ادامه موشک‌باران و بمباران و توپ‌باران غزه از زمین و هوا و دریا توسط اسراییل
کشته شدن ۴۰تن در جریان حمله هوایی روز پنجشنبه در غزه و کشته شدن ۷فلسطینی دیگر در کرانه غربی
خبرگزاری وفا: به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین: تعداد کشته‌ها در غزه و کرانه غربی ۳۷۸۵ و تعداد مجروحان ۱۳۲۰۰ است
نیویورک تایمز به‌نقل از مقامات فلسطینی در غزه: تاکنون ۴۸۲۱ ساختمان و ۱۲۸۴۵ واحد مسکونی به‌طور کامل ویران شده و ۱۲۱هزار واحد مسکونی دیگر نیز آسیب دیده است
آسوشیتدپرس: ادعاهای متناقضی پشت انفجار بیمارستان غزه وجود دارد، بسیاری از رهبران عرب گفتند اسراییل مسئول این انفجار است.
اسرائیل دخالت خود را رد کرد و جهاد اسلامی را معرفی کرد.
جهاد اسلامی این ادعا را رد کرد
آسوشیتدپرس به‌طور مستقل هیچ‌یک از ادعاها یا شواهد را تأیید نکرده است
تظاهرات جهانی در محکومیت جنایت فجیع در بیمارستان غزه در شهرهای مختلف کشورهای عربی، اروپا و سراسر جهان ادامه دارد
به گزارش تلویزیون الحدث، روز پنجشنبه شهر غزه مورد اصابت موشک‌باران و توپخانه اسراییل قرار گرفت. در حمله امروز کمپ جبلیه و محله النصر هدف حملات هوایی قرار گرفتند و توپخانه اسراییل محله‌های شجاعیه و طفاح را هدف قرار داد. هم‌چنین کشتی‌های جنگی اسراییل منطقه خان یونس در جنوب غزه را زیر آتش توپهای خود گرفتند. در حمله هوایی امروز اسراییل به غزه ۴۰تن جان خود را از دست دادند. الحدث افزود ۱۰تن از نیروهای نخبه حماس نیز در حمله امروز کشته شدند. این منبع افزود در حمله جنگنده‌های اسراییل به غزه و منطقه رفح، سه تن از اعضای ارشد حماس، از جمله جهاد محیسن Jehad Muhaisen فرمانده نیروهای امنیتی و جمیله الشنطی، تنها زن عضو دفتر سیاسی این گروه کشته شده‌اند.
 
خبرگزاری فلسطینی وفا به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تعداد کشته های بمباران غزه و کرانه غربی تاکنون ۳۵۶۹تن و تعداد مجروحان به بیش از سیزده‌هزار و دویست تن افزایش یافته است.
نیویورک تایمز به‌نقل از مقامات فلسطینی در غزه گفت تاکنون ۴۸۲۱ساختمان و ۱۲۸۴۵واحد مسکونی در اثر حملات اسراییل به‌طور کامل ویران شده و ۱۲۱هزار واحد مسکونی دیگر آسیب دیده است.
 
تلویزیون العربیه به‌نقل از منابع فلسطینی گفت روز پنجشنبه اسراییل اردوگاه «نور شمس» در منطقه طولکرم Toolkaram را منطقه نظامی اعلام کرد. به‌گفته العربیه طی درگیریهای ۲۴ساعت گذشته میان فلسطینیان و سربازان اسراییل در رام‌الله و بیت لحم در کرانه باختری، ۷تن کشته و تعدادی مجروح شدند. به‌گفته این منبع با توجه به تنشهای موجود در کرانه غربی، کلیه مدارس و مراکز آموزشی تعطیل هستند.
تلویزیون الحدث گفت ارتش اسراییل اعلام کرده است از آغاز جنگ اخیر با حماس، ۳۰۶سرباز اسراییلی کشته و ۲۰۳تن به اسارت رفته‌اند.
 
وال استریت ژورنال نوشت: به‌دنبال توافق روز چهارشنبه میان جو بایدن و عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر، ۲۰کامیون حامل محموله‌های انسانی اجازه عبور از گذرگاه رفح بسوی غزه را خواهند داشت. با توجه به آسیب دیدن معابر و جاده‌ها، بایدن گفت کار تعمیر آنها هشت ساعت طول می‌کشد و کامیونها می‌توانند از روز جمعه ۲۸مهر حرکت کنند. وال استریت ژورنال افزود: ظرفیت ۲۰کامیون حدود یک هشتم برآورد امدادگران برای تأمین نیازهای ۱.۷میلیون نفری است که اکنون به جنوب غزه پناه آورده‌اند.
گزارشها از مصر حاکیست که ۲۰۰کامیون حامل کمکها در انتظار عبور از گذرگاه رفح صف کشیده‌اند.
 
وال استریت ژورنال هم‌چنین به‌نقل از سخنگوی ارتش اسراییل گفت نیروهای اسراییل در حال تدارک و تمرینات آموزشی و تجهیز نیروهای خود برای یک جنگ زمینی هستند.
 
رویترز روز پنجشنبه ۲۹مهر خبر داد ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان برای دیدار با رهبران اسراییل وارد تل آویو شد و با رئیس‌جمهور و نخست وزیر اسراییل گفتگو کرد. ریشی سوناک گفت : «ما در همبستگی با شما و مردمتان برای حق دفاع در چهارچوب قوانین بین‌المللی و بازگرداندن امنیت به کشور تان هستیم و برای بازگشت امن گروگانهای گرفته شده در کنارتان ایستاده‌ایم».
رویترز خاطرنشان کرد در جریان جنگ اسراییل و حماس ۷تبعه انگلستان کشته و ۹تن به گروگان‌گرفته شده‌اند.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از فاجعه بیمارستان المعمدانی غزه نوشت:
ادعاهای متناقضی در مورد این‌که پشت انفجار سه‌شنبه شب در بیمارستان المعمدانی چه کسی بوده، وجود دارد.
بسیاری از رهبران عرب گفتند اسراییل مسئول این انفجار است. مقامات حماس در غزه اسراییل را مقصر دانستند. اسراییل دخالت خود را رد کرد و مجموعه‌یی از ویدئو، صدا و اطلاعات دیگر را منتشر کرد که به‌گفته آنها نشان می‌داد این انفجار به‌دلیل شلیک موشک توسط جهاد اسلامی بوده است. جهاد اسلامی این ادعا را رد کرد.
آسوشیتدپرس به‌طور مستقل هیچ‌یک از ادعاها یا شواهد را تأیید نکرده است.
 
تظاهرات در کشورهای مختلف
دیلی میل انگلستان گزارش داد: «معترضان حامی فلسطین، کنگره را اشغال کردند. بیش از ۳۰۰تظاهر کننده بعد از این‌که خواهان آتش‌بس توسط اسراییل شدند و در داخل کنگره... تحصن کردند دستگیر شدند».
به‌گزارش ای.بی.سی نیوز، معترضان در داخل کنگرهٴ آمریکا خواهان آتش‌بس در غزه شدند.
بنا‌به این گزارش پلیس کنگره گفت که تظاهرات در داخل کنگره مجاز نیست؛ از این‌رو پلیس معترضان را که شعار «آتش‌بس» سر می‌دادند، به بیرون راند.
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که معترضان داخل کنگره، گروه‌های یهودی هستند.
خبرنگار دبلیو یو اس ای۹ در گزارش زنده از بیرون کنگره، گفت: «اینها بخشی از گروه بیش از ۱۰۰نفره‌یی هستند که بعد از ورود (به کنگره) دستگیر شدند».
خبرگزاری فرانسه نیز، گزارش داد: «معترضان در داخل کنگرهٴ ایالات متحده، خواهان آتش‌بس در غزه شدند».
 
خبرنگار ام‌اس‌ان‌. بی. سی از داخل کنگره، گفت: «اینها یهودیان آمریکایی و متحدان غیریهودی هستند و خواهان آتش‌بس از هر دو طرف شده‌اند... دستگیریها جلوی ورود معترضان را نگرفت... آنها خشمگین و پر سر و صدا هستند».
 
به‌گزارش خبرگزاری وفا ۲۶مهرماه، رهبری دولت فلسطین جلسه‌یی را در رام‌الله به‌ریاست محمود عباس برای بررسی تحولات جنگ برگزار و این تصمیمات را به‌اتفاق آرا تصویب کرد:
«رهبری بر حق مشروع مردم برای دفاع از خود تأکید می‌کند و این‌که مأموریت نهادهای دولتی فلسطین حمایت از مردم فلسطین است و همه باید ضمن تأکید بر تعهد به مشروعیت بین‌المللی و حقوق بین‌الملل، مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرند.
- تأکید بر این‌که مردم فلسطین در غزه تنها نیستند و ما باید با تمام توان خود برای محافظت از مردم خود در نوار غزه در برابر جنایات ایستادگی کنیم و با همه طرفهای ذیربط برای رفع محاصره و فراهم‌کردن دارو و غذا مواد امدادی، آب و برق همکاری کنیم.
- تأکید بر جلوگیری از جابه‌جایی فلسطینیان از نوار غزه و خط قرمز دانستن آن و این‌که اجازه عبور از آن‌را نخواهیم داد، همان‌طور که نباید اجازه جابه‌جایی فلسطینی‌ها از خانه‌های خود در بیت‌المقدس یا کرانه باختری داده شود».
بنا‌به گزارش خبرگزاری وفا رهبری دولت فلسطین در این جلسه هم‌چنین بر این موارد تأکید کرده است:
«- تأکید بر حفاظت از مردم ما در کرانه باختری و بیت‌المقدس در برابر تهاجمات و حمله به مقدسات مسیحی و اسلامی.
- تأکید بر ادامه اقدامات سیاسی و دیپلماتیک در سطح وسیع و در بالاترین سطوح به‌منظور توقف تجاوز، رفع محاصره نوار غزه، آوردن مواد کمکی، جلوگیری از آوارگی و پیگیری راه‌حل سیاسی که از طریق یک کنفرانس صلح بین‌المللی بر پایهٔ قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی به اشغال پایان می‌دهد.
- تأکید بر تأمین حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین با اجرای قطعنامه۲۲۳۴، رفتن به شورای امنیت و اقدام همراه با همه طرف‌ها و مجامع بین‌المللی.
- حفظ وحدت صفوف فلسطین، رد نزاع و کشاندن به هرج و مرج، حفظ دستآوردهای مردم و اموال عمومی و خصوصی و عدم انحراف شاقول از هدف مورد نظر.
- پایبندی به موازین ملی و (موازین) سازمان آزادیبخش فلسطین به‌عنوان تنها نماینده مشروع مردم فلسطین، تعهد به مشروعیت بین‌المللی و ادامه تلاش برای عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل‌متحد و کسب شناسایی بیشتر بین‌المللی و تجسم استقلال دولت فلسطین بر روی زمین بر اساس قطعنامهٔ ۱۹-۶۷.
- تأکید بر این‌که امنیت و صلح جز با دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود، پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین به‌پایتختی بیت‌المقدس شرقی و حل مسأله پناهجویان بر اساس قطعنامهٔ ۱۹۴ سازمان ملل حاصل نمی‌شود.
 
خبرگزاری وفا ۲۶مهر هم‌چنین از بیت‌المقدس گزارش داد: «اسقف‌ها و رؤسای کلیساها در بیت‌المقدس قتل‌عام صدها غیرنظامی در بیمارستان غزه را محکوم کردند.
در بیانیهٔ آنها آمده است: «... ما در اتحادی تزلزل‌ناپذیر، این جنایت را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنیم. گزارشهای اولیه از فاجعه بیمارستان (اهلی) در غزه ما را غرق در غم و اندوه کرده است، زیرا نشان‌دهنده تخطی عمیق از اصول بشریت است. بیمارستانهایی که طبق قوانین بین‌المللی به‌عنوان پناهگاههای مقدس تعیین شده‌اند، توسط نیروهای نظامی مورد هتک حرمت قرار گرفتند».
 
تظاهرات جهانی علیه جنگ و در محکومیت جنایت فجیع در بیمارستان اهلی غزه در شهرهای مختلف کشورهای عربی، اروپا و سراسر جهان ادامه دارد.
این تظاهرات از جمله در امان، منامه، استانبول، تعز و معرب در یمن، اسکندریه، تونس، لندن، ژاپن، تورنتو، آتن و شهرهای مختلف آمریکا، برگزار شد.
مردم نابلس در کرانهٴ غربی، در حمایت از غزه تظاهرات کردند.
 
به‌گزارش رسانه‌های آمریکا، بسیاری از دانش‌آموزان در این کشور در اعتراض به جنگ، مدارس خود را ترک کرده و تظاهرات می‌کنند.
سی‌بی‌اس و ان‌. بی. سی در ساکرامنتو در همین رابطه گزارشهایی را پخش کردند.
 
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «مراسم یادبود کشته‌شدگان و مفقودان در میدان دیزنگوف Dizengoff تل‌آویو پس از به صدا درآمدن آژیر هشداری پرتاب موشک متوقف شد و مردم به‌سمت سنگرها دویدند».
 
به گزارش رویترز آمریکا روز چهارشنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار توقف موقت درگیری بین اسراییل و شبه‌نظامیان فلسطینی حماس برای دسترسی غیرنظامیان در نوار غزه به کمکهای انسانی شده بود، وتو کرد
رویترز افزود: رأی‌گیری در مورد پیش‌نویس متن برزیل در چند روز گذشته دو بار به تأخیر افتاد، زیرا ایالات متحده تلاش می‌کند تا دسترسی به غزه را فراهم کند. دوازده عضو شورای امنیت از جمله فرانسه و چین به پیش‌نویس این قطعنامه رأی مثبت دادند و روسیه و انگلستان رأی ممتنع دادند.
سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، پس از رأی‌گیری گفت: «ما در صحنه مشغول انجام کار سخت دیپلماسی هستیم، و باید اجازه دهیم این دیپلماسی به پیش برود».
رویترز افزود: واشنگتن به‌طور سنتی متحد خود اسراییل را از هر گونه اقدام شورای امنیت محافظت می‌کند.
 
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در گردهمایی انتخاباتی خود در شهر کلایو Clive ایالت آیووا، گفت: « (رژیم) ایران حمله را شروع کرد و شدیداً خواهان آن است که علناً دخیل بشود؛ با این حال بایدن حاضر نیست به آن اذعان کند و می‌گوید، تاکنون ما هیچ‌گونه شواهدی ندیده‌ایم!‍ آخر آنها حماس را تأمین مالی می‌کنند و حزب‌الله را تأمین مالی می‌کنند. آنها پول و آموزش را برایشان فراهم می‌کنند... اجازه ندهید (رژیم) ایران به تسلیحات اتمی دست یابد.».
ترامپ دربارهٔ تأثیر عدم اعمال تحریم‌های نفتی بر دیکتاتوری آخوندی، گفت: «موضوع بسا فراتر از شش میلیاردی است که شما دربارهٔ آن می‌خوانید... . آنها صدها میلیارد دلار به‌دست آوردند».
 
رویترز، ۲۷مهر:
رسانه‌های حماس: چندین فلسطینی از جمله کودکان در حمله هوایی به خانه‌یی در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته و زخمی شدند.
وزارت‌خارجه فرانسه روز پنجشنبه در نشست هفتگی خود اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان فرانسوی در حملات حماس در اسراییل به ۲۸نفر افزایش یافته و ۷نفر دیگر هنوز ناشناس هستند.
ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، به بنیامین نتانیاهو اسراییل قول داد که بریتانیا در تاریک‌ترین ساعت در کنار اسراییل خواهد ایستاد.
نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه از بریتانیا خواست به حمایت از ضد حمله غزه ادامه دهد.
وزارت بهداشت غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که حداقل ۳۷۸۵فلسطینی در حملات اسرائیل از ۷اکتبر در غزه کشته شده‌اند.
نتانیاهو به سوناک: جنگ غزه طولانی خواهد بود، اسراییل به حمایت مستمر بریتانیا نیاز دارد.
یک خبرگزاری وابسته به حماس روز پنجشنبه اعلام کرد که در حمله اسرائیل، جهاد میسن (Mheisen)، رئیس نیروهای امنیت ملی تحت رهبری حماس و اعضای خانواده وی در خانه آنها کشته شدند.
وزرای سراسر اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفتند که کشورهای عضو باید مهاجران و پناهجویان را بهتر بررسی کنند و آنهایی را که خطر امنیتی تلقی می‌شوند، سریعتر اخراج کنند.
خبرگزاری فرانسه -۲۷مهر: وزارت بهداشت غزه اعلام کرد کل بلوک‌های شهر صاف شده، آب، غذا و برق قطع شده و بیش از یک میلیون نفر آواره شده‌اند.
مصر روز پنجشنبه از عبور پایدار کمکهای بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح خبر داد، در حالی که صدها کامیون کمک‌رسانی در دروازه‌های منطقه تحت بمباران اسراییل منتظر هستند.
 
