دستگیری سه نفر در مالاگا و گرانادا توسط پلیس اسپانیا
به‌دلیل دست‌داشتن در سوءقصد تروریستی علیه دکتر آلخو ویدال کوادراس
 
آ. ب. ث. اسپانیا
بعد از منتفی‌شدن سایر مسیرها، خط تحقیقات مسیر (رژیم) ایران است
نه تنها به این دلیل که خود ویدال کوادراس به‌محض شلیک گلوله به آن اشاره کرد
بلکه هم‌چنین به این دلیل که تحقیقات به همان نقطه منتهی شده است
 
ال کنفیدنسیال
رژیم ایران در اکتبر۲۰۲۲ ویدال کوادراس را
به‌دلیل روابطش با شورای ملی مقاومت ایران در لیست سیاه قرار داد
 
ال‌پائیس
به گفتهٔ منابع پلیس، مأموران فرضیة «ردپای رژیم ایران» را
در ارتباط با همکاری این سیاستمدار با مخالفان حکومت تهران حفظ می‌کنند
 
صبح روز سه‌شنبه ۳۰آبان، رسانه‌های اسپانیا از دستگیری سه نفر شامل دو مرد و یک زن در مالاگا و گرانادا به‌دلیل دست‌داشتن در سوءقصد تروریستی علیه دکتر آلخو ویدال کوادراس خبر دادند. دو مرد دستگیر شده دارای تابعیت اسپانیایی و زن دستگیر شده دارای تابعیت انگلیسی است.
ال کنفیدنسیال، گزارش داد:
پلیس ملی دو مرد و یک زن را که گفته می‌شود در تلاش برای قتل آلخو ویدال کوادراس دست داشته‌اند، دستگیر کرده است. دو تن از مظنونان، یک مرد و یک زن، در لانخارون Lanjarón (گرانادا) مخفی شده بودند، در حالی که مرد دیگری در فوئنگیرولا Fuengirola (مالاگا) پیدا شد.
منابع نزدیک به تحقیقات برای ال کنفیدنسیال تأیید کردند که همهٔ آنها به‌مدت چندین روز تحت نظارت دقیق قرار داشته‌اند. عملیات هم‌چنان ادامه دارد و انتظار می‌رود دستگیریهای بیشتری صورت گیرد.
ال کنفیدنسیال، خاطرنشان کرد: « (رژیم) ایران در اکتبر۲۰۲۲ ویدال کوادراس را به‌دلیل روابطش با شورای ملی مقاومت ایران در لیست سیاه (خود) قرار داد.
در ژانویه ۲۰۲۳، مقامات (رژیم) ایران تحریم‌های جدیدی را علیه این سیاستمدار تصویب کردند.
 
آ. ب. ث. اسپانیا نیز، گزارش داد: «آ. ب. ث. دریافته است که فرد دستگیر شده در گرانادا کسی است که حمله را آماده‌سازی و قاتلی را استخدام کرده است که به این سیاست‌مدار شلیک کرد...
در تحقیقات مشخص شده که فرد (دستگیر شده) از گرانادا در تمام آماده‌سازیهای حمله، از جمله نظارت بر ویدال کوادراس (قبل از حمله) نقش داشته است».
آ. ب. ث. افزود: «بعد از منتفی‌شدن سایر مسیرها، خط تحقیقات مسیر (رژیم) ایران است. نه تنها به این دلیل که خود ویدال کوادراس به‌محض شلیک گلوله به آن اشاره کرد، بلکه هم‌چنین به این دلیل که تحقیقات به همان نقطه منتهی شده است.
 
ال‌پائیس روز ۳۰آبان نیز در گزارشی نوشت که به‌گفتهٔ منابع پلیس، مأموران فرضیه «ردپای (رژیم) ایران» را در ارتباط با همکاری این سیاستمدار با مخالفان (حکومت) تهران حفظ می‌کنند.
 
تلویزیون سراسری اسپانیا روز ۳۰آبان نیز با یادآوری گفته خود دکتر آلخو ویدال کوادراس بعد از حمله مبنی بر این‌که این سوءقصد توسط رژیم آخوندی صورت گرفته، گزارش داد: «به‌گفتهٔ منابع قضایی، این موضوع در دست تحقیق است که آیا فرد دستگیر شده در مالاگا به یک کشور ثالث مرتبط است یا خیر؟
... خود ویدال کوادراس، زمانی که در بیمارستان بستری شد، گفت که این حمله می‌تواند به روابط او با مخالفان (رژیم) ایران مرتبط باشد. منابعی که اروپا پرس به آنها مراجعه کرد تأیید کردند که این فرضیه در دست بررسی است».
 
رویترز روز ۳۰آبان نیز در گزارش خود خاطرنشان کرد: «ویدال کوادرس رئیس پیشین حزب مردم در کاتالونیا است. او هم‌چنین بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ نایب‌رئیس پارلمان اروپا بوده است.
وی از متحدان سرسخت شورای ملی مقاومت ایران که (حکومت) ایران را مسئول این حمله اعلام کرده است».
رویترز افزود: «در اکتبر ۲۰۲۲، (رژیم ایران) در تلافی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه خود... ویدال کوادرس را در فهرست تحریم‌های (خودش) قرار داد»... .    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید