ادامه بمباران نقاط مختلف شمال و جنوب غزه
خبرگزاری فلسطینی وفا: در بمباران بیت لاهیا در شمال و دیرالبلح در مرکز غزه،دهها تن کشته و مجروح شدند.
سخنگوی ارتش اسرائیل: طی ۲۴ساعت گذشته ۲۰۰نقطه در غزه هدف حملات هوایی اسراییل قرار گرفت و حملات زمینی علیه حماس به سراسر نوار غزه گسترش می‌یابد.
اسکای نیوز:منطقه ای که اسراییل به‌عنوان منطقه امن به ساکنان غزه توصیه کرده محلی است متروک در ساحل مدیترانه که فاقد هر گونه امکانات اولیه است.
تماس تلفنی محمود عباس رئیس دولت فلسطین با کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا،ضرورت توقف حملات در غزه و در امان ماندن غیرنظامیان، رد آوارگی اجباری مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری،تأکید بر راه‌حل دو کشوری.
بیانیه سنتکام درباره حملات حوثیهای وابسته به رژیم به کشتی‌های تجاری: چهار حمله به سه کشتی تجاری در دریای سرخ صورت گرفت،‌این حملات در حالی که توسط حوثی‌ها در یمن صورت گرفت،اما آنها به‌طور کامل توسط رژیم ایران پشتیبانی می شوند.
آسوشیتدپرس:کشتی‌ها در آبهای منطقه به‌طور فزاینده‌ ای هدف قرار می‌گیرند. فروپاشی آتش‌بس و از سرگیری حملات هوایی و زمینی اسرائیل،خطر از سرگیری حملات دریایی را افزایش داده است.
فاکس نیوز:این تحول بیانگر تشدید جدی در یک سری از حملات دریایی در خاورمیانه، مرتبط با جنگ اسراییل و حماس است، نیروهای آمریکایی در خاورمیانه از اواسط ماه گذشته حداقل ۷۵بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.
شبکه المیادین نزدیک به حزب‌الله لبنان:گروههای مقاومت با هفت فروند راکت فرودگاه خراب الجیر در شمال شهر حسکه در سوریه را هدف قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس شبه‌نظامیان وابسته به رژیم پایگاه عین‌الاسد،محل استقرار نیروهای آمریکا در عراق را مورد حمله قرار داد. این عملیات تلافی جویانه در واکنش به کشته شدن پنج تن از این گروه در حمله هوایی آمریکا در نزدیکی کرکوک بوده است 
به گزارش خبرگزاری فرانسه دو منبع امنیتی عراقی گفتند در یک حمله هوایی روز یکشنبه حداقل پنج شبه نظامی طرفدار رژیم ایران در شمال استان کرکوک عراق کشته شدند . یک مقام ارشد امنیتی در کرکوک گفت که این حمله یک سایت مورد استفاده یک گروه مسلح وابسته به حشد‌الشعبی را هدف قرار داد
وزیر خارجه رژیم پس از دیدار با وزیر خارجه قطر: ما از رهبران مقاومت در روز گذشته شنیدیم که در صورت ادامه این وضعیت منطقه از طریق مقاومت وارد یک مرحله جدیدی خواهد شد،توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملاً متصور هست.
 
حملات اسراییل طی شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه به نقاط مختلفی در شمال و جنوب غزه ادامه یافت. این حملات در بیت لاهیا و دیرالبلح در شمال و مرکز غزه دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت. خبرگزاری فلسطینی وفا با انتشار این خبر افزود: قایقهای توپدار اسرائیلی سواحل شهرهای رفح و خان یونس را نیز گلوله‌باران کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، زباستین فیشر، سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان... گفت: «ما از اسراییل انتظار داریم که نه فقط غیرنظامیان را ترغیب به ترک منطقه خطر بکنند، بلکه آنها در موقعیتی واقع‌بینانه برای یافتن سرپناه امن در جای دیگر قرار بگیرند».
به‌گزارش رسانه‌های اسرائیل، به‌دنبال اعتراضات خانواده‌های گروگانها، دفتر نخست‌وزیر اسراییل اعلام کرد که دیدار آنها با کابینهٴ جنگ که برای روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده بود، روز دوشنبه صورت می‌گیرد.
تایمز اسراییل در گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی خانوادهٴ گروگانها در روز دوشنبه، نوشت: «خانواده‌های گروگانهایی که در غزه باقی مانده‌اند، خواستار دیدار با همه اعضای کابینه جنگ هستند و هشدارمی‌دهند که در صورت امتناع از این دیدار، اعتراضات علیه دولت را تشدید خواهند کرد. آنها خاطرنشان می‌کنند که دو روز پیش، پس از شکست آتش‌بس و توقف آزادی گروگانها، خواستار ملاقات  با کابینهٴ جنگ شدند و این ظالمان است که آنها نادیده گرفته می‌شوند».
بنا‌به این‌گزارش، یکی از بستگان گروگانهای اسرائیلی گفت: «فوراً به میز مذاکرات برگردید و به‌هر قیمت به توافق برسید. این چیزی است که شما به ما وعده داده‌اید».
آسوشیتدپرس درباره حملات حوثیها به کشتیهای تجاری در دریای سرخ اعلام کرد:کشتی‌ها در آبهای منطقه به‌طور فزاینده‌یی هدف قرار می‌گیرند چرا که جنگ اسراییل و حماس به یک درگیری منطقه‌یی گسترده‌تر تبدیل می‌شود. فروپاشی آتش‌بس و از سرگیری حملات هوایی و زمینی اسرائیل، خطر از سرگیری حملات دریایی را افزایش داده بود.حوثی‌ها مدتی بود که مستقیماً آمریکایی‌ها را هدف قرار نداده بودند، اما حملات اخیر باعث افزایش خطر درگیری دریایی فزاینده شده است.
فاکس نیوز درباره تشدید حملات شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم به کشتی‌های تجاری اعلام کرد.
پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد یک کشتی جنگی آمریکا و چندین کشتی تجاری در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته‌اند. این تحول بیانگر تشدید جدی در یک سری از حملات دریایی در خاورمیانه مرتبط با جنگ اسراییل و حماس است. نیروهای آمریکایی در خاورمیانه از اواسط ماه گذشته حداقل ۷۵بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.
سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم 
خبرنگار: اخیراً اعلام شد که دو تن از مستشاران ایران توسط جنایتکاران صهیونیستی در سوریه به‌شهادت رسیدند می‌خواستم ببینم در این خصوص تا حالا رایزنیهایی با مقامات سوریه انجام شده؟ و آیا اقداماتی از سوی ایران در حال انجام هست یا خیر؟
کنعانی: ببینید جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با هر تعرضی که به منافع ایران در منطقه وارد بشه پاسخ می‌ده و پاسخ خواهد داد بنابراین هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران منافع ایران امنیت ایران و هم‌چنین نیروهای مستشاری ما در سوریه بدون واکنش نخواهد ماند.
رویترز گزارش داد: رئیس آژانس امنیت داخلی اسرائیل، شین بت، در یک پیام صوتی که روز یکشنبه پخش شد، گفت اسراییل حتی اگر سال‌ها طول بکشد، حماس را در لبنان، ترکیه و قطر شکار خواهد کرد.او گفت: «کابینه هدفی را برای ما... تعیین کرده است که حماس را از بین ببریم و ما این کار را در همه‌جا انجام خواهیم داد.
خبرنگار اسکای‌ نیوز در خاورمیانه دربارهٔ حملات اسراییل به خان یونس، گفت: «این شهر یک هدف اصلی برای آنها است؛ زیرا اعتقاد بر این است که شبکه بزرگی از تونل‌ها در زیر شهر وجود دارد... این شهر همچنین زادگاه یحیی سنوار از رهبران حماس است؛ این احساس وجود دارد که ممکن است او در آنجا پنهان شده باشد».
خبرگزاری وفا دربارهٔ تماس تلفنی رئیس دولت فلسطین با معاون رئیس‌جمهور آمریکا، گزارش داد: « محمود عباس بر لزوم توقف فوری حملات در نوار غزه و در امان‌ماندن غیرنظامیان تأکید کرد.
رئیس دولت فلسطین بر افزایش ورود تجهیزات امدادی، پزشکی و غذایی به غزه، تأمین آب، برق و سوخت در اسرع وقت و ارائه کمکهای لازم به‌منظور از سرگیری فعالیت بیمارستانها و امکانات اولیه برای درمان هزاران مجروح تأکید کرد. . »
این خبرگزاری، افزود: «رئیس دولت فلسطین بر رد و جلوگیری از آوارگی اجباری مردم فلسطین چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس و بر لزوم مداخله ایالات متحده برای جلوگیری از حملات، قتل‌ها و تخریب خانه‌ها تأکید کرد. . محمود عباس. با اشاره به این‌که نوار غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است و پذیرش... طرح‌های مقامات اسرائیل برای جداسازی، اشغال، قطع یا انزوای بخشی از آن امکان‌پذیر نیست، تأکید کرد... : ما مردم خود را در نوار غزه رها نکرده و نخواهیم کرد».
در این گزارش همچنین آمده است: «محمود عباس به معاون رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به آمادگی خود برای کار جهت اجرای راه‌حل دو کشوری بر مبنای قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی اطمینان داد که با عضویت کامل کشور فلسطین در ملل‌متحد از طریق تصمیم شورای امنیت و برگزاری یک کنفرانس صلح بین‌المللی شروع می‌شود که هدف آن ارائهٔ تضمینهای بین‌المللی و یک جدول زمانی برای اجرا و به‌عهده‌گرفتن مسئولیت کامل سرزمین فلسطین در کرانهٴ باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه است».
سایت کاخ‌سفید در بیانیه‌یی دربارهٔ تماس کامالا هریس با محمود عباس، نوشت: «معاون رئیس‌جمهور بر حمایت آمریکا از مردم فلسطین و حق آنها برای امنیت، کرامت و تعیین سرنوشت تأکید کرد. او بر تعهد ما به راه‌حل دو کشوری تأکید کرد و گفت که مردم فلسطین باید افق سیاسی روشنی داشته باشند. آنها در مورد وضعیت کرانه باختری صحبت کردند و معاون رئیس‌جمهور نگرانی‌های ما را نسبت به اقداماتی که می‌تواند تنش‌ها را تشدید کند، از جمله خشونت شهرک‌نشینان افراطی تکرار کرد». 
سناتور لیندزی گراهام در مصاحبه با تلویزیون سی.ان.ان درباره جنگ غزه و وضعیت گروگانها و نقش رژیم آخوندها در این جنگ گفت: حماس بدون کمک ایران وجود ندارد. سربازان ما در سوریه و عراق توسط شبه‌نظامیان تحت کنترل رژیم ایران مورد اصابت قرار می‌گیرند. بنابراین من به رژیم ایران می‌گفتم: باید به حماس بگویید که این گروگانها را رها کند.اگر این کار را نکنید، شروع به پرداخت هزینه‌های سنگین‌تری خواهید کرد .
سایت دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه در گزارشی از دیدار کریم خان دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی از اسراییل و رام‌الله نوشت: آقای‌خان در این بازدید اعلام کرد: ما باید نشان دهیم که قانون در خط مقدم قرار دارد و قادر است همه را محافظت کند... من خواستار آزادسازی فوری و بدون شرط تمام گروگانها شدم. هیچ توجیهی برای نگاه داشتن هیچ گروگانی نیست .
دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی گفت: در بازدید از رام‌الله، افتخار دیدار جداگانه با رئیس‌جمهور ارجمند آقای محمود عباس، نخست‌وزیر آقای محمد اشتیة و وزیر عدالت آقای محمد شلالده را داشتم. گفتگوهای ما بسیار مؤثّر بودند علاوه بر این، من با خانواده‌های قربانیان فلسطینی نیز صحبت کرده‌ام.
سایت دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی گفت در ارتباط با غزه، با وجود نقض‌های مستمر قوانین بین‌المللی انسانی توسط حماس و گروه‌های مسلح دیگر در نوار غزه، روشی که اسراییل به این حملات پاسخ می‌دهد، مشمول پارامترهای حقوقی واضحی است که در جنگ مسلحانه اعمال می‌شود.
سایت دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی نگرانی عمیق خود را نسبت به افزایش قابل‌توجه حملات شهروندان اسراییلی به غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری اعلام کرد و گفت: هیچ اسراییلی افراطی نباید احساس کند می‌تواند بدون عقوبت دست به اقدام علیه فلسطینیها بزند. و تأکید می‌کنیم که چنین حملاتی باید بلافاصله متوقف شود.
آخرین اخبار تحولات جنگ منطقه -ش ۲
 
آخرین اخبار تحولات جنگ منطقه -ش ۳
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید