ارديبهشت 15, 1403

برگ‌های بی‌خزان ـ اکبر کاظمی

in جنبش دادخواهی

by Super User

من اکبر کاظمی هستم مدت ۷‌سال در زندانهای لاهیجان، قزلحصار و اوین بودم که بیشترین…
شهریور 25, 1401

تصویب طرح شورای ملی مقاومت درباره رابطه دولت با دین و مذهب

جدایی دین و دولت نوعی نگرش سیاسی است که بر مبنای آن دین و حکومت…
شهریور 25, 1401

سالروز درگذشت حاج خلیل رضایی گرامی باد

in یاد یاران خاموش

by Super User

سالروز درگذشت حاج خلیل رضایی گرامی باد. حاج خلیل رضایی از جمله مردان بزرگی در…
شهریور 21, 1401

دیدگاه‌ها - درباره زنان نیروی تغییر

https://vimeo.com/348863476
شهریور 21, 1401

گواهی تاریخی آقای منتظری در مورد شکنجه و اعدام در زندانها-اعدام دختران…

in جنبش دادخواهی

by Super User

گواهی تاریخی آقای منتظری در مورد شکنجه و اعدام در زندانها-اعدام دختران ۱۳ساله گواهی تاریخی…
شهریور 21, 1401

سپاه پاسداران سپاه جنگ و جنایت - قسمت دوم - #انحلال_سپاه_پاسداران

https://vimeo.com/335484029در این برنامه ارگانی را زیر ذره بین میبریم ،که بصورت بسیار استثنایی ، بیسابقه…
شهریور 21, 1401

سپاه پاسداران سپاه جنگ و جنایت - قسمت اول - #انجلال_سپاه_پاسداران

https://vimeo.com/334444173سپاه پاسداران در تمامیت خودش به عنوان یک گروه تروریستی در لیست سیاه وزارت خارجه…
شهریور 19, 1401

۵ مرداد۶۷ سرآغاز قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سراسر کشور

in جنبش دادخواهی

by Super User

۵ مرداد۶۷ سرآغاز قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ۳۳ سال پیش، خمینی دستور قتل‌عامی گسترده…
شهریور 19, 1401

سریال فرازها ـ قسمت چهارم ـ وحدت نیروها

https://vimeo.com/748254829
شهریور 08, 1401

عفو بین‌الملل؛ ناپدیدسازی قهری؛ رنج و آزار روانی ادامه‌دار - اشاره به…

in جنبش دادخواهی

by Super User

عفو بین‌الملل در روز جهانی قربانیان ناپدیدسازی قهری سه‌شنبه ۸ شهریور نوشت: قربانیان «ناپدیدسازی قهری»…

گزارش عفو بین الملل از شکنجه بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در ایران
سازمان عفو بین‌الملل چهارشنبه ۱۲شهریور طی گزارشی با عنوان «ویرانگران انسانیت» جزییات بازداشت و محکومیت‌های پس از اعتراضات سراسری آبان‌ماه را منتشر کرده است.
بخشهایی از گزارش تفصیلی عفو بین‌الملل درباره بازداشتهای گسترده، ناپدیدسازی و شکنجه
در پی اعتراضات آبان ۹۸ در ایران:
«عفو بین‌الملل دریافته است که بازداشت شدگان اکثراً در جریان بازجوییها در مرحله‌ٔ اولیه بازداشتشان در معرض شکنجه و سایر بدرفتاریها قرار داشته و در شرایطی نگهداری می‌شدند که از نظر حقوقی «ناپدیدشدگی قهری» محسوب می‌شود.
بنا به اطلاعاتی که عفو بین‌الملل گردآوری کرده، از شکنجه به‌منظور مجازات، ارعاب و تحقیر بازداشت شدگان استفاده شده است. به علاوه، بازجویان از شکنجه به‌عنوان ابزاری برای واداشتن بازداشت شدگان به «اعتراف» و بیان اظهاراتی مبنی بر مجرم شناختن خودشان استفاده کرده‌اند؛ این اظهارات و «اعترافات» نه فقط به موضوع مشارکت در اعتراضات بلکه هم‌چنین به ادعاهای بازجویان مبنی بر ارتباط معترضان با گروه‌های سیاسی مخالف حکومت، مدافعان حقوق‌بشر، روزنامه‌نگاران و رسانه‌های خارج کشور و هم‌چنین با دولتهای بیگانه مربوط می‌شده است.
در اکثر موارد، آسیب دیدگان گفته‌اند که در حالی که کیسه‌ای روی سرشان کشیده یا به آنها چشم‌بند زده بودند، با مشت و لگد مورد ضرب وجرح قرار گرفته‌اند؛ شلاق خورده‌اند؛ زیر ضربات چماق، شلنگ پلاستیکی، باتون و کابل قرار گرفته‌اند؛ به مدت طولانی آویزان شده یا مجبور شده‌اند در حالتهای دردآوری بنشینند یا بایستند؛ از غذا و آب آشامیدنی کافی محروم شده‌اند؛ و گاهی برای هفته‌ها یا حتی ماهها در سلولهای انفرادی قرار گرفته‌اند.
هم‌چنین، اطلاعاتی از منابع دست اول در اختیار عفو بین‌الملل قرار گرفته مبنی بر این‌که بازجویان وابسته به تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی و مأموران زندانها بازداشت شدگان، از جمله کودکان، را به این شیوه‌ها مورد شکنجه قرار داده‌اند: برهنه کردن زندانیان و پاشیدن آب سرد بر بدنشان؛ نگه‌داشتن بازداشت شدگان به‌طور مستمر و به مدت طولانی در معرض گرما یا سرمای شدید و / یا بمباران آنها با نور تند و صداهای گوشخراش؛ کشیدن ناخنهای انگشتان دست و پا؛ اسپری فلفل زدن به نقاط مختلف بدن؛ تزریق یا خوراندن اجباری مواد شیمیایی؛ شوک الکتریکی؛ القای حس خفگی با آب؛ و اعدامهای نمایشی
اطلاعاتی که از طریق منابع دست اول، از جمله آسیب‌دیدگان و بستگان آسیب دیدگان و منابعی در داخل زندانها، به دست عفو بین‌الملل رسیده نشان می‌دهد که بازجویان و مسئولان زندانها مردان بازداشت شده را مورد خشونت جنسی، از جمله برهنه سازی اجباری، دشنامهای جنسی، پاشیدن اسپری فلفل به دستگاه تناسلی و وارد آوردن شوک الکتریکی به این نقاط قرار داده‌اند.
به علاوه، تمام آسیب دیدگانی که با عفو بین‌الملل صحبت کرده‌اند اشکال مختلف شکنجه روانی را با هدف اخذ «اعترافات» اجباری گزارش کرده‌اند.
هم‌چنین، مقام‌های مسئول، از جمله بازجویان وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران، مسئولان زندانها و مقام‌های دادستانی، به شکل پیوسته بازداشت شدگان را با محروم کردن عامدانه آنان از دسترسی به خدمات درمانی و دارو مورد شکنجه و سایر بدرفتاریها قرار داده‌اند، داروها و خدماتی که بازداشت شدگان برای معالجه جراحتهایی که در جریان اعتراضات متحمل شده بودند، از جمله زخم گلوله و جراحات ناشی از ضرب وجرح، و هم‌چنین برای معالجه صدمات ناشی از شکنجه به آنها نیاز داشتند.
در روزهای پس از اعتراضات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی اقدام به پخش «اعترافات» اجباری نمود که تحت شکنجه و سایر بدرفتاریها اخذ و ضبط شده بودند. این «اعترافات» متعاقباً به‌طور سازمان‌یافته مورد استناد دادگاهها در جریان محاکمه‌های به‌شدت ناعادلانه قرار گرفتند، حتی در شرایطی که متهمان اظهارات سابق خود را در دادگاه پس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند که اعترافات»شان زیر شکنجه و سایر بدرفتاریها اخذ شده است.
عفو بین‌الملل به‌علاوه از طریق مصاحبه‌های انجام شده در جریان دستگیری و شکنجه‌ٔ تعداد زیادی کودک در استانهای کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان قرار گرفته است.
اکثریت وسیعی از کسانی که عفو بین‌الملل با آنها مصاحبه کرده تا هفته‌ها و ماهها پس از وقوع اعتراضات در حالت شوک، ترومای روانی، و اضطراب به سر می‌بردند از یک‌سو مایل به بازگو کردن سرگذشتشان بودند و از سوی دیگر از این بیم داشتند که در صورت چنین کاری، خود یا بستگانشان با اقدامات تلافی‌جویانه مواجه می‌شوند. عفو بین‌الملل پیش‌تر مستنداتی در این باره منتشر کرده است که در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ و متعاقب آن، تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی ایران کارزار سرکوبی به راه انداخته‌اند تا مانع از آن شوند که خانواده‌های آسیب دیدگان و سایر افراد به رسانه‌ها و سازمانهای حقوق‌بشری اطلاع‌رسانی کنند
نیروهای امنیتی ایران برای سرکوب اعتراضات به‌سرعت وارد عمل شدند و در جریان این عملیات سرکوب، که تا ۲۸ آبان ادامه داشت، با توسل غیرقانونی به قوه قهریه، و از جمله با استفاده از سلاحهای مرگبار، گلوله‌های ساچمه‌ای، گاز اشک‌آور و ماشینهای آبپاش به مقابله با معترضان و شاهدان اعتراضات پرداختند.
با فاصله کمی پس از آغاز اعتراضات، مسئولان ایرانی دسترسی به اینترنت را تقریباً به‌طور کامل مسدود کردند و این اقدام مانع از این شد که مردم داخل کشور تصاویر و ویدئوهای سرکوبهای مرگبار را به‌صورت همزمان در معرض دید جهانیان قرار دهند.
بستگان دستگیر شدگانی که در بازداشت بدون ارتباط با دنیای بیرون به سر می‌بردند یا قهراً ناپدیده شده بودند نیز مورد آزار و ارعاب قرار گرفتند، از جمله از این طریق که مأموران اطلاعاتی و امنیتی آنان را احضار کرده و برای بازجویی در حبس نگه داشته و تهدید کرده بودند که اگر از تلاش برای کسب اطلاع درباره محل نگهداری یا وضعیت بستگانشان دست برندارند، یا درباره وضعیتشان اعتراض علنی و افشاگری کنند، خود آنان را دستگیر و زندانی می‌کنند.
مکانها زیر نظر تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی، در اکثر موارد وزارت اطلاعات یا واحد حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران، قرار دارند. بازداشت شدگان در این مکانها مورد شکنجه و سایر بدرفتاریها، از جمله حبس طولانی‌مدت در سلول انفرادی، قرار می‌گرفتند. سایر بازداشت شدگان را به پاسگاههای نیروی انتظامی یا زندانهای پرجمعیت انتقال می‌دادند و در آنجا بسیاری را در سلولهای انفرادی و بدون دسترسی به دنیای بیرون زندانی می‌کردند.
مکانهای مخفی که به‌صورت غیررسمی برای حبس کردن بازداشت شدگان مورد استفاده قرار می‌گیرند کاملاً فراقانونی هستند. این اماکن معمولاً خانه‌ها یا آپارتمانهایی هستند که تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی، در اکثر موارد وزارت اطلاعات یا واحد حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران، برای حبس کردن دستگیر شدگان در اختیار خود گرفته‌اند. بازداشتگاههای مخفی در فهرست اماکن «سازمان زندانها» ثبت نشده‌اند و در نتیجه، بازداشت شدگان و بستگانشان هرگز متوجه نمی‌شوند که در کجا حبس بوده‌اند. مسئولان اطلاعاتی و امنیتی اصطلاحاً به این بازداشتگاهها «خانه‌های امن» می‌گویند. این در حالی است که طبق قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی و سایر قوانین، بازجویان و مأموران تحقیق می‌بایست از بردن بازداشت شدگان به این اماکن خودداری ورزند».
عفوبین‌الملل هم‌چنین تحت عنوان معترضان محکوم به اعدام می‌نویسد:
«امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی به اتهام ایجاد حریق در جریان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ در تهران به اعدام محکوم شده‌اند؛ این متهمان هر گونه دخالت در این وقایع را انکار کرده‌اند. محاکمه آنان به‌شدت ناعادلانه بوده است. هر سه نفر از حق دسترسی به وکلای خود در طول مرحله بازجویی محروم بودند، و تا هفته‌ها قربانی ناپدیدسازی قهری شده بودند. بنا به گزارشها، هر سه نفر در طول مرحله بازجویی مورد شکنجه و سایر بدرفتاریها قرار گرفته‌اند. هم‌چنین، امیرحسین مرادی در دادگاه گفته است که مجبور به ارائه «اعترافاتی» در مقابل دوربین شده است».
در بخش پایانی گزارش عفو آمده است: «در جریان اعتراضات و متعاقب آن، مقامها و مسئولان اقدام به ساخت و پرداخت روایتهایی کردند که ادعا می‌کرد اعتراضات را «عوامل ضد انقلاب» و «دشمنان خارجی» به راه انداخته و هدایت می‌کنند. مقامها و مسئولان اعتراضات را «غیرقانونی» و معترضان را به‌عنوان «اغتشاشگران» و «اشرار» معرفی می‌کردند، و به مردم هشدار می‌دادند که خودشان را از تجمعات کنار نگه دارند.
علی خامنه‌ای، در سخنانی در ۲۶ آبان ۱۳۹۸ معترضان را اشراری خواند که به تحریک عوامل «ضد انقلاب» و «دشمنان خارجی» جمهوری اسلامی دست به خشونت می‌زنند.
او در ادامه به نیروهای امنیتی دستور داده بود تا در برخورد با معترضان «به وظایف خود عمل کنند»، و به این ترتیب عمًلا مجوز ادامه دادن به سرکوبهای بی‌رحمانه را صادر کرده بود.
در همان روز، دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی، نیز «عوامل ضد انقلاب» و سازمان مجاهدین خلق را مسئول ناآرامیها معرفی کرده بود. او در ملاقات با نمایندگان مجلس گفته بود: «تعدادی از افراد که اقدام به تحریک مردم در خیابان‌ها می‌کردند، شناسایی شدند. مشخص شد که آنان با سازمان (مجاهدین) در ارتباط هستند. آنان برخی از افراد شرور منطقه بودند ... پول گرفتند تا ایجاد آشوب کنند».
🙏لطفا به اشتراک بگذارید    
شهریور 01, 1402

دی‌کلاسیفاید انگلستان: ۷۰سال پیش انگلیس برای منافع شرکت بریتیش پترولیوم به سرنگونی…

in گزارش

by Super User

توئیت سایت تحقیقاتی دی‌کلاسیفاید انگلستان - ۱۹ اوت۲۰۲۳ ۷۰سال پیش انگلیس برای منافع شرکت بریتیش…
مهر 25, 1402

سیا به‌طور علنی اذعان کرد که کودتای ۱۹۵۳ که از آن در…

in اخبار

by Super User

  آسوشیتدپرس-۲۰مهر۱۴۰۲ پس از ۷۰سال سیا به‌طور علنی و رسمی اذعان کرد کودتای ۲۸مرداد علیه…
مرداد 06, 1400

ماجرای پرواز رهبر مقاومت از تهران به پاریس قسمت اول

https://www.youtube.com/watch?v=mjfTVdiRIm0
آذر 10, 1402

#ایران - گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد فعالیت‌های تروریستی - #سر_مار_در_تهران_است…

in مقاله ها

by Super User

وزارت‌خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در رابطه با فعالیت‌های تروریستی رژیم آخوندها در سال…
آذر 17, 1400

دادگاه دژخیم #حمید_نوری در استکهلم و آکسیون اعتراضی ایرانیان آزاده و هواداران…

in دادگاه سوئد

by Super User

چهل وهشتمین جلسهٔ محاکمهٔ حمید نوری از دژخیمان قتل‌عام۶۷ در دادگاه استکهلم آغاز شد. این…
آبان 20, 1402

انفجار در فرمانداری رژیم ستمگر آخوندی در اسلام‌آباد غرب توسط کانون شورشی…

in کانونهای شورشی

by Super User

انفجار در فرمانداری رژیم ستمگر آخوندی در اسلام‌آباد غرب توسط کانون شورشی قهرمان در پاسخ…
دی 08, 1402

#ایران - جاودانگی و درگذشت قهرمان مجاهد خلق محسن نگهبان پس از…

https://vimeo.com/896664872جاودانگی و درگذشت قهرمان مجاهد خلق محسن نگهبان پس از ۴۴ سال مبارزه با دیکتاتوری…
آبان 17, 1402

سناتور مارکو روبیو: استقبال از تصویب قانون توقف پناه دادن به نفت…

in اخبار

by Super User

سایت سناتور مارکو روبیو دوشنبه ۱۵آبان نوشت: روبیو و همکاران، از تصویب قانون توقف پناه…
ارديبهشت 15, 1403

جاودانگی و درگذشت قهرمان مجاهد خلق عبدالرحیم احراری

جاودانگی و درگذشت قهرمان مجاهد خلق عبدالرحیم احراری پس از ۴۶سال مبارزه در صفوف مجاهدین…
فروردين 07, 1403

#مسعود_رجوی: خجسته باد سال شورش و قیام برای گسستن بند از بند…

#مسعود_رجوی اول فروردین ۱۴۰۳: خجسته باد سال شورش و قیام برای گسستن بند از بند…
تیر 24, 1402

مصاحبه با پروفسور جان متر مدیر پروژه تلسکوپ جیمز وب در سالگرد…

مصاحبه با پروفسور جان متر مدیر پروژه تلسکوپ جیمز وب در سالگرد ارسال اولین تصاویر…
خرداد 28, 1399

مسعود رجوی -سخنرانی و میتینگ دانشگاه تهران (آینده انقلاب) - ۱۰بهمن ۱۳۵۸

گزیده سخنرانی برادر مجاهد مسعود رجوی - آینده انقلاب در دانشگاه تهران بنام خدا و…
آبان 15, 1402

پیام های هشداردهنده آمریکا به رژیم ایران و حزب‌الله #سر_مار_در_تهران_است #انحلال_سپاه_پاسداران #ایران

in اخبار

by Super User

به‌گزارش نیویورک تایمز در بحبوحه تشدید نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری اسراییل و گروه‌های فلسطینی…
فروردين 31, 1403

سه‌شنبه‌های نه به اعدام

in گزارش

by Super User

روزهای سه‌شنبه به نمادی از مقاومت و آزادیخواهی تبدیل شده. «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» فریاد…
تیر 18, 1400

همبستگی نمایندگان پارلمان اروپا با گردهمایی جهانی ایران آزاد - ۱۹تیر۱۴۰۰

in پیش از کهکشان

by Super User

به سوی کهکشان آزادی؛ همبستگی با قیام مردم ایران حمایت از کانون‌های شورشی و مؤسسان…
دی 06, 1402

#ایران - کنفرانس در هلند به مناسبت روز جهانی #حقوق‌_بشر – قسمت…

https://vimeo.com/894234774 با شرکت نمایندگان پارلمان هلند وشخصیت های سیاسی - لاهه - شنبه ۱۸ آذر…
شهریور 01, 1402

نامه میلان زور ، ریشارد چارنسکی و جانا گانچا به رئیس اتحادیه…

in اخبار

by Super User

https://vimeo.com/855457374 نامهٔ شماری از نمایندگان پارلمان اروپا به‌رئیس اتحادیهٔ اروپا، سران دولتهای عضو و رئیس…
شهریور 03, 1402

مروری بر جنبش دادخواهی ـ آغاز مرحله جدیدی در جنبش دادخواهی -…

in جنبش دادخواهی

by Super User

https://vimeo.com/856122603 جنبش دادخواهی در ایران نیز عین خود نظام یک پدیده منحصر به فرد است…
شهریور 04, 1402

بررسی فساد و اختلاس در دو دهه گذشته حکومت آخوندی - #انحلال_سپاه_پاسداران…

in گزارش

by Super User

https://vimeo.com/856547333عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آخوندی خبر از اختصاص ۱۱میلیارد دلار ارز دولتی داد…
ارديبهشت 07, 1402

بروس مک کولم - شعار مرگ بر ستمگر چه شاه و چه…

in اخبار

by Super User

https://vimeo.com/821574559
خرداد 02, 1402

گروه پارلمانی مشترک مجلس نمایندگان، حمایت خود را از قیام مردم ایران…

in اخبار

by Super User

سایت برایت بارت اول خرداد ضمن انعکاس جلسه استماع گروه پارلمانی «زنان ایران» در کنگره…
ارديبهشت 30, 1402

آتش و قیام، جواب اعدام - #قیام_جواب_اعدام

in مقاله ها

by Super User

بامداد جمعه ۲۹اردیبهشت ضحاک ماربه‌دوش، در وحشت از قیام خلق، سه زندانی قیام در اصفهان،…
ارديبهشت 18, 1402

سرنگونی ۳۵پهپاد شاهد رژیم #ایران در #اوکراین

in اخبار

by Super User

انفجار یک پهپاد در آسمان شهر کیف هنگام حمله هواپیمای بدون سرنشین روسیه، در بحبوحه…
فروردين 16, 1403

خانم #مریم_رجوی: در ديدار با آقای ماریو دیاز بالارد نماینده کنگره آمریکا،…

in توییت مریم رجوی

by Super User

خانم #مریم_رجوی: در ديدار با آقای ماریو دیاز بالارد نماینده کنگره آمریکا، رئيس زير كميته…
آذر 06, 1402

#ایران - جان باختن دو کولبر زحمتکش بر اثر شلیک مستقیم پاسداران…

in اخبار

by Super User

پاسداران جنایتکار روز یکشنبه ۵ آذر با شلیک مستقیم بسوی کولبران زحمتکش دو تن از…
تیر 01, 1402

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت: حمله خشونت‌آمیز به اشرف۳ اقدامی ظالمانه علیه…

in اخبار

by Super User

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت در بیانیه‌ای حمله جنایتکارانه پلیس آلبانی به اشرف۳ را محکوم…
ارديبهشت 19, 1399

تاریخچه ای از مکه ، هنر اسلامی و اقوام ملتهای اسلامی

in در جهان

by Super User

https://vimeo.com/415968101