آسوشیتدپرس- پنجشنبه ۲۷مهر -آخرین اخبار غزه
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون ۳۴۷۸نفر در غزه کشته شده‌اند و بیش از ۱۲۰۰۰نفر مجروح شده‌اند که اکثر آنها زنان، کودکان و سالمندان هستند. مقامات بهداشتی گفتند که گمان می‌رود ۱۳۰۰نفر دیگر در سراسر غزه زنده یا مرده زیر آوار مدفون شده باشند.
بیش از ۱۴۰۰نفر در اسراییل کشته شده‌اند که اکثر آنها غیرنظامیان هستند.
 
آسوشیتدپرس-  پنجشنبه ۲۷مهر -آخرین اخبار غزه
انتظار می‌رود اسراییل حمله زمینی به غزه را آغاز کند، هر چند مقامات نظامی می‌گویند تصمیمی اتخاذ نشده است.
بیش از یک میلیون فلسطینی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند که تقریباً نیمی از جمعیت غزه است. کسانی که از شمال و شهر غزه می‌گریزند تا به جنوب بروند، در مدارس سازمان ملل متحد یا خانه‌های بستگان خود جمع شده‌اند.
با حملات هوایی اسراییل به نوار غزه، فلسطینیهای آواره به‌طور فزاینده‌یی احساس می‌کنند که هیچ مکانی امن نیست.
رویترز- پنجشنبه۲۷مهر:
تهاجم اسراییل استراتژی خروج مشخصی ندارد.
اعراب می‌ترسند درگیری غزه باعث جنگ منطقه‌یی شود.
بایدن به اسراییلی‌ها نسبت به اشتباهات مشابه آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر هشدار داد.
اسکای نیوز انگلیسی- پنجشنبه ۲۷مهر
به گفته پلیس، «بیش از ۳۰۰نفر» پس از تظاهراتی در کنگره ایالات متحده دستگیر شده‌اند.
تصاویری از واشنگتن دی. سی معترضانی را نشان می‌دهد که بسیاری از آنها از گروه صدای یهودی برای صلح بودند و ساختمان اداری کانن هاوس را پر کردند.
آنها شعار می‌دادند «جهان تماشا می‌کند» و برخی تی‌شرتهایی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود «یهودیان می‌گویند اکنون آتش‌بس کن» و از دولت فشار می‌آوردند تا در مورد مناقشه اسراییل و حماس اقدام کند.
گروه دیگری از معترضان خیابان Independence - استقلال - را در بیرون ساختمان مسدود کردند.
آسوشیتدپرس- پنجشنبه ۲۷مهر
حملات موشکی فلسطینیان به اسراییل پس از ۱۲ساعت توقف روز چهارشنبه از سر گرفته شد. حملات اسراییل به غزه ادامه یافت، از جمله شهرهایی در جنوب که اسراییل آنها را «مناطق امن» برای غیرنظامیان توصیف کرده بود.
بایدن در سفر کوتاه خود به اسراییل سعی کرد تعادلی بین طرفین نشان دهد حمایت ایالات متحده از اسراییل ایجاد کند و در عین‌حال نگرانی فزاینده‌یی در میان متحدان عرب را در نظر بگیرد.
پس از ورود، بایدن نتانیاهو را در آغوش گرفت و گفت که انفجار بیمارستان به نظر می‌رسد تقصیر اسراییل نبوده و نسبت به رنج غیرنظامیان غزه ابراز نگرانی کرد. وی هم‌چنین از کمک ۱۰۰میلیون دلاری بشردوستانه به فلسطینیان در غزه و کرانه باختری خبر داد...
 
خبرگزاری فرانسه ۲۷مهر - توافق شد که مرز غزه برای کمکها باز شود
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از توافقی برای اجازه ورود کمکهای بشردوستانه ضروری به غزه جنگ‌زده، جایی که یک میلیون نفر در بحبوحه حملات هوایی اسراییل خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، علنی کرد. پس از گفتگوهای رو در رو در اسراییل و دیپلماسی تلفنی شدید با مصر، بایدن گفت که از روز جمعه به تعداد محدودی کامیون اجازه عبور از گذرگاه بسته رفح از مصر به غزه داده خواهد شد.
این اولین کمک بین‌المللی خواهد بود که وارد غزه می‌شود از ۷ اکتبر، زمانی که حماس حملات شوک‌آوری را به اسراییل انجام داد و ۱۴۰۰نفر را که عمدتاً غیرنظامی بودند، کشت و حدود ۲۰۰گروگان را گرفت... .
 
آسوشیتدپرس- ۲۷مهر:
بایدن گفت که رئیس‌جمهور مصر با باز کردن گذرگاه و اجازه ورود یک گروه ۲۰کامیونی حاوی کمکهای بشردوستانه موافقت کرد. مقامات کاخ‌سفید گفتند که این کمکها از روز جمعه آغاز خواهد شد.
مصر هم‌چنان باید جاده آن سوی مرز را که در اثر حملات هوایی اسراییل سوراخ شده بود، تعمیر کند.
خالد زاید، رئیس هلال احمر برای شمال سینا گفت که بیش از ۲۰۰کامیون و حدود ۳۰۰۰تن کمک در گذرگاه رفح، تنها راه ارتباطی غزه با مصر، مستقر هستند.
دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل اعلام کرد که این تصمیم پس از درخواست بایدن تأیید شده است. در این بیانیه آمده است که اسراییل تحویل غذا، آب یا دارو از مصر را تا زمانی که محدود به غیرنظامیان در جنوب نوار غزه باشد و به شبه‌نظامیان حماس نروند، «خنثی نخواهد کرد». در این بیانیه هیچ اشاره‌یی به سوخت که به‌شدت برای ژنراتورهای بیمارستانی مورد نیاز است، نشده است.
 
خلاصه اخبار از شب گذشته - چهارشنبه ۲۶مهر
وزارت‌خارجه اتریش روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد کل کشته‌شدگان اتریشی-اسرائیلی به ۴نفر رسید.
اردوغان: شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر به مسئولیت خود عمل نکرد
هشدار تور وینسلند  نماینده صلح سازمان ملل در خاورمیانه‌: خطر گسترش درگیری بین اسراییل و شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه بسیار واقعی و بسیار خطرناک است.
یک خبرنگار رویترز گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه پس از دیداری که کمتر از ۸ساعت به طول انجامید، اسراییل را ترک کرد.
آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید: «در حالی که ما به جمع‌آوری اطلاعات ادامه می‌دهیم، ارزیابی فعلی ما، بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر هوائی، ردیابی و اطلاعات از منبع، این است که اسراییل مسئول انفجار دیروز در بیمارستان غزه نیست».
نماینده آمریکا در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل می‌گوید که ارزیابی ما این است که اسراییل مسئول انفجار بیمارستان غزه نیست.
نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار تشکیل اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برای دیدار بر سر درگیری اسراییل و غزه شد.
ایالات متحده روز چهارشنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد. 
رأی‌گیری در مورد متن پیش‌نویس برزیل دو بار در چند روز گذشته به تعویق افتاد زیرا ایالات متحده تلاش می‌کند دسترسی کمک به غزه را میانجیگری کند. ۱۲عضو روز چهارشنبه به این پیش‌نویس رأی مثبت دادند، در حالی که روسیه و انگلستان رأی ممتنع دادند.
لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، پس از رأی‌گیری به شورای پانزده نفری گفت: «ما در میدان هستیم و کار سخت دیپلماسی را انجام می‌دهیم. ما معتقدیم که باید اجازه دهیم این دیپلماسی عملی شود».
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که اظهارات وی مبنی بر این‌که «تیم دیگر»، و نه اسرائیل، مسئول انفجار در بیمارستان غزه است، بر اساس داده‌هایی است که وزارت دفاع آمریکا به او نشان داده است.
مقام امنیتی عراق: حمله پهپادی با هدف قرار دادن پایگاه هوایی حریر که نیروهای آمریکایی را در شمال عراق در آن مستقرند، خنثی شد.
ارتش اسراییل اعلام کرد که در حال پاسخ به تیراندازی به مواضع نظامی خود در منطقه ضریط در امتداد مرز لبنان است.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید