضمن تأیید این خبر اعلام کرد صبح دوشنبه چند موشک ضدتانک توسط حزب‌الله به مناطق نـِتوا و عرب العرامشه شلیک شد که به زمینهای غیرمسکونی اصابت کردند.
وزارت دفاع اسراییل روز دوشنبه اعلام کرد از ساعت ۹صبح تا ۴بعدازظهر و ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر دو کریدور امن به ترتیب در بزرگراه صلاح‌الدین و خیابان یوسف العزمه در شمال شهر غزه برای عبور ساکنان به سمت جنوب ایجاد می‌کند. علاوه بر این در شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز کلیه عملیات نظامی از ساعت ۱۰صبح تا ۲بعدازظهر برای تسهیل کمکهای انسان‌دوستانه متوقف خواهد شد.
وزارت دفاع اسراییل آمار تلفات ارتش اسراییل را از آغاز جنگ زمینی اخیر تاکنون ۴۷تن اعلام کرد.
سازمان ملل متحد برای یادبود بیش از ۱۰۰تن از کارمندانش که در غزه جان‌باخته‌اند، روز دوشنبه پرچم‌های خود را در مقرهایش در کشورهای مختلف به‌حالت نیمه‌افراشته در آورد. کارمندان سازمان ملل هم‌چنین به‌یاد قربانیان، یک دقیقه سکوت کردند.. از شروع جنگ تاکنون، ۱۰۱تن از کارمندان اونروا کشته شده‌اند.
تاتیانا والووایا  مدیرکل ملل متحد در ژنو، گفت: «این بالاترین آمار امدادگران کشته شده در تاریخ سازمان ما در چنین زمان‌بندی کوتاهی است».
به گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه بامداد دوشنبه ۲۲ آبان جنگنده‌های آمریکا پایگاههای سپاه پاسداران در شرق سوریه را هدف قرار دادند. در این حمله ۸ تن از شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران کشته شدند.
بنا به این گزارش آمریکا در این حملات یک انبار تسلیحات و مهمات در حومه آلبوکمال را به‌طور کامل ویران کرد و یک سکوی پرتاب موشک در نزدیکی شهر میادین نیز هدف قرار داد. 
دیده بان حقوق‌بشر سوریه هم‌چنین گزارش داد: شبه‌نظامیان رژیم ایران بامداد روز دوشنبه حدود ۱۵ موشک به پایگاهی متعلق به ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در میدان گازی کونوکو سوریه شلیک کردند. تاکنون گزارشی از تلفات داده نشده است.
دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه افزود: یک پهپاد متعلق به شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به پایگاه خراب الجیر ائتلاف در رمیلان در حومه حسکه اصابت کرد و صدای دو انفجار شنیده شد . یک پهپاد شبه‌نظامی هم‌چنین پس از نیمه‌شب به پایگاه میدان نفتی العمر ائتلاف در حومه شرقی دیرالزور اصابت کرد. 
ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام اعلام کرد: «در پاسخ به تشدید تنشها توسط سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن در عراق و سوریه، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) حملاتی هوایی علیه تأسیساتی در نزدیک شهرهای آلبوکمال و میادین انجام داد. آمریکا به دفاع از خود، پرسنل و منافع خود ادامه خواهد داد».
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز طی بیانیه‌یی اعلام کرد: حملات به تأسیسات سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به رژیم ایران در شرق سوریه توسط رئیس‌جمهور جو بایدن هدایت شده است.
این حملات علیه یک مرکز آموزشی و یک خانه امن در نزدیکی شهرهای آلبوکمال و میادین انجام شد.
مواضع بین‌المللی: 
کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا طی یک بیانیهٔ مشترک نگرانی عمیق خود را نسبت به بحران وخامت‌بار انسانی در غزه ابراز و تأکید کردند: «اتحادیه اروپا به فراخوانها برای وقفه‌های فوری در خصومتها و ایجاد راهروهای بشردوستانه. می‌پیوندد. وقفه‌هایی به این منظور که کمکهای بشردوستانه بتواند به‌صورت امن به مردم غزه برسد».
اتحادیه اروپا در این بیانیه هم‌چنین به «آزادی فوری و بدون قید و شرط همهٔ گروگانها» تأکید کرده است.
سی.ان.ان گزارش داد: «رهبر (رئیس‌جمهور اندونزی) بزرگترین کشور مسلمان جهان روز دوشنبه وارد کاخ‌سفید می‌شود و پیامی را برای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره حملهٔ مداوم اسراییل به غزه خواهد داشت. جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی که پس از دیدار با رهبران عرب و مسلمان در عربستان جهت مذاکره به واشنگتن سفر کرده، خواستار آتش‌بس شده است.
 
لطفا به اشتراک بگذارید:
🙏لطفا به اشتراک بگذارید