واشنگتن‌تایمز
«خشم در کنگره» 
سرکوب اخیر سازمان مجاهدین خلق ایران
خشم قانونگذاران برجستهٔ ایالات‌متحده را برانگیخته است
واشنگتن‌تایمز ۵تیر ۱۴۰۲ گزارش داد: 
گروه اصلی مخالف ایرانی در تبعید می‌گوید دولت بایدن حملات علیه حامیان این گروه در اروپا را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد تا رژیم مذهبی افراطی در ایران را آرام کند و آن‌را به‌ میز مذاکره بر سر برنامه‌های مشکوک اتمی رژیم بکشاند.
رسانه حکومتی (رژیم) ایران حمله آلبانی (به اشرف۳) را ستایش کرد و خبرگزاری تسنیم که تحت کنترل رژیم است، حتی گفته است که این کار به درخواست (حکومت) تهران صورت گرفته که سازمان مجاهدین خلق را یک سازمان تروریستی می‌نامد و مدت‌هاست آن‌را به‌خاطر تلاش برای سرنگونی رژیم سرزنش می‌کند.
در گزارش خبرگزاری تسنیم آمده است: آنچه در آلبانی رخ داد در واقع نتیجهٔ دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی و اقدامات نهادهای مختلف بود.
گزارش‌شده است که رابرت مالی، نماینده ارشد دولت بایدن در (رابطه با) ایران، چندین‌بار با امیر سعید ایروانی، سفیر (رژیم) ایران در سازمان ملل در ماههای اخیر، ملاقات کرده است.
واشنگتن‌تایمز سپس زیر عنوان «خشم در کنگره»، اضافه می‌کند:
واکنش دولت بایدن به‌سرکوب اخیر سازمان مجاهدین خلق -  خشم برخی از قانونگذاران برجستهٔ ایالات‌متحده را برانگیخته است.
چندین نفر از حمله آلبانی و اقدام فرانسوی‌ها برای جلوگیری از برگزاری گردهمایی سالانهٔ این گروه انتقاد کرده‌اند.
سناتور تد کروز، جمهوریخواه از تگزاس، هفته گذشته در توئیتی نوشت: «عمیقاً نگران این هستیم که در سراسر اروپا و به‌ویژه در حال حاضر در فرانسه و آلبانی، متحدان ما با رژیم ایران مماشات می‌کنند و مخالفان ضد رژیم را سرکوب می‌کنند... سرکوب‌ها و مماشات، رژیم ایران را جری می‌کند و به‌آن امکان می‌دهد که تروریسم جهانی بیشتری را مرتکب شود».
شیلا جکسون لی، نماینده دموکرات از تگزاس، گفت:  ما باید فعالیت‌هایی را محکوم کنیم که ایرانیان آزادیخواه در فرانسه و آلبانی را از بیان دیدگاههای دموکراتیک صلح‌جویانهٔ خود در مخالفت با استبداد در ایران باز می‌دارند».  (واشنگتن‌تایمز ۵ تیر)    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید