دو سال پیش (۲۸خرداد۱۴۰۰) خامنه‌ای، جلاد۶۷ را از صندوق شعبدهٔ انتخابات نظام بیرون کشید تا برای مقابله با خطر انفجار و قیام، نظام خسته و فرتوت را با کد «دولت جوان حزب‌اللهی» یکدست کند.
در سالروز آن شعبده، که خلیفهٔ ارتجاع به‌بهای سنگین حذف و جراحی بخش عمده‌یی از رأس تا قاعدهٔ نظام انجام داد، خامنه‌ای چقدر موفق بود تا با این به‌اصطلاح یکدست سازی، خطر انفجار و قیام را مهار کند؟
صحبت‌های معاون سیاسی وزیر کشور خودش پاسخ این پرسش است.
محمدرضا غلامرضا، که رئیس ستاد نمایش انتخابات رژیم هم هست، در گفتگو با شبکه تبرستان رژیم (۲۶خرداد) اذعان می‌کند که نظام و «حضرت آقا» در «شرایط حساس و سخت» است.
نامبرده در مورد چشم‌انداز خطرناک نمایش انتخابات آخوندی و خطر تکرار قیام هشدار می‌دهد: «امسال انتخابات داریم که حساس است. چرا حساس؟ چون شرایط، شرایط حساسی است، شرایط سختی است. خامنه‌ای برای چه برخلاف رویهٔ همیشه این بار ابتدای سال آمد موضوع انتخابات را مطرح کرد».
معاون سیاسی وزیر کشور رژیم خود پاسخ می‌دهد: «چون آقا می‌خواهد آمادگی ایجاد بکند. آمادگی چی؟ آخر آیا من و شما و مسئولان دست‌اندرکار واقعاً حس (خطر) گرفتیم؟ میزان خطر را احساس کردیم؟».
این مهره حکومتی سپس پرده از حساب و کتابهایی که در اتاق فکر خامنه‌ای می‌گذرد کنار زده و می‌گوید: «وقتی محرم و صفر تمام بشود، بعد از اربعین که ۱۵شهریور است، بازگشایی دانشگاهها و مدارس و سالگرد اغتشاشات را داریم و یکدفعه وارد معرکهٔ جدیدی می‌شویم و ما را می‌کشانند و می‌برند به‌جایی که دیگر اولویت ما انتخابات نخواهد بود. چون درگیر می‌شویم، هم ذهنمان و فکرمان و هم شاید کف خیابان و موضوع امنیت!».
معاون وزیر کشور رئیسی اذعان می‌کند که در چنین شرایطی، نمایش انتخابات مجلس ارتجاع که قرار است اسفندماه برگزار شود و باعث شده کشاکش و جنگ گرگ‌ها بر سر تصاحب کرسی‌های قدرت و غارت از هم‌اکنون شروع شود، تا کجا می‌تواند خطرناک باشد. او هشدار می‌دهد: «در ساعت صفر (انتخابات) یک جایی گرفتار می‌شویم و بعد آن موقع دیگر دیر است. برای همین اگر خطا کنیم نمی‌توانیم اصلاح کنیم. از این رو انتخابات برای نظام مانند شب عملیات است، هیچ فرقی نمی‌کند، یک عملیات بزرگ است!».
او که می‌داند این هشدارهایی که باید بدهد، بیش‌از‌پیش زیر پای نیروهای وارفتهٔ نظام را خالی می‌کند، می‌گوید: «من نمی‌خواهم شما را بترسانم، نیتم اصلاً ترساندن نیست، اما موضوع مهم است، مهم است، برای همین در حوزهٔ امنیتی، باید بدبینانه‌ترین سناریوها را پیش‌بینی کنیم. چرا که احتمال اتفاقات بد وجود دارد».
صحبت‌های معاون سیاسی وزیر کشور رژیم یک نمونه از انبوه مواردی است که شکست بزرگترین پروژهٔ خامنه‌ای و آخرین برگ او برای مقابله با قیام، یعنی آوردن رئیسی جلاد را نشان می‌دهد.
علت این شکست هم واقعیت سرسخت شرایط انقلابی جامعه است که خامنه‌ای هر تقلایی هم که بکند نمی‌تواند از این واقعیت بگریزد.
 
برای همین است که معاون سیاسی وزارت کشور در کابینه رئیسی جلاد، نه از قول خودش یا رئیسی، بلکه با استناد به خلیفه درماندهٔ ولایت، هشدار می‌دهد: «شرایط حساس است، شرایط سخت است!» و می‌گوید: «در حوزهٔ امنیتی، باید بدبینانه‌ترین سناریوها را پیش‌بینی کنیم»
🙏لطفا به اشتراک بگذارید