سایت ایلاف لندن روز ۳۱تیرماه مطلبی از موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران با عنوان «آیا طوفان فروکش کرده و رژیم ایران از مرحله خطر عبور کرده است» را درج کرد.
در این مطلب آمده است:
یک تمرکز رسانه‌یی و سیاسی بی‌سابقه از سوی رژیم ایران وجود دارد و بواسطه آن چنین القاء می‌کند که قیام ۶ماهه سپتامبر ۲۰۲۲-شهریور ۱۴۰۱، سرد و خاموش شده و رژیم به سلامت از آن گذشته است و این‌روزها در ادبیات رژیم تکرار می‌شود که توطئه «دفع شده»، «در نطفه خفه شده»، «درهم کوبیده شده» و «شکست‌خورده‌» است. و خلاصه رژیم تلاش می‌کند که برخلاف وضعیت کنونی‌اش رو به رسانه‌های عربی به‌طور خاص و رسانه‌های غربی به‌شکل عام ظاهرسازی نماید زیرا که رژیم تحت تأثیر این رسانه‌ها قرار دارد.
به‌طور واضح رژیم می‌خواهد پیامی با این مضمون بدهد که طوفان علیه او فروکش کرده و رژیم توانسته است از مرحله خطر به سلامت عبور نماید. او حتی می‌گوید، این ضربه که نتوانسته سرنگونش کرده و کارش را تمام کند موجب تقویت او شده است. اما آنچه باید توجه داشت و به آن دقت کرد این است که حرفها و ادعاهای رژیم و اظهارات سرکردگان و مقاماتش و آنچه رسانه‌هایش می‌گویند اصلاً مهم نیست بلکه مهمتر از آن پیامدها و انعکاسات ادعاهای رژیم بر روی زمین است و سؤال این است که واقعاً موضوع همین‌طور است که او می‌گوید؟
برای فهم درست یا غلطی ادعاهای رژیم خیلی مهم است که یک انعکاس قابل توجه یا حداقل قابل‌قبول برای این حرف در رسانه‌های عربی یا جهانی بیابیم. خصوصاً که در این دوران و مشخصاً در این مرحله، ساده نیست که کسی بدون حساب و کتاب حرفهای غیرعادی و بزرگ بزند. و شاید مهمترین نکته‌یی که باید در اینجا توجه کرد این است که هیچ انعکاسی در رسانه‌های عربی و جهانی مبنی بر تصدیق ادعاهای ر‌ژیم ایران وجود ندارد.
هم‌چنان شک و هشیاری در مورد این رژیم و مقاصد پوشیده‌اش، بر رسانه‌های عربی و جهانی سایه افکنده است و هم‌چنان جهان عرب و کشورهای غربی نسبت به ثبات رژیم و این‌که بنا به ادعایش حمایت مردمی به‌دست آورده قانع نیستند خصوصاً که رژیم در اولین آزمایش خود در غرب شکست خورد. زیرا تلاش کرد گردهمایی اپوزیسیون اصلی ایران در پاریس را ملغی کند. اما این گردهمایی به‌صورتی بی‌سابقه برگزار شد و ۴روز به طول انجامید و نشستهایی بزرگ با حضور سیاستمداران برجسته عرب و غربی برگزار شد که به موضوع ایران و نقش منفی رژیم در منطقه و جهان پرداخته و با زبان آمار و ارقام اوضاع به‌شدت منفی رژیم را مورد بررسی قرار دادند.
هم‌چنین یک ملاحظه مهم دیگر که نباید از ذهن دور بماند این است که آیا اعتماد کشورهای منطقه و جهان به رژیم، مشخصاً بعد از قیام سپتامبر و در جریان هفته‌های اخیر افزایش یافته و رو به جلو بوده است یا خیر؟ بی‌شک مطلقاً هیچ علامتی دال بر وجود این اعتماد دیده نمی‌شود زیرا رژیم در گذشته بارها تجربه شده و دروغ و فریب و پشتک و باروهای رژیم در توافقنامه‌های امضا شده با او بر همگان عیان و روشن است و خلاصه این‌که طوفان فروکش نکرده و رژیم از مرحله خطر عبور نکرده بلکه می‌توان گفت که خطر در انتظارش است.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید