شهریور 25, 1401

تصویب طرح شورای ملی مقاومت درباره رابطه دولت با دین و مذهب

جدایی دین و دولت نوعی نگرش سیاسی است که بر مبنای آن دین و حکومت…
شهریور 25, 1401

سالروز درگذشت حاج خلیل رضایی گرامی باد

in یاد یاران خاموش

by Super User

سالروز درگذشت حاج خلیل رضایی گرامی باد. حاج خلیل رضایی از جمله مردان بزرگی در…
شهریور 21, 1401

دیدگاه‌ها - درباره زنان نیروی تغییر

https://vimeo.com/348863476
شهریور 21, 1401

گواهی تاریخی آقای منتظری در مورد شکنجه و اعدام در زندانها-اعدام دختران…

in جنبش دادخواهی

by Super User

گواهی تاریخی آقای منتظری در مورد شکنجه و اعدام در زندانها-اعدام دختران ۱۳ساله گواهی تاریخی…
شهریور 21, 1401

سپاه پاسداران سپاه جنگ و جنایت - قسمت دوم - #انحلال_سپاه_پاسداران

https://vimeo.com/335484029در این برنامه ارگانی را زیر ذره بین میبریم ،که بصورت بسیار استثنایی ، بیسابقه…
شهریور 21, 1401

سپاه پاسداران سپاه جنگ و جنایت - قسمت اول - #انجلال_سپاه_پاسداران

https://vimeo.com/334444173سپاه پاسداران در تمامیت خودش به عنوان یک گروه تروریستی در لیست سیاه وزارت خارجه…
شهریور 19, 1401

۵ مرداد۶۷ سرآغاز قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سراسر کشور

in جنبش دادخواهی

by Super User

۵ مرداد۶۷ سرآغاز قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ۳۳ سال پیش، خمینی دستور قتل‌عامی گسترده…
شهریور 19, 1401

سریال فرازها ـ قسمت چهارم ـ وحدت نیروها

https://vimeo.com/748254829
شهریور 08, 1401

عفو بین‌الملل؛ ناپدیدسازی قهری؛ رنج و آزار روانی ادامه‌دار - اشاره به…

in جنبش دادخواهی

by Super User

عفو بین‌الملل در روز جهانی قربانیان ناپدیدسازی قهری سه‌شنبه ۸ شهریور نوشت: قربانیان «ناپدیدسازی قهری»…
مرداد 18, 1401

نامه زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد از زندان سمنان

in جنبش دادخواهی

by Super User

عدم اجرای عدالت برای شاه و ساواک راه تکرارش را برای این حکومت باز کرد…
اما در دهه۹۰ به‌طور خاص از سال۹۵ که مجاهدین به‌طور کامل به آلبانی منتقل شدند و هجرت بزرگ میسر شد، آنها ابتدا جنبش دادخواهی را راه انداختند و موضوع قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ را بعد از سه دهه از زیر خاکستر بیرون کشیدند و این سؤال را در سطح جامعه مطرح کردند که چرا مجاهدین قتل عام شدند. تا جاییکه حتی ناطق نوری گفت نوه‌اش از او سؤال می‌کند که چرا مجاهدین را که در زندان دست خودمان بودند اعدام کردیم.
این تاثیر‌گذاری تا جایی بود که در جریان انتخابات ۹۶ خامنه‌ای صحبت از این کرد که مبادا در داستانهای دهه۶۰ جای جلاد و شهید عوض شود.
سپس در دیماه ۹۶ و بعد هم در مرداد ۹۷ و آبان و دیماه ۹۸ شاهد قیامهای گسترده مردم و جوانان علیه تمامیت نظام حاکم هستیم. بنابراین بعد از هجرت مجاهدین به آلبانی تقریباً هر سال یک قیام گسترده با ابعاد و شدت خیلی بیشتر در ایران به‌وجود آمده است که خصلت سرنگونی طلبی داشته است. فعالیت‌های کانون‌های شورشی هم تقریباً در همین دوره مثل یک موزیک متن لاینقطع ادامه داشته و رژیم با همه اقداماتش نتوانست جلوی گسترشش را بگیرد. پس رژیم یک درد جدی دارد که به این فیلمسازی گسترده و کثیف علیه مجاهدین روی آورده است. مشخصاً بعد از ورود مجاهدین به آلبانی و تغییر وضعیت آنها از فاز تدافع به فاز تهاجم و این‌که رژیم دیگر نمی‌توانست مثل قبل آنها را به‌لحاظ فیزیکی ترور و به‌زعم خودش نابود کند، شیوه پرداختن به مجاهدین تغییر کرد و فیلمهای سینمایی برای این کار در نظر گرفته شد و به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.
بررسی پرخرج‌ترین محصول سینمای آخوندی دربارهٔ مجاهدین: ماجرای نیمروز۲
فیلم ماجرای نیمروز۲ رد خون تلاش می‌کند تا تصویری از عملیات فروغ جاویدان، و مناسبات درونی مجاهدین به مخاطب ارائه بدهد. در عین‌حال تلاشی است برای توجیه‌تراشی جنایات رژیم و اعدامهای مجاهدین پس از عملیات فروغ جاویدان در سال۶۷. فیلم محصول سال۹۷ است که تقریباً یک سال پس از تولیدش در مهر ۹۸ اکران عمومی می‌شود و در همین اواخر در دوران قرنطینه خانگی وارد شبکه خانگی هم شده و در شبکه اینترنت منتشر شده است. این فیلم در واقع حاصل تمام تجارب رژیم در عرصه فیلمسازی علیه مجاهدین است و به‌قول عواملش می‌خواستند خیلی باورپذیر باشد. این فیلم در ادامه ماجرای نیمروز یک ساخته شد که خود خامنه‌ای با عواملش ملاقات کرد و شخصاً از قسمت اولش تقدیر نمود.
مخاطب «رد خون» کیست؟
هر محصولی که توسط رژیم تولید می‌شود در کلی‌ترین توصیف یا مخاطبین درون رژیم دارد یا بیرون از رژیم. حتی می‌توان در مواردی روی این دست گذاشت که برخی از محصولات فرهنگی رژیم مخاطبان درون و بیرون رژیم را همزمان هدف قرار می‌دهد و سعی بر ساخت نقاط مشترک بین مخاطب درون و بیرون رژیم، و برجسته کردن آنها دارد.
مثلا بعضی فیلمهای رژیم مثل به‌وقت شام صحبت از امنیت ملی می‌کند و می‌خواهد همزمان درون و بیرون نظام را باهم پشت خودش بیاورد.
در مورد فیلم رد خون می‌توان گفت مخاطب این فیلم در بیرون رژیم است.
اگر روند فیلمسازی رژیم علیه مجاهدین را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که در ابتدا فیلمها خیلی کلیشه‌یی و آماتوری بودند. یعنی تصویری که از مجاهدین ارائه می‌دادند خیلی کاریکاتوریزه شده بود. مثل شخصیتهای منفی فیلمهای هالیودی که همیشه یکسری آدمهای بدون فکر و منطق که فقط آمدند برای کشتار و... . .
واقعیت این است که شخصیت‌پردازی در فیلم سینمایی یکی از شاخصهای اصلی ارزیابی و باورپذیری فیلم است. یعنی شما نگاه می‌کنید که بالاخره این شخصیت چقدر می‌تواند در عالم واقع وجود داشته باشد، آیا حالاتش طبیعی است؟ کار کردهاش طبیعی است؟
اگر فیلم برای درون رژیم باشد نیازی نیست که دشمن خود را خیلی طبیعی نشان بدهند، چون فرض می‌گیرند که مخاطب داخلی هم قبول دارد که دشمن آدم بدی است. فقط کافی است که نشان داده شود که قهرمان داستان فیلم دشمن را می‌زند و مخاطب به این شکل راضی می‌شود. این کاری بود که در ماجرای نیمروز کردند.
ولی هم‌چنان که گفتیم مشکل رژیم این نبود که این‌همه خرج کند که فقط بسیجیهای خودش را راضی کند. بلکه هدف یک چنین پروژه پرهزینه‌یی مثل ماجرای نیمروز ۲ این بود که بینندگان مخالف رژیم را هم تحت تاثیر قرار بدهد که آنها به سمت مجاهدین نروند. بنابراین در فیلم رد خون چیزهایی گذاشته که در قدم اول اعتماد بیننده مخالف نظام را کسب کند. مثلا تاریخ‌هایی که زیرنویس می‌زند، تنگه چارزبر ۴مرداد ۶۷ طبعاً تاریخ درستی است ولی اتفاقی که افتاده آن نیست که فیلم نشان می‌دهد و فیلم با این تاریخ زدنها میخواد القا کند که وقایع عینا با تاریخ آنها نشان داده می‌شود. یا در همین فیلم سکانسی هست که در آن صحبت‌های رهبر مقاومت مسعود رجوی در سالن اجتماعات اشرف را نشان می‌دهد. اما با بازسازی اتاق فرمان سالن اجتماعات اشرف که در آن برشهایی از همان تصاویر واقعی گذاشته شده می‌خواهد به مخاطب این‌طور وانمود کند آنچه می‌بیند مستند است.
اما از آنجا که همه چیز تحریف شده است حتی در بین نیروهای خودشان هم این فیلم مورد اعتراض قرار گرفته است از جمله خبرگزاری رسمی رژیم مطلبی با عنوان «فاجعهٔ تاریخی رد خون» منتشر کرد.
بحران درونی نظام بر سر فیلم «ماجرای نیمروز۲» و ایرادات کارشناسان حکومتی
یکی از اشکالاتی که در درون رژیم از شخصیت‌پردازی پاسداران در این فیلم شده این است که این شخصیتها سمپاتیک نیستند.
به عبارت ساده‌تر فیلم تلاش نمی‌کند تا از پاسداران و نیروهای خمینی تصویری مثبت ارائه دهد. در این فیلم پاسداران به‌عنوان افراد بی‌رحم، کسانی که به هم اعتماد ندارند و قابل اعتماد هم نیستند، افراد خودسر، بد دهن، عصبی، به‌دنبال منافع خود، تروریست و ... دیده می‌شوند. یعنی دقیقاً همان تصویری که جامعه از نیروهای خمینی دارد.
فیلم در این نقطه با حافظه و باور مخاطب خارج از نظام وارد چالش نمی‌شود زیرا جدا از کسانی که دهه‌ٔ شصت و ۷۰ را به‌خوبی به یاد دارند و کارکردهای سپاه در خیابان‌ها و زندانها را دیده‌اند، نسل جدید‌تر تا پیش از تولید این فیلم دست‌کم دو قیام بزرگ ۸۸ و ۹۶ که هر دو هم توسط سپاه سرکوب شده است را به چشم دیده است.
به عبارت دیگر پاسدار آن‌قدر منفور و به‌لحاظ اجتماعی لو رفته است که این صحنه‌ها چیزی برعلیه پاسدار در اذهان اضافه نمی‌کند هدف تیز خراب کردن مجاهدین است.
پس فیلم با باور عمومی درباره سپاه کاری ندارد و اینجا همان نقطه‌ای است که تلاش می‌کند اعتماد مخاطب بیرون نظام را به روایت خودش جلب کند. و البته شاید یک طیفی از مخاطبان درون نظام را از دست بدهد. ولی مخاطب داخل نظام در این جا هدفش نیست. هدفش مخاطب بیرونی است که سمت مجاهدین نرود. به‌خاطر همین فیلم می‌کوشد تا تصویری وارونه از مجاهدین و مناسبات درونی آنها ترسیم کند. مضمون کلی تصویری که از مجاهدین به مخاطب نشان داده می‌شود این است که این گروه آنقدرها هم که فکر می‌کنید جالب و جذاب نیستند و در آن اتفاقات ناخوشایند زیادی می‌افتد.
در فیلم ماجرای نیمروز ۱ که تولید سال۹۵ است و در سال۹۶ اکران عمومی شد، رژیم نشان می‌دهد که بالاترین فرمانده مجاهدین در داخل کشور توسط پاسداران به‌قتل می‌رسد.
در فیلم رد خون هم نشان می‌دهد که مجاهدین با وجودی که تجهیزات زیادی در اختیار داشتند و چند شهر را در عملیات فروغ جاویدان تصرف کردند و تا نزدیکی کرمانشاه هم رسیدند اما باز این نیروهای رژیم بودند که غلبه کردند. پس پیام نخست در اینجا به‌طور مشخص خطاب به جوانانی که ممکن است گرایشی به سمت مجاهدین پیدا کرده باشند این است که برنده این نبرد رژیم است و به فکر رفتن با مجاهدین نباشید. اما اینجا تناقضی هست و آن این‌که نبرد مجاهدین با نظام هم‌چنان ادامه دارد و از قضا برای جلوگیری از تأثیرگذاری امروز مجاهدینی که نبردشان ادامه دارد آمدند این فیلم را ساخته‌اند.
در رد خون تصاویر افرادی ناکام و نابرخوردار از زندگی را به‌خصوص در میان زنان مجاهد نشان می‌دهد. کسانی که حسرت زندگی عادی و زندگی در شرایط معمول یعنی خارج از مبارزه را می‌کشند. پس پیام فیلم در اینجا به‌خصوص به دختران و زنان جوانی که به کانون‌ها می‌پیوندند این است که همه مواهب زندگی را از دست خواهید داد. در فیلم پای یکی از زنان قطع می‌شود که تلاش شده به سخت‌ترین شکل درد آن به مخاطب منتقل شود تا به این وسیله به مخاطب بفهماند که در مجاهدین آخرش از این اتفاقها خواهد بود. البته باز هم در اینجا فیلم با یک تناقض جدی مواجه است که پس چطور زنان به‌طور گسترده در مجاهدین حضور پررنگ دارند و در رده‌های فرماندهی قرار گرفته‌اند .
بزرگترین دروغی که در فیلم ردخون نسبت به مجاهدین گنجانده شده تصویر کشتار مردم عادی در اسلام‌اباد به فجیع‌ترین شکل ممکن است. از دار زدن تا رگبار بستن و سوزاندن آدمها. یعنی هدف این بوده که برای ذهنی که هیچ تصویری از مجاهدین ندارد یک تصویر وحشتناک از آنها بدهد. در اینجا هم این پیام را به کانون‌ها می‌دهد که مسیری که وارد آن می‌شوید شما را تبدیل به آدم‌های بی‌رحمی خواهد کرد و دست به کارهای وحشت‌ناکی خواهید زد. البته اینجا هم باز نمی‌تواند هیچ منطق و دلیلی برای این کار ارائه کند و این میزان خشونت کاملاً باسمه‌یی و بی‌معنی در فیلم گنجانده شده که هیچ همخوانی با آنچه که ما قبل و بعد از این صحنه از مجاهدین نشان داده شده ندارد.
در نهایتاً اما فیلم می‌خواهد این پیام را به به بیننده خارج از نظام بدهد که درست است که ما آدمهای بد و خشنی هستیم ولی مجاهدین بدتر از و بیرحم‌تر از ما هستند. بنابراین دنبال آنها نروید و بیایید با همین نظام بسازید.
آیا «ماجرای نیمروز۲» در رساندن پیام‌هایش علیه مجاهدین به مخاطبان موفق بوده است؟
دیماه گذشته یعنی چند ماه بعد از این‌که فیلم روی اکران رفت یک میز گردی در خبرگزاری ایرنا برگزار شد که سه نفر کارشناس امنیتی نظام این فیلم را بررسی کردند. اینها کسانی هستند که حداقل دو نفرشان مسائل مجاهدین را در وزارت اطلاعات برای سالیان دنبال می‌کردند. یکی از آنها می‌گوید کار من اساساً بررسی و رصد مجاهدین است و می‌گوید برای ساخت این فیلم با وی مصاحبه شده است .
این افراد در همین میز گرد می‌گویند که از این فیلم راضی نیستند. برای مثال یکی از آنها می‌گوید چه نیازی بود که در فیلم رد خون برای نشان دادن بی‌رحمی و خون‌ریزی سازمان به سمت دروغ بروید؟
لازم به توجه است که این حرفها را کارشناسان امنیتی خود نظام می‌زنند. کارشناس مربوطه می‌گوید این دروغ است که سازمان آدمها را دار زد. چرا باید برای نشان دادن خشونت آنها به دروغ متوسل شویم تا بعد متقابلاً نشان دهیم نیروهای خودی نیز این کار را کرده‌اند . یعنی اذعان می‌کند که این‌که مجاهدین کسی رو در اسلام‌آباد دار زدن دروغ محض است ولی این‌که نیروهای خودی اینکار را کردند صحیح است، چون عکسهایش هست. او می‌گوید این صحنه را آوردیم که بعدش کارهای خودمان را توجیه کنیم.
یا در مورد صحنه کشتار فجیع توسط مجاهدین همین کارشناس امنیتی نظام می‌گوید: وقتی آنها می‌خواهند چهره مخوفی از سازمان نشان بدهند جنازه‌ها را وسط می‌ریزند و آتش می‌زنند. نیرویی که می‌خواهد خود را با سرعت ۴۸ ساعته به تهران برساند چطور مرده می‌سوزاند؟! اگر بیننده ذره‌ای باهوش باشد این نکته را به‌سرعت می‌گیرد و آن را به کل ماجرای فیلم تعمیم می‌دهد و می‌گوید در جای دیگری نیز ممکن است دروغ گفته باشد.
یعنی خودشان اعتراف می‌کنند که جای جای فیلم وقتی می‌رسد به پرداختن به مجاهدین که قرار است روی ذهن جوانان تاثیر بگذارد مملو از این دروغهاست.
بیشتر بخوانید:
سینمای دروغ قسمت اول - بررسی فیلم‌سازی‌های رژیم درباره مجاهدین
ادامه دارد
🙏لطفا به اشتراک بگذارید    
بهمن 17, 1402

۴بهمن ۱۳۵۷ - اولین سخنرانی مسعود رجوی پس از آزادی از زندان

in مسعود رجوی

by Super User

مسعود رجوی تنها بازمانده مرکزیت اولیه سازمان مجاهدین خلق ایران که همراه با آخرین دسته…
آبان 10, 1401

خانم #مریم_رجوی: پایداری توفنده قیام در قله چهلمین روز - #قیام_سراسری #قیام_تا_سرنگونی

مریم رجوی: خونهای پاک شهیدان، بذرافشان انقلاب در شهرهای شورشی قیام مردم ایران به قله…
خرداد 22, 1402

حمله تروریستها و مزدوران رژیم آخوندی به یک ساختمان پشتیبانان شورای ملی…

in اخبار

by Super User

حمله تروریستها و مزدوران رژیم آخوندی به یک ساختمان پشتیبانان شورای ملی مقاومت در سنت‌اوئن‌لومون…
ارديبهشت 25, 1402

«دیونیزوس» عمامه‌دار و فوبیای سرنگونی - #قيام_تا_سرنگونى

in مقاله ها

by Super User

«مانس اشپربر»، رمان‌نویس اتریشی ـ فرانسوی (۱۹۰۵ ـ ۱۹۸۴) در کتاب «روانشناسی خودکامگی» به‌نقل از…
خرداد 15, 1402

مهمانی خسیس و آجیل مشکل گشای بچه شاه! (طنز سیاسی) - #نه_شاه_نه_شيخ

in جنگ سیاسی

by Super User

مهمانی خسیس و آجیل مشکل گشای بچه شاه! (طنز سیاسی) - #نه_شاه_نه_شيخ داستان مهمانی خسیس…
بهمن 21, 1402

دورین روکماکر: در پارلمان اروپا از چپ تا راست همه موافقیم که…

in اخبار

by Super User

دورین روکمارکر نماینده پارلمان اروپا از هلند روز ۱۹بهمن در حساب ایکس خود نوشت: خبر…
بهمن 02, 1398

30 دی یک روز بزرگ در تاریخچه آزادی

https://www.youtube.com/watch?v=SU0zK2bGGAQ
فروردين 22, 1402

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح رژیم علیه مجاهدین به‌مناسبت بیست و چهارمین…

in اخبار

by Super User

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ولایت فقیه علیه مجاهدین به‌مناسبت بیست و چهارمین سالروز…
بهمن 17, 1402

کیسه گدایی رای؛ این بار «بی‌حجاب‌ها»!

in مقاله ها

by Super User

دروغ می‌گویند و می‌دانند که دروغ می‌گویند و می‌دانند که مردم هم می‌دانند که دروغ…
دی 23, 1402

آمریکا تحریم‌هایی را علیه محموله‌های کالایی تأمین مالی نیروی قدس صادر کرد

in اخبار

by Super User

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۲۲دیماه گزارش داد: همزمان با افزایش فشار واشنگتن بر حوثی‌های مورد…
تیر 30, 1402

گل گذاری خانم #مریم_رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در محل ترور محمد حسین…

گل گذاری رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در محل ترور محمد حسین نقدی شهید سرفراز مقاومت ایران…
مهر 22, 1400

عید فطر بین‌الملل آزادی و بازگشت به گوهر و سرشت انسانی- #مسعود_رجوی

عید فطر بین‌الملل آزادی و بازگشت به گوهر و سرشت انسانی- مسعود رجوی پس ای…
خرداد 07, 1402

افشای یک شارلاتانیسم در کاربرد واژهٔ «خشونت‌پرهیزی» - #نه_شاه_نه_شيخ #آری_به_جمهوری_دمکراتیک #قیام_تا_سرنگونی

in جنگ سیاسی

by Super User

افشای یک شارلاتانیسم در کاربرد واژهٔ «خشونت‌پرهیزی» یکی از واژگانی که به‌کرات از سوی تسلیم‌طلبان…
ارديبهشت 26, 1402

نماینده خامنه‌ای درقم: منافقین حتی یک روز حکومت امام و حکومت نظام…

نماینده خامنه‌ای درقم: منافقین حتی یک روز حکومت امام و حکومت نظام اسلامی را از…
تیر 09, 1400

شیطان سازی چیست؟

in شورشگران

by Super User

https://www.youtube.com/watch?v=Op4SgCmVQuA
خرداد 15, 1402

دیدار و گفتگوی خانم #مریم_رجوی با سناتور پیر گالاند رئیس بخش اروپایی…

in مریم رجوی

by Super User

خانم مریم رجوی در جریان سفر به بروکسل، با سناتور پیر گالاند، رئیس بخش اروپایی…
مهر 06, 1402

رادیکالیسم #کانونهای_شورشی، اقتضای این مرحله قیام - #آتش_جواب_آتش

in کانونهای شورشی

by Super User

رژیم سرکوبگر ولایت فقیه در ۲۵شهریور طوری دستگاه سرکوبش را چیده بود که برق از…
ارديبهشت 14, 1402

اعتراف وزیر بهداشت رئیسی جلاد به ورشکستگی دولت - #انحلال_سپاه_پاسداران

in اخبار

by Super User

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت رئیسی جلاد سه‌شنبه ۱۲اردیبهشت به ورشکستگی دولت اعتراف کرد و گفت:…
فروردين 19, 1399

۱۹ فروردین سالگرد کارزار کبیر فروغ اشرف

https://vimeo.com/405105998
ارديبهشت 06, 1402

روز جهانی کارگر و تنها راه رهایی - #نه_شاه_نه_شيخ #آری_به_جمهوری_دمکراتیک #قیام_تا_سرنگونی

in مقاله ها

by Super User

۱۳۷سال از نخستین فراخوان کارگران در اول ماه مه۱۸۸۶ می‌گذرد. آن زمان مطالبهٔ اصلی کارگران…
مهر 18, 1402

ریشه کنی فقر در ۲هفته... ! - #قيام_تا_سرنگونى

in مقاله ها

by Super User

آخوند رئیسی دارای دکترای قتل‌عام درمانی به‌ویژه درباره زندانیان سیاسی است. او در مدت کوتاهی…
شهریور 03, 1399

برنامه طنز پیک شادی از سیمای آزادی - 29 مرداد

in ماندگاران

by Super User

https://vimeo.com/450758399
شهریور 22, 1401

”مونیکا آرتل“ زن قهرمانیست که انتقام خون چگوارا را از قاتلش گرفت

دوستان و یاران رادیو مجاهد برنامه حاضر خلاصه‌ای از زندگینامه ”مونیکا آرتل“ زن قهرمانیست که…
آبان 27, 1402

ویژ‌گی‌ها و آثار استراتژیک قیام آبان ۹۸ - #آیان98 #قیام_ادامه_داره #قیام_تا_سرنگونی

in مقاله ها

by Super User

قیام ۱۴۰۱ با آثار گسترده‌ٔ سیاسی و اجتماعی‌اش در درون حاکمیت و در جامعهٔ ایران،…
بهمن 27, 1399

فحش خوردن نشانه خوبیه!

in شورشگران

by Super User

https://www.youtube.com/watch?v=lGzO66eGQeM
ارديبهشت 27, 1402

جعل احمقانه کانال تلگرامی اطلاعات سپاه پاسداران به نام صابرین نیوز و…

in اخبار

by Super User

یک کانال تلگرامی اطلاعات سپاه پاسداران به نام صابرین نیوز در انتهای یک موضع‌گیری جعلی…
تیر 22, 1402

بان کی‌مون، گوردون براون و آناتولی کیناک از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم…

in اخبار

by Super User

بان کی‌مون، گوردون براون و آناتولی کیناک از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی حمایت کردند…
آبان 25, 1402

گسترش قیام #آبان۹۸ و پیشرفت استراتژی آتش در قیام آبان ۱۳۹۸ گفتگو…

in تحلیل

by Super User

https://vimeo.com/884148975 رژیم آخوندی اعلام کرد از آغاز روز جمعه ۲۴ آبان بنزین سهیمه‌بندی می‌‌شود. قیمت…
مهر 30, 1402

#مسعود_رجوی :خامنه ای به رسم عمرو عاص ومعاویه اکنون فلسطین را برسرنیزه…

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/874554467 مسعود رجوی -۲۳مهر ۱۴۰۲ خامنه‌ای به‌رسم عمرو عاص و معاویه که قرآن بر سر…
خرداد 02, 1402

عفو بین‌الملل: خطر جدی اعدام در ارتباط با تظاهرات - #قیام_جواب_اعدام #آتش_جواب_آتش

in اخبار

by Super User

عفو بین‌الملل روز ۲خرداد ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای در رابطه با افزایش اعدام زندانیان سیاسی در…
بهمن 16, 1398

سینه زنی متحدین جبهه ولایت در زیر تابوت سردژخیم قاسم سلیمانی

in گزیده ها

by Super User

سینه زنی متحدین جبهه ولایت در زیر تابوت سردژخیم قاسم سلیمانیhttps://www.youtube.com/watch?v=KA4jcqaU8oA
خرداد 18, 1402

میانه‌بازها؛ مخدوش کردن جبههٔ خلق و ضدخلق - #نه_شاه_نه_شيخ #آری_به_جمهوری_دمکراتیک

in جنگ سیاسی

by Super User

روزنامهٔ حکومتی اعتماد در تاریخ ۸خرداد ۱۴۰۲ یادداشتی از حمیدرضا جلایی‌پور، به انتشار رسانده است.…
مهر 28, 1402

استقبال از توجه پارلمان اروپا به مبارزه #زنان #ایران برای آزادی -…

in اخبار

by Super User

استقبال از توجه پارلمان اروپا به مبارزه زنان ایران برای آزادی کمیسیون زنان شورای ملی…
مهر 14, 1401

فایده روحت شاد - #ایران_قیام_آزادی #قیام_تا_سرنگونی

in شورشگران

by Super User

https://www.youtube.com/watch?v=PmOziHMwUm0
آبان 20, 1402

ایران‌زمین، مردم و کوبیدن سر مار - #سر_مار_در_تهران_است #انحلال_سپاه_پاسداران #ایران

in مقاله ها

by Super User

مقاومت ایران از همان ابتدای جنگ غزه با در پیش گرفتن یک خط اصولی و…
مهر 24, 1402

«کودکان کار» و عنصر عینی قیام در بلوچستان - #قیام_ادامه_داره

in مقاله ها

by Super User

در قیام ۱۴۰۱ استان سیستان و بلوچستان یکی از استانهای شاخص و پیشتازی بود که…