حمله به سفارت آمریکا در بغداد با چندین موشک در بامداد روز جمعه
سخنگوی سفارت آمریکا در بغداد: گمان می‌رود این حمله توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق انجام شده باشد
بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دیوید کامرون در واشنگتن: همهٔ دلایل ما را به این نتیجه می‌رساند که حملات به کشتی‌ها توسط رژیم ایران و با سلاحهایی که رژیم ایران در اختیار حوثی‌ها قرار داده انجام شده است
پنتاگون:لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بر نقش خطرناک رژیم ایران در مشاوره، تسلیح و آموزش حوثی‌ها تأکید کرد
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه: تنها در ۲۴ساعت گذشته ۳۵۰نفر کشته شده‌اند
بیانیه ارتش اسراییل: ارتش اسراییل طی روز پنجشنبه تقریباً ۴۵۰ هدف را از هوا، دریا و زمین مورد حمله قرار داده است
رویترز :شاخهٔ مسلح حماس اعلام کرد که یک سرباز گروگان اسراییلی در درگیری بین حماس و نیروهای ویژه اسراییل در نوار غزه کشته شده است
رویترز:سخنگوی ارتش اسراییل گفت،حمله موشکی هدایت‌شونده از لبنان یک غیرنظامی اسراییلی را کشت .حملات هوایی اسراییل به مواضع حزب‌الله لبنان
دیدبان حقوق‌بشر سوریه: شلیک ۸موشک توسط اسراییل به پایگاه نظامیان رژیم اسد در حومه دمشق در واکنش به حمله از سوریه به بلندیهای جولان
مشروح اخبار
در میان حوادث جنگ خاورمیانه روز جمعه ۱۷آذر، سفارت آمریکا در بغداد مورد حمله چندین موشک قرار گرفت. 
رویترز به‌نقل از دو منبع امنیتی عراق گزارش داد: منطقه سبز که سفارت آمریکا در بغداد در آن قرار دارد، بامداد روز جمعه با چندین موشک هدف قرار گرفت.
به گزارش رویترز، سخنگوی سفارت آمریکا در بغداد گفت: گمان می‌رود این حمله توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق انجام شده باشد. این سخنگو افزود: سفارت آمریکا با دو رگبار موشک مورد حمله قرار گرفت اما تلفات جانی نداشت.
سفارت آمریکا در بغداد پس از این حمله، از دولت عراق خواست تا امنیت دیپلماتهای خارجی را تأمین کند.
عراق نیوز ضمن درج خبر حمله به سفارت آمریکا در بغداد نوشت: بیش از ۱۰ موشک به سمت منطقه سبز بغداد شلیک شد که تعدادی از آنها محوطه سفارت آمریکا را هدف قرار داد.این منبع افزود: گزارشهایی مبنی بر شلیک این موشکها توسط نیروهای نیابتی رژیم ایران در عراق منتشر شده است.
رویترز در گزارشی از درگیریها در غزه نوشت: صدها فلسطینی دیگر روز پنجشنبه در جریان نبرد اسراییل با شبه‌نظامیان حماس در بزرگترین شهرهای نوار غزه کشته شدند و تقریباً ۲میلیون آواره غزه که با کمبود مواد غذایی مواجه بودند، برای یافتن پناهگاه امن تلاش کردند. ساکنان از نبردهای شدیدی در شرق خان یونس، بزرگترین شهر جنوب غزه خبر دادند.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: تنها در ۲۴ساعت گذشته ۳۵۰نفر کشته شده‌اند.
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفت سربازان اسراییلی در «مراکز ثقل» حماس، علیه شبه‌نظامیان می‌جنگند. وی گفت: صدها شبه‌نظامی مظنون تاکنون بازجویی شده‌اند و بسیاری از آنها در ۲۴ساعت گذشته تسلیم شده‌اند.
ارتش اسراییل روز جمعه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد طی روز گذشته، تقریباً ۴۵۰ هدف را از هوا، دریا و زمین مورد حمله قرار داده است.در این بیانیه آمده است: «نیروها به‌عملیات خود برای یافتن و انهدام ورودی تونل‌های زیرزمینی، سلاحها و زیرساخت‌های حماس ادامه می‌دهند».
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «شبکه‌های تلویزیونی اسراییل روز پنجشنبه تصاویری از مردان فلسطینی با چشم‌بند پخش کردند که سربازان اسراییلی در غزه از آنها محافظت می‌کردند؛ این واکنش‌های شدیدی را در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشت».
رویترز درباره تصویر دستگیریهای دستجمعی در غزه، به‌نقل سخنگوی ارتش اسراییل نوشت: در جریان درگیریهای غزه، کسانی از تونل‌ها بیرون می‌آیند و برخی از خانه‌ها بیرون می‌آیند؛ ما همهٔ آنها را بازداشت و بازجویی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که چه کسانی با حماس مرتبط هستند و چه کسانی مرتبط نیستند».
دفتر نخست‌وزیر اسراییل روز جمعه آمار گروگانهای باقی مانده در غزه را ۱۳۷تن اعلام کرد.
سی.ان.ان با درج این خبر خاطرنشان کرد، روز پنجشنبه تأیید شد که یک مرد ۶۸ساله اسراییلی که گمان می‌رفت در میان گروگانها باشد، در جریان حمله حماس در ۷اکتبر کشته شده است.
یدیعوت احرونوت گزارش داد: «معترضان در مقابل پارلمان اسراییل گفتند: «چطور نتانیاهو هنوز استعفا نداده است؟».
وزیر خارجهٔ آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجهٔ انگلستان در واشنگتن، با تأکید بر لزوم «جلوگیری از گسترش» جنگ در منطقه و «باز نشدن جبهه‌های دیگر»، گفت: «این شامل حفاظت از امنیت دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن است. ما شاهد حملات کاملاً غیرقابل قبول به کشتی‌ها بوده‌ایم که باید متوقف شود. همهٔ دلایل ما را به این نتیجه می‌رساند که باور کنیم این حملات توسط رژیم ایران و با سلاحهایی که رژیم ایران در اختیار حوثی‌ها قرار داده، انجام شده است. ما از نزدیک در حال همآهنگی بر روی اقدامات حفاظت از کشتیرانی دریایی و اطمینان از توقف این عمل هستیم».
بلینکن در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی، گفت: «... در مورد آینده غزه ما دربارهٔ اهمیت این امر بسیار صریح بوده‌ایم که صداها و چهره‌های محلی فلسطینی مسئولیت و کنترل غزه را به‌عهده داشته باشند و در نهایت این به کنترل کرانه باختری هم منجر شود و بهترین راه برای انجام این کار از طریق راه‌حل دو کشوری است. . ». .
وزیر خارجهٔ آمریکا با اشاره به اصولی که دربارهٔ غزه در توکیو ترسیم کرده بار دیگر تأکید کرد: «ولی نمی‌توان شاهد اشغال دوبارهٔ غزه توسط اسراییل بود، نمی‌توان شاهد جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه بود، قلمرو غزه به‌هیچ‌عنوان نباید کاهش یابد و البته نباید از غزه به‌عنوان سکویی برای اقدامات تروریستی استفاده شود. در نهایت ما می‌خواهیم غزه و کرانهٴ باختری تحت مسئولیت و کنترل فلسطینی‌ها  قرار بگیرد».
پنتاگون در گزارشی از دیدار وزیر دفاع آمریکا با وزیر دفاع عربستان نوشت: وزیر آستین تأکید کرد که تجاوزات حوثی‌ها به کشتی‌هایی که از آبراه‌های مهم عبور می‌کنند، خطراتی را برای جریان آزاد تجارت و صنعت کشتیرانی بین‌المللی ایجاد می‌کند. او بر نقش خطرناک رژیم ایران در مشاوره، تسلیح و آموزش حوثی‌ها تأکید کرد. 
به‌دنبال حملات حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی به کشتی‌ها در دریای سرخ، خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۱۶آذر سیزده فرد و نهاد (شامل ۶فرد و۷نهاد) مسئول تأمین دهها میلیون دلار ارز، حاصل از فروش و ارسال کالاهای رژیم ایران به حوثیهای یمن را با حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران انجام می‌شده است تحریم کرد.بر اساس گزارش خزانه‌داری آمریکا این افراد تحت نظارت سعید الجمال، تسهیل کننده مالی حوثی ها و سپاه پاسداران، از طریق شبکه پیچیده‌یی از صرافیها و شرکتها، پول از ایران به شبه‌نظامیان حوثی می‌رساندند.
به گزارش خزانه‌داری آمریکا افرادی که تحریم شده‌اند اتباع یمن، لبنان، ترکیه و روسیه هستند. هم‌چنین شرکتهایی که در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند در کشورهای امارات، یمن، انگلستان، لبنان، روسیه و ترکیه مستقر هستند.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: حوثی ها هم‌چنان از رژیم ایران کمک مالی و حمایت دریافت می‌کنند و نتیجه آن تعجب‌آور نیست. حملات به زیرساختهای غیرنظامی و کشتی‌های تجاری، مختل کردن امنیت دریایی و تهدید کردن تجارت بین‌المللی.
وی افزود: وزارت خزانه‌داری به مختل کردن شبکه‌های تسهیل مالی و تهیه و تجهیز که این فعالیت‌های بی‌ثبات کننده را امکانپذیر می‌کند، ادامه خواهد داد»... 
متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا درباره تحریم افراد و نهادهای حوثی ها وابسته به رژیم ایران طی بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: حمایت رژیم ایران از حوثیها، حملات به زیرساختهای مدنی در اسراییل و کشتیرانی تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن را امکانپذیر کرده است. وی افزود این حملات که از مناطق تحت کنترل حوثی ها انجام شده، امنیت دریایی را مختل کرده و از آزادی کشتیرانی برای شناورهای تجاری ممانعت کرده و بی‌ثباتی منطقه‌یی را افزایش داده و این تهدید را ایجاد می‌کند که درگیری بین اسراییل و حماس را گسترش دهد.
بنا‌ به این گزارش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل هشدار داد اگر حزب‌الله جنگی همه‌جانبه را آغاز کند، بیروت به غزه تبدیل خواهد شد.
العربیه روز پنجشنبه۱۶ آذر گزارش داد ارتش اسراییل به مواضع حزب‌الله در خاک لبنان حملات هوایی انجام داده است.
دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز پنجشنبه ۱۶آذر گزارش داد: اسراییل با ۸ موشک یک پایگاه نظامی نیروهای رژیم سوریه در شرق شهر حضر در قنیطره را بمباران کرد. این حمله در واکنش به بمباران جولان اشغالی توسط سوریه بود.
رئیسی جلاد در کرج با دجالبازی و گزافه‌گویی‌های جنگ افروزانه گفت: ما تردید نداریم با ایستادگی نیروهای مقاومت حتماُ آمریکا و اسراییل شکست خواهند خورد.
رئیسی جلاد -کرج :ما امروز بعد از ۶۰روز از مسایل منطقه از ایستادگی جانانه مقاومت داریم می‌بینیم تا امروز تا امروز من دیشب هم در ملاقات با آقای پوتین به ایشان گفتم و ایشان تصدیق می‌کرد که یک جریان مقاومت که نیروی هوایی ندارد نیروی دریایی ندارد نیروی زمینی آنچنان ندارد رژیم صهیونیستی با همه ادعاهایش با همه کمکهایی که آمریکایی‌ها بهشان می‌کنند، امروز در مقابل این گروه مصمم با ایمان شکست‌خورده.
در همین حال، سرلشکر بسیجی عبدالرحیم موسوی سرکرده ارتش تحت‌امر خامنه‌ای در وحشت از پیامدهای جنگ‌افروزیهای رژیم در منطقه گفت: وظیفه‌ای که نیروهای مسلح از جمله ارتش دارند این است که تمامی تهدیدها را رصد کنند و کاملاً آمادگی داشته باشند اگر خطری تهدید کرد در مقابل آن بایستند.
آخرین اخبار تحولات جنگ منطقه -ق دوم 
 
آخرین اخبار تحولات جنگ منطقه -ق سوم
 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید