به یاد سه سربدار قیام در اصفهان
امروز پنجشنبه ۴خرداد، هفتم سه سربه دار اصفهانه. هفت روز پیش صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی بجرم آزادیخواهی بر طناب‌های دار بوسه زدند تا شاهدی باشن بر ایستادگی خلقی در مقابل یک حکومت فاسد وحشی. حکومت حتی از پیکرهای بی‌جان این شهیدان هم وحشت داشت. برای همین پیکر هر کدوم از اونا رو در گوشه‌ای از اصفهان دفن کرد تا به میعادگاه عاشقان آزادی تبدیل نشه. اما امروز جوانان آزادیخواه برای برگزاری مراسم هفتم این شهیدان در اصفهان فراخوان دادن تا با گرامیداشت یاد این قهرمانان با اونا برای ادامه راهشون تجدید عهد بکنن.
ستارگان سرخ آزادی در ظلام میهن خوش درخشیدند
در سحرگاه ۲۹اردیبهشت سه ستاره سرخ آزادی در آسمان اصفهان«چو خورشید از تیرگی بر آمدند و در خون نشسته و رفتند… ستارگانی که یک دم درین ظلام درخشیدند و جستند و رفتند…
آنها که بودند که در خشم و خروش جوانان میهن طنین انداز شدند؟ شب هنگام که فرا رسید، فریادهای «وای بروزی که مسلح شویم و قسم به سربداران، ایستاده ایم تا پایان»، پایه های حکومت اعدام را لرزاند.
صالح میرهاشمی ۳۶ساله، روز ۲۵آبان به اتهام کشتن مزدوران نیروهای سرکوبگر در اصفهان دستگیر شد. او بیش از ۴۰روز در انفرادی بود. خانواده‌اش از وضعیت او هیچ خبری نداشتند. در زندان در اثر شکنجه پرده گوشش پاره شد و دندان‌هایش شکست.
صالح، کاراته‌کار و مربی کاراته بود. او چهارمین ورزشکار اعدام شده در قیام سراسری۱۴۰۱ است. صالح به سه ورزشکار شهید دیگر؛ مجیدرضا رهنورد،‌ محمدمهدی کرمی و  محمد حسینی پیوست.
مجید کاظمی، روز ۳۰ آبان، ۵ روز بعد از حادثه خانه اصفهان، در خانه برادرش حسین، به همراه او با ضرب و شتم توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شد. او در یپامی صوتی از داخل زندان به مادرش گفته بود:
… من معامله با خدا کردم، فقط همین رو میتونم بهت بگم معامله ما با خداست ام وهب مادری بود که سر پسرش رو در راه امام حسین بریدن سر رو انداخت جلوشون. گفتن سر پسرت رو نمیخوای گفته بود سر رو نمی‌خوام من معامله با خدا کردم.  
بعد از شهادت مجید، مزدوران حکومتی دیگر اعضای خانواده‌اش را با حمله‌ای وحشیانه بازداشت کرده و با خود بردند.  
سعید یعقوبی سی و یک ساله بود و روز ۲۷آبان، در محل کارش که در یک آژانس املاک مشغول به کار بود، توسط مزدوران حکومتی دستگیر و به انفرادی منتقل شد. سعید تنها نان‌آور خانه بود و از مادر ۸۱ ساله و پدر ۸۵ ساله‌اش نگهداری می‌کرد.
این سه قهرمان پس از مرگ نیز با پیکرهای بی جانشان با ظالمان جنگیدند. حکومت از ترس قیام نگذاشت آنها در کنار هم در زمین آرام بگیرند وهر کدام را در گوشه‌ای از اصفهان بدون حضور مردم دفن کرد.
سعید یعقوبی در آرامستان روستای کردسفلی، مجید کاظمی در حبیب آباد و صالح میرهاشمی در بلطاق بخاک سپرده شدند.
بی تردید این بذری که در روستاهای اصفهان کاشته شد؛ جنگل خشم و طغیان علیه دیکتاتور را رویان خواهد کرد …    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید