این روزها هرگاه که سری به فضای مجازی و یا حتی حقیقی بزنیم، صحنه‌های دلخراش مدارس دخترانه در ایران انسان را با این پرسش مواجه می کند که چرا؟ چرا شخص خامنه ای و حکومت آدمکشان  به جان دختران وطن افتاده است؟ مگر دختران مدرسه ابتدایی و یا دبیرستان و یا خوابگاه‌های دانشجویی چه کردند که چنین مورد انتقام جویی حکومت هستند؟ آیا خامنه ای از عواقب چنین اقداماتی نمی ترسد؟ آیا این اقدامات سررسید موج بعدی قیام را سرعت نخواهد بخشید؟
نگاهی به یک روز جنایت
برای فهم گستردگی اقداماتی که خامنه ای علیه دختران این وطن درحال انجام است، مرور وقایع یک روز مدارس دخترانه در ایران ما را بیشتر به اشراف می رساند.
وبسایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش دادکه حملات شیمیایی سازماندهی شده به مدارس روند روزافزونی به خود گرفته و در یک روز کاری سه شنبه ۲۲ فروردین دست کم ٢٧ مدرسه در شهرهای کرج، اصفهان، تبریز، شاهین شهر، بندر گناوه، کامیاران، شهریار، اشنویه، ارومیه، بروجرد، مریوان، پارس آباد مغان و کرمانشاه (کرماشان) مورد حمله قرار گرفته است.
در شاهین شهر اصفهان دست‌کم ۸مدرسه و هنرستان از جمله مدرسه دخترانه منوچهر انصاری، هنرستان دخترانه آل یاسین و مدرسه فهمیده مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند. دانش‌آموزان مدارس دخترانه شایان در اصفهان، انقلاب اسلامی در تبریز، خدیجه کبری در اشنویه، شیما مرادی در کرمانشاه و یک مدرسه در بندر گناوه از دیگر قربانیان امروز این جنایت هستند.
از ۱۴فروردین به این سو که مدارس شروع به کار کرده است، دانش‌آموزان بسیاری از مدارس در تهران و شهرهای اردبیل، پردیس، کرج، دولت آباد، اصفهان، شاهین شهر، تبریز، مراغه، عجبشیر، نقده، پیرانشهر، ارومیه، اشنویه، بندر گناوه، هفتکل، کوهنجان سروستان، قم، سنندج، سقز، دیواندره، کرمانشاه و آمل، مسموم شده‌اند، اما ارگانهای امنیتی، سیاسی و تبلیغاتی حکومتی به تکذیب و فریب افکار عمومی ادامه می‌دهند.
چرا زنان و دختران هدف شوم خامنه ای هستند؟
اکنون با  اشراف نسبی به آنچه که در  مدارس دخترانه و نیز جامعه ایران جریان دارد، به همان پرسش نخست می پردازیم که چرا خامنه ای زنان و دختران وطن را نشانه گیری کرده است؟برای پاسخ به چند واقعیت بنیادین اشاره می کنیم:
۱.پایه و مبنای ایدئولوژی خمینی و خامنه ای بر زن ستیزی استوار بوده وهست.
۲. به همین دلیل، زنان و دختران نقش پیشتاز و پیشران را در قیام اخیر بر عهده داشتند و دارند. انگیزه زنان برای در افتادن با ولایت فقیه پایان ناپذیر است.
۳.خامنه ای اکنون با رکود نسبی قیام فرصت پیدا کرده است که از زنان و دختران انتقام بگیرد و آنان را به عقب نشینی از مواضع تسخیر شده بکشاند.
۴.خامنه ای گفته بود که ما باید حساب شده کار کنیم و دارد همین کار را می‌کند: طرحش دو لایه دارد؛ اول- دمیدن در جنجال بی حجابی و بسیج همه ارگان‌های حکومتی علیه زنان از مجلس و دولت گرفته تا قوه قضاییه و نهادهای سرکوبگر. دوم-حملات شیمیایی به مدارس دخترانه و ناامن سازی محیط مدرسه و دانشگاه برای دختران توسط عوامل ناشناخته خود و تکذیب و  انکار و یا لوث کردن آن.
۵.هدف اصلی خامنه ای از این اقدامات حساب شده دو چیز است؛ یک. که مانع از رشد و ارتقای قیام خلق شود. او تلاش دارد مساله را به همین حجاب و پوشش محدود کند تا انقلاب و قیام مردم به مرحله سرنگونی و براندازی سیستم او نرسد. او تلاش دارد جنبش مردم ایران کوتوله بماند و از خواسته استراتژیک خود یعنی سرنگونی دور شود. بی جهت نیست که متحدین استعماری و خارج وطنی خود را هم به کار گرفته است که تا در مقوله قیام مردم برای سرنگونی روی عنصر زن و زندگی تمرکز کنند مبادا به نقطه سرنگونی برسد. دو. با این اقدامات تلاش دارد به نیروهای ضربه خورد و وارفته خود در سپاه پاسداران ، اطلاعات و نیروی انتظامی روحیه بدهد که ما هنوز در موضع اقتدار هستیم.نیروهایی که طی ۷ ماه قیام ضربات جانکاهی از مردم دریافت کردند و ترس وجودشان را فراگرفته است.
مسئولیت ما چیست؟
۶.البته خامنه ای به خوبی می داند که روی لبه شمشیر حرکت می‌کند. او با مرز سرخ کردن کشتار تلاش دارد از رادیکال شدن بیشتر قیام و جنبش مردم جلوگیری نماید اما خود می داند همین اقدامات علیه زنان ممکن است خود به جرقه ای بنیان کن تبدیل شود. به همین دلیل اکیدا سفارش کرده که باید حساب شده کار کرد. شدت مسموم سازی مدارس دخترانه و تلاش برای اعمال حجاب اجباری تاکنون به گونه ای بوده است که به تنش جدی منجر نشده است. با این وجود اعتراضات محدودی را در شهرهایی مثل سقز و شاهین شهر بودیم.
۷.بنابراین ما بعنوان مردم ایران و صاحبان  انقلاب و قیام نباید بگذاریم طرح‌های خامنه‌ای برای سرگرم کردن ما به روسری و مسموم سازی ما را از هدف اصلی یعنی سرنگونی دور سازد. دمیدن در شعله قیام مسئولیت ملی ماست. باید هر اقدام سرکوبگرانه حکومت را به مثابه یک فرصت برای یک جرقه و قیام غنیمت بشماریم. طبعا زنان و دختران این میهن در این مسیر نقش اصلی را خواهند داشت. آنان سوژه اصلی سرکوب هستند و بیشتر از دیگران فرصت برای ابراز خشم و انزجار خود علیه خامنه ای را دارند.
بنابراین باید کاری کنیم که خامنه‌ای خیلی زود بیاید و اعتراف کند که برآوردش از جامعه ایران غلط بوده و محاسباتش به خطا  رفته است. تاریخ همیشه می‌گوید دیکتاتورها در این نقطه اشتباهاتی هولناک مرتکب خواهند شد.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید