شورای ملی مقاومت بعنوان دیرپاترین تشکل سیاسی تاریخ ایران است که ۴۲سال است اعضای آن در بستر یک مناسبات دموکراتیک و در تفاهم و همفکری از دل مهیب‌ترین طوفانها و تحولات سیاسی و اجتماعی… به سلامت عبور کرده‌اند. شاید تا قبل از ۶ماه اخیر و تحولات پرشتابی که پشت سر گذاشته‌ایم، قدر و قیمت این سرمایه آنطور که باید درک نمی‌شد و تاثیری که نقش رهبری یک جریان میتواند بر تداوم همدلی و استمرار روند اصولی و هماهنگی یک جریان فکری بگذارد، در این ابعاد، بويژه برای عموم ناروشن بود.
اما تحولاتی که پس از قیام ۱۴۰۱ در فضای سیاسی ایجاد شده است، بویژه تلاش برای ایجاد آلترناتیوهای دست‌‌ساز یک شبه ارتجاعی و استعماری با هدف به انحراف بردن انقلاب، حقانیت بسیاری از اصولی که یک نیروی انقلابی و جدی مانند مجاهدین خلق در محک یک تجربه خونین ۵۷ساله بدست آورده‌اند، را بر همگان آشکار کرده است. اولین اصل، داشتن مرز سرخ جدی در مبارزه با رژیمی است که جز با قهر انقلابی سرنگون نمی‌شود. ایجاد هر شکافی در این امر که میتوان این رژیم را با مبارزه مسالمت‌آمیز یا اصلاح‌کردن و گفتگو با جناح‌هایی از درون حاکمیت به زیر کشید، نه تنها کمکی به حل مبارزه و براندازی این رژیم وحشی نمی‌کند که عامل نفوذ و ضربه از طرف دشمن خواهد شد. بازی اطلاعاتی امثال پاسدار مدحی و قبل از هر چیز تجربه ۶ماه اخیر قیام ایران، به ما میاموزد که باید هر چه بیشتر به این قوانین پایبند باشیم.
اصول پایه‌ای ایجاد و حفظ یک آلترناتیو دموکراتیک
بدون داشتن مرز سرخ انقلابی با دشمن و شاه و شیخ، نمیتوان تمام عیار با شیخ درافتاد و آنرا سرنگون کرد.
بدون داشتن یک رهبری انقلابی و از جان گذشته، نمیتوان سرنگونی رژیم ولایت فقیه که برآمده از یک فاشیسم مذهبی با انواع و اقسام ارگانهای سرکوبگر و جنایتکار است را هدایت کرد.
بدون داشتن رهبری که بتواند آراء و نظرات مختلف را شنیده و همه را یکسو و هم‌جهت کند، آلترناتیو که سهل است، حتی یک کانون فکری و تجمع روشنفکری نیز شکل نخواهد گرفت.
با توجه به همین چند اصل خیلی محرز و پایه‌ای، میتوان عظمت پایداری آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت را بیشتر فهمید. بویژه از این جهت که شورا کانون بسیاری از توطئه‌ها و طرح و برنامه‌های رژیم برای متلاشی کردن آن بوده است.
 
تجربه قیام ۶ماهه به ما می‌آموزد که آلترناتیو نه با دود و دم رسانه‌ای و نه با هیاهو و تبلیغات که تنها با پایبندی به اصول و پرنسیبهای انقلابی و مبارزاتی و مناسباتی دمکراتیک شکل خواهد گرفت و با گذشت و فداکاری است که دوام و قوام خواهد یافت.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